Gå till innehåll

Två bord kvar, A8 i SB


dearling

Recommended Posts

Hej, den här handen utspelade sig i slutet av en MTT igår,jag är hyfsat stor CL med kanske 18 spelare kvar...ingen read på fi, förutom att han kanske är något passiv

 

 

 

***** Hand History for Game 8426660959 *****

NL Texas Hold'em $9 USD Buy-in Trny:47510278 Level:16 Blinds-Antes(6.000/12.000 -200) - Tuesday, September 15, 20:34:54 EDT 2009

Table $10K Gtd Rebuy (1751671) Table #1 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: ( 43,652 )

Seat 7: ( 197,903 )

Seat 5: JAG( 434,319 )

Seat 3: ( 301,296 )

Seat 4: FI ( 197,896 )

Seat 8: ( 85,642 )

Seat 6: ( 304,124 )

Seat 9: ( 237,788 )

Seat 2: ( 224,596 )

Seat 10: ( 65,582 )

Trny:47510278 Level:16

Blinds-Antes(6.000/12.000 -200)

everybody post ante

** Dealing down cards **

** Dealing down cards **

Dealt MIG [ Ad 8h ]

folds

folds

folds

folds

folds

folds

folds

FI först in från knappen raises [24,000]

JAG???

 

Känns som situationer som denna dyker upp titt som tätt och jag är osäker på vad som är mitt bästa move?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren!

jo, jag instapushade och sen gick det som det gick...Jag vill ju inte vara resultatorienterad, men handen fick mig ändå att fundera lite på om det nånsin är ok att inte ställa?

 

Kan man mot motståndare som foldar knappen hyggligt ofta rentav lägga sin A8 i detta läge?

 

Är det nånsin ett alternativ att reraisa till säg 60-70k och sen folda mot hans 4-bet?

 

Kanske låter som fiskiga resonemang men det skadar väl aldrig att problematisera lite ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel push, och jag antar att första postaren levlade oss. Du har bra FE mot hans breda raiserange från BUTTON. Den som hatar pengar foldar.

 

Du är säkert lvl+ men som sagt han är chiplead varför riskera att förlora den positionen med A8?

 

För om han ställer in där och får syn så leder han nog inte, jag vet inte hur ni spelar men jag dubblar oftast bara blindsen med riktigt bra händer för att just få en allin mot mig där.

 

Men det kan säkert stämma att allin där är "rätt spel" men jag skulle inte gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska ta risken med en marginell hand beror ju också lite på bordsstämningen tycker jag. Är det väldigt mycket av båda raisande och synande så skulle jag kanske vara mer benägen att ställa. Är bordet däremot passivt kanske mina möjligheter att snabbt "stjäla tillbaka" mina mörkar är väldigt goda och då kan det ju vara onödigt att riskera så pass mycket av stacken på det här läget. Bättre att satsa på att vidmakthålla min fina stack och låta de andra spela ut varann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är säkert lvl+ men som sagt han är chiplead varför riskera att förlora den positionen med A8?

 

För om han ställer in där och får syn så leder han nog inte, jag vet inte hur ni spelar men jag dubblar oftast bara blindsen med riktigt bra händer för att just få en allin mot mig där.

 

Men det kan säkert stämma att allin där är "rätt spel" men jag skulle inte gjort det.

 

Hur har du tänkt att utnyttja att du är chipleader då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är säkert lvl+ men som sagt han är chiplead varför riskera att förlora den positionen med A8?

 

För om han ställer in där och får syn så leder han nog inte, jag vet inte hur ni spelar men jag dubblar oftast bara blindsen med riktigt bra händer för att just få en allin mot mig där.

 

Men det kan säkert stämma att allin där är "rätt spel" men jag skulle inte gjort det.

:h:

+ alla andra inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...