Gå till innehåll

Mona Sahlin har gjort det igen! :D


Ferna

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Du har så jääävla fel Ferna!

Vad jag förstår är detta bekostat för egna pengar och då ska väl allmänheten bara vara tyst!

Grejen är att om det hade varit Anders Borg som hade gjort det så hade du säkert tyckt det varit hur coooooolt som helst!

Förklara dig gärna Ferna..varför e hon en haga för att hon unnar sig semester från ett garanterat slitsamt jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara dig gärna Ferna..varför e hon en haga för att hon unnar sig semester från ett garanterat slitsamt jobb?
Det är ju lite anmärkningsvärt att ledaren för alla-ska-tjäna-lika-partiet dels tar ut tillräckligt med deg för att chartra eget plan för skojs skull och dels föredrar kändisfester framför umgänge med vanliga sossar.

 

Att hon är en hagga är ju väletablerat sedan tidigare, så det här gör ju inte till eller från i den frågan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju lite anmärkningsvärt att ledaren för alla-ska-tjäna-lika-partiet dels tar ut tillräckligt med deg för att chartra eget plan för skojs skull och dels föredrar kändisfester framför umgänge med vanliga sossar.

 

Att hon är en hagga är ju väletablerat sedan tidigare, så det här gör ju inte till eller från i den frågan.

 

Nu e det väl inte Socialdemokraterna som betalar hennes lön?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har så jääävla fel Ferna!

Vad jag förstår är detta bekostat för egna pengar och då ska väl allmänheten bara vara tyst!

Grejen är att om det hade varit Anders Borg som hade gjort det så hade du säkert tyckt det varit hur coooooolt som helst!

Förklara dig gärna Ferna..varför e hon en haga för att hon unnar sig semester från ett garanterat slitsamt jobb?

 

Betalade hon Säpo gubbarnas lön, flygresa, uppehälle, mat, extra risktillägg etc ur egen ficka också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.expressen.se/Nyheter/val2010/1.1707840/sahlin-varenda-dag-lanktar-jag-efter-19-september

:shock:

 

 

Enligt Skatteverket försvann cirka 500 miljarder ut ur landet på 20 år när vi hade en förmögenhetsskatt, och det finns siffror på ända upp till 1 000 miljarder. Vad är det som säger att pengarna inte börjar rulla ut ur Sverige igen om skatten kommer tillbaka?

- Farligast är om man inte har en bra utbildningspolitik, att man inte kan bekämpa budgetunderskottet och om människor tappar tron på politiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det anmärkningsvärda är väl att det visar för folk hur stort hyckleriet hos Mona är? Pratar man solidaritet, jämlikhet, rättvisa m.m. och sedan själv gör sådana här saker så sticker det i ögonen hos vissa.

 

Att hon sedan har rätt till det, betalar själv och att det egentligen kanske inte är en så stor grej är på ett sätt ointressant. Det handlar om vad det förmedlar för bild till de som går igång på sossarnas snack om "vi mot dom". Så som hon gör här gör "dom" och det är fel, i hennes vanliga retorik. Då blir det konstigt när hon gör det själv, må det vara rätt eller fel.

 

Men för oss som hellre ser än högerregering kan hon gärna få fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon får samma lön som alla andra riksdagsledamöter men sossarna fyller upp den så den ska motsvara statsministerlönen. Har inte siffrorna i huvet men större delen av den betalar sossarna jo...

 

Du tjänar 54 500 i månaden som riksdagsledamot, men sedan fyller partiet på upp till statsministerns lön, som ligger på 135 000 kronor i månaden. Varför räcker inte riksdagslönen?

- Det handlar ju inte om den räcker eller inte. Jag tycker att det är en rimlig princip som partiet har haft ganska länge att partiledaren får motsvarande vad en statsminister har.

 

ja, vore ju sjukt om lönen skulle bero på vilka uppgifter man har eller vilket arbete man utför. lika för alla är det mest rättvisa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, vore ju sjukt om lönen skulle bero på vilka uppgifter man har eller vilket arbete man utför. lika för alla är det mest rättvisa...
Det är ju det som är poängen. Smord av översta sosserådet = statsminister.

 

Men..jag tycker dock att det är lite storm i vattenglas....

Och tanken på Mona Sahlin som statsminister får mig å rysa..ungefär som Olle Nordin som nyinsatt förbundskapten!

Klart det är en storm i ett vattenglas och klart vi kommer få Mona Saliv till statsminister.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som är poängen. Smord av översta sosserådet = statsminister.

 

Klart det är en storm i ett vattenglas och klart vi kommer få Mona Saliv till statsminister.

 

Nä jag tror Borgarna behåller det en period. Inte mer än rättvist att dom kan få 2 perioder iallafall..

Vänstern bästa chans är kanske att baka in SD men det vågar dom aldrig göra! SD vill väl helst till höger känns det som

 

Har Ferna blivit avstängd igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag tror Borgarna behåller det en period. Inte mer än rättvist att dom kan få 2 perioder iallafall..
Rättvist kanske det vore, men vad jag kan se är moderna demokratier inte förenliga med traditionell högerpolitik annat än i väldigt små doser.

 

Vänstern bästa chans är kanske att baka in SD men det vågar dom aldrig göra! SD vill väl helst till höger känns det som
Det tvivlar jag på. Bortsett från några nassar så är de ganska exakt sossar anno 1965. Det är inte direkt fri marknads-fantaster och det är ju bland traditionella sossegrupper de plockat väljare. De vill bara ha nationalistiskt inriktad, well, socialdemokrati*.

 

* Det låter lite värre än det är iom att det på många sätt är vad många mainstreampartier också vill ha. Skyddstullar, begränsad arbetskraftsinvandring. Vanlig arbetarklasspopulism.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...