Gå till innehåll

Varför fortsätter ni läsa på aftonbladet? Varför fortsätter ni...


jaken

Recommended Posts

Natten börjar närma sig och då passar det ju fint att bli lite filosofisk. (kanske blev lite långt oxå)

 

läste nyss en tråd där Ola klankar ner ännu en gång på en artikel från aftonbladet och det fick mig att börja tänka. Som jag har uppfattat det så tycker den stora majoriteten av alla här på forumet och alla andra jag känner att aftonbladet är en lågkvalitativ skvallerblaska som verkar ha enorma problem att få rätsida på sin fakta. När jag pratar med nån jag känner om aftonbladet så är båda alltid överens om att aftonbladet kan man inte riktigt lite på. Det kan antingen vara sant, vinklat eller ren lögn så allt man läser tar man med en nypa salt.

 

Min bild (som kanske är felaktig?) är att de flesta har den synen på tidningen men de fortsätter att läsa den. Ni på pokerforum fortsätter att bevaka och länkar gladeligen varje gång det blir fel. Så suckar ni högt skakar på huvudet och säger dom får det då aldrig rätt! De tar priset så sjukt dåliga de är ojoj. Men ni då vad håller ni på med? Ni är ju marknaden och efterfrågan efter en just så värdelös tidning som den är. Vad spelar det för roll om ni klagar när ni ändå fortsätter att läsa den?

 

Vad är det egentligen ni söker när ni läser den? Vill ni ha korrekta fakta och bra reportage? Eller läser ni den av något annat underhållningsvärde? Jag är av den fasta åsikten att om aftonbladet faktiskt skulle tappa alla läsare som tycker att aftonbladet inte är en så bra tidning då skulle aftonbladet faktiskt bli tvungna att ändra sig och skulle de inte göra det då är det konkurs... Men att klaga på att aftonbladet är dåligt som det är och samtidigt fortsätta att flitigt bevaka det tycker jag faktiskt är rent puckat. Det är ju bland annat du som ser till att aftonbladet fortsätter suga. Jag läser inte aftonbladet och jag ser inte på dagens tv heller.

 

Jag tycker att samma argument går igen i dagens tvunderhållning. Jag har en så otroligt stor förakt för största delen av de program som går på de populära kanalerna idag. Rundat med 5 reklampauser i timmen så är verkligen min kväll förstörd.

 

Men marknaden finns för denna bisart dåliga tvunderhållning eftersom folk fortsätter kolla. Folk accepterar 5 reklampauser i timmen och program som next, Made, svenska hollywoodfruar, kändisjungeln, My super sweet sixteen, X factor, tila tequila, paradise hotel osv osv no end.

 

Tänk om folk skulle sluta acceptera detta då kanske det snart i varenda hem skulle finnas ett tv abonemang som linkar en till en databas online där allt läggs upp och där man streamar det man vill se när man vill se det allt att välja mellan och inget annat. Det skulle jag kunna betala en månadsavgift för. Varför ha sändningstider och skicka ut data som ingen ser på tänk om det istället var som med el den skickas bara när den används.

 

Vet inte riktigt hur jag ska avrunda detta eller vad jag vill ha för svar direkt. Håller ni med eller varför håller ni inte med kanske? Jag kanske snart får äta upp varenda ord jag skrivit vem vet. Men en kväll som denna kände jag det va läge att klaga lite på oss människor och fråga har ni faktiskt tänkt igenom vad ni gör, vad ni stödjer och vad ni hjälper till att upprätthålla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte köpt en svensk nyhetstidning iår. inte ens haft på min TV på typ 2månader och innan dess var det enbart datorbild den användes för.

 

rekommenderar er att läsa TIME magazine istället. ibland riktiga guldkorn tyvärr blandat med lite pro-obama-spam, men ändå några vettiga artiklar iaf. senaste numret var det en fin skildring om etniska minoriteter i Burma och i förra numret en lång artikel om icanhascheezeburger-imperiet. nästan alltid minst en text man fastnar för.

 

https://subs.timeinc.net/TA/ta_nb0709chrgterm.jhtml?experience_id=236313&COUNTRY=SWEDEN&source_id=29&_requestid=7734

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men marknaden finns för denna bisart dåliga tvunderhållning eftersom folk fortsätter kolla. Folk accepterar 5 reklampauser i timmen och program som next, Made, svenska hollywoodfruar, kändisjungeln, My super sweet sixteen, X factor, tila tequila, paradise hotel osv osv no end.

 

Inte jag. Spelar in allt med reklam och snabbspolar. Inget av programmen du räknade upp dock. :-)

 

Råkar jag se något live på statstelevisionen så är man ändå på dosan och ska stoppa, spola tillbaka och så vidare. Så van har man blivit vid eftersändning. :lol:

 

Efterlyst på tv3 är ett typiskt program att spela in och kolla efteråt. 3 pauser på en timme och en minut rundsnack om nästa inslag både före och efter själva reklamen. Är man inte intresserad av stulna hjullastare så kan man med fördel spola vidare dom inslagen också. Så av den där timmen blir det bara 35-40 min kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förfasas över alla stavfel/slarvfel i tidningar och medier öht, känner mig som en ilsken lill-Horace när jag ser utelämnade bokstäver och ibland hela ord i rubriker. Och det blir bara värre och värre, men jag antar att det har mer med stress och höga krav på snabbhet att göra än språkkunskap. Så, nu har jag fått ur mig det, nu kan jag återgå till att äta min muffin och läsa Aftonbladets hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte köpt en svensk nyhetstidning iår. inte ens haft på min TV på typ 2månader och innan dess var det enbart datorbild den användes för.

 

rekommenderar er att läsa TIME magazine istället. ibland riktiga guldkorn tyvärr blandat med lite pro-obama-spam, men ändå några vettiga artiklar iaf. senaste numret var det en fin skildring om etniska minoriteter i Burma och i förra numret en lång artikel om icanhascheezeburger-imperiet. nästan alltid minst en text man fastnar för.

 

https://subs.timeinc.net/TA/ta_nb0709chrgterm.jhtml?experience_id=236313&COUNTRY=SWEDEN&source_id=29&_requestid=7734

 

 

 

Excuse me, men Heltok har tyckt näst intill allt du skrivit på detta forum varit +1 och mer än så..

 

Men nu måste jag tyvärr ifrågasätta din livsstil här, du har inte haft TVn på på över 2 månader? :shock::lol:

Vafan bra gjort, men blir du aldrig sugen att se på t ex simpsons, family guy? Eller andra bra serier,filmer, du missar ju sjukt mycket skoj!

 

Time Magazine är nog jäklit bra, men vill ha lite mer kött på benen innan man beställer 2 års prenumeration, finns det ingen artikel på internet man kan läsa lite innan och se vad det är för typ av tidning?

 

 

Sen för att hålla mig ontopic: Aftonbladet är som vilket missbruk som helst man ska in där minst 1 gång om dagen för att hålla sig uppdaterad om alla terrordåd etc.. MJs död osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Time Magazine är nog jäklit bra, men vill ha lite mer kött på benen innan man beställer 2 års prenumeration, finns det ingen artikel på internet man kan läsa lite innan och se vad det är för typ av tidning?

 

Från länken:

Click here to get 4 FREE TRIAL issues:

 

If you decide you like TIME, you’ll receive 50 more issues – 54 in all – for only SKR449. That's 74% off the cover price! You’ll also receive the TIME Digital Photo Frame Viewer FREE with your paid subscription. If you don’t want to continue with TIME after your trial period, simply return your bill marked "cancel" and owe nothing.

 

Med stora bokstäver dessutom, omöjligt att missa :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tittar mycket på tv? Såg en tråd på fb som handlade om att tv fördummar svenska folket, han hade kanske rätt :-)

 

 

Tydligen, jag ägnar lätt minst 2-3 timmar om dagen på svensk tv, och då följer jag med massa serier och skit, sen har jag sett GRYMT MÅNGA FILMER! :-P

 

Btw du mena inte denna då http://www.youtube.com/watch?v=Tmv1fIzmSj8 :D

 

Fan jag som trodde jag levde in en "tillsluten" värld hela dagarna, men nu när jag fick se vad ni syssla med blev jag helt plötsligt en civiliserad människa :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför? Säg mig VARFÖR

 

För att det står så mycket bra saker, senast idag såg jag någon gubbe från lyxfällan som hade så mycket skulder att han blev tvungen att jobba tills han fyllde 70 istället för 65 observera att han idag var 63..

 

Synd om gamlingarna idag dom har gått miste om ett helt liv, gubben verkade inse det när Aftonbladet var där och gjorde intervjun för då börja han fälla tårar, stackarn.

 

Tragiskt imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att det står så mycket bra saker, senast idag såg jag någon gubbe från lyxfällan som hade så mycket skulder att han blev tvungen att jobba tills han fyllde 70 istället för 65 observera att han idag var 63..

 

Synd om gamlingarna idag dom har gått miste om ett helt liv, gubben verkade inse det när Aftonbladet var där och gjorde intervjun för då börja han fälla tårar, stackarn.

 

Tragiskt imo

http://www.youtube.com/watch?v=31vA2ihvuq4

...från anime om gambling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...]OP[...]

+100

 

Kollar heller aldrig på tv eller läser aftonbladet. Kollar nyheter ibland på playrapport bara..

Och simsons/familyguy/andra bra serier laddar man ju ner så man slipper se avsnitt man redan sett 800 gånger samt slipper reklampaus. Dom bästa serierna sänds ju ändå inte i sverige så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladets läsare kommer helt och hållet från kontorsnissar som fördriver sin arbetsdag :-D. Själv läser jag Aftonbladet både lite på nätet och den i pappersformat som finns i fikarummet. Tycker att det är en kass tidning men det finns skräp att läsa och fördriva tiden med.

 

Apropå tv säger jag bara box med hårddisk. Vill jag se nåt vid 20.00 slår jag på boxen på rätt kanal, spelar poker till 20.10 sedan kan jag se programmet, spola förbi all reklam och ändå ha sett klart programmet till kl 21.00. Den boxen är fan nöten :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är min förundran stor över varför någon alls läser aftonbladet men jag vet det finns många själ till att folk gör det. Kontorsnissar som fördriver sin tid osv. Men! jag tycker det är bra mycket hyckleri (ev fel ord) att bevaka aftonbladet och sen gotta sig i de fel man tycker de skriver. Skapa nya trådar hela tiden för varje ny artikel och skrika ut till världen hur dålig kvalitet dom har på tidningen. Är det nu så grova fel på aftonbladet vad håller du på med då?

 

Som att gå runt och köpa icke kravmärkt mat och sen gå runt och klaga vitt och brett om hur hemskt det är med icke kravmärkt mat. Kanske dålig liknelse men nån kanske fattar vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu måste jag tyvärr ifrågasätta din livsstil här, du har inte haft TVn på på över 2 månader? :shock::lol:

Vafan bra gjort, men blir du aldrig sugen att se på t ex simpsons, family guy? Eller andra bra serier,filmer, du missar ju sjukt mycket skoj!

 

jodå, har samtliga avsnitt på min dator. vill jag se något tankar jag ner det, kokar en kopp thé medan jag väntar på att det ska komma ner och ser det reklamfritt. vilken kanal visar californication, vampire diaries, fringe och man vs food lagom till frukost fredag klockan 11? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läser på aftonbladet.se för att hålla mig uppdaterad på vad övriga befolkning i Sverige får för information. Mitt läsande handlar därför mer om "vad har media givit för bild till folket?" än "vad hände?".

Haha, vilken dålig ursäkt. Varför? Varför räcker det inte med att läsa DN/SVD/nåt? Läser du Expressen och Hänt Extra också för att inte missa vad "de andra" läser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...