Gå till innehåll

Nu sätter fan Jim Baas rekord


Ola Brandborn

Recommended Posts

  • Svars 134
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det Jim verkar sakna mot de flesta andra skribenter är förmågan att skriva sanningen i en annan tappning. Alla skribenter lämnar oftast läsaren att dra egna slutsatser. Syftet kan förstås variera men i grunden är det att leverera en tilltalande text, ett flyt, ett tempo, en trovärdig berättelse. Att leverera i faktaform i ett så pass smalt område som poker är att be om uppläxning av chefen.

 

Istället skulle han skrivit "Greg Raymer vann VM och blev känd som "Fossilman” och ödleblicken som de glasögonen gav hade stor inverkan på smeknamnet."

Det är förstås inte heller sant men kanske inte heller helt osant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det håller jag definitivt inte med om. Möjligtvis i rent underhållningssyfte, men inte om man vill läsa seriösa artiklar om poker.

 

Men helt ärligt - förväntar du dig att läsa seriösa artiklar om någonting alls i AB? Man klickar ju på den länken för att få underhållning, eller?

 

Till Jims försvar måste jag nog säga att han har gjort vad som förväntats av honom från AB/Minimedia. Det är hans uppgift att skriva så massan förstår. Att han förklarar uttryck som vi geeks tycker är självklara, eller langar in skvaller som kanske inte stämmer till 100% är nog gynnsamt för hans arbetsgivare.

 

Som McDonalds. Man vet vad man får, det är inte särskilt nyttigt, men du äter det av ren lättja.

 

/HeFo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men helt ärligt - förväntar du dig att läsa seriösa artiklar om någonting alls i AB? Man klickar ju på den länken för att få underhållning, eller?

 

Till Jims försvar måste jag nog säga att han har gjort vad som förväntats av honom från AB/Minimedia. Det är hans uppgift att skriva så massan förstår. Att han förklarar uttryck som vi geeks tycker är självklara, eller langar in skvaller som kanske inte stämmer till 100% är nog gynnsamt för hans arbetsgivare.

 

Som McDonalds. Man vet vad man får, det är inte särskilt nyttigt, men du äter det av ren lättja.

 

/HeFo

 

Jag har väl aldrig påstått att jag letar seriösa artiklar på AB? Vad jag skrev var att om man är intresserad av seriösa pokerartiklar så är Jim Baas inte bättre än ingenting. Gillade man En ding ding värld så är AB och Jim Baas ett fruktansvärt bra alternativ.

 

Det kan säkert vara bra ur ett kort perspektiv att langa 90% förfalskad/påhittad information, men i det långa loppet kommer de förlora på det. Eftersom de trots allt utger sig för att vara seriösa så underminerar de sig själva.

 

Däremot kan jag hålla med om att det hade varit helt okej med uttrycksförklaringar, om han hade lyckats ha rätt i det mesta han förklarar. När han misslyckas så hade det varit långt bättre för noobsen att inte få någon förklaring alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är det bästa Jim sagt någon gång:

 

"Med all respekt för att folk får tycka vad de vill - läs inte kommentarer och forum där de pratar om dig. Det har funkat bra för mig!"

 

 

ja, det stod i den korta intervju pokermagzine hade med honom. Det var hans råd till efterträdaren. Bättre vore om han läste forum så han lärde sig något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det kommer till Aftonbladets pokerjournalistik/bloggare, så är väl Baas bara näst sist i eftertanke och genomtanke.

 

Själv gillade jag Dilbas blogg om när hon skulle sätta in 90 brak i cash på banken...Mina gamla polare jublade över den infon...

Ungefär samma polare som jublade över andra bloggares kartläggning av Sviten och vilka summor som figurerade där.

För att inte tala om hur goda drinkarna var...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...