Gå till innehåll

Netellers Mastercard Vs Moneybookers Mastercard


Jeg123

Recommended Posts

Vad innebär egentligen att siffrorna inte är upphöjda och att det står electronic use only?

 

Testanvände mitt häromdan och tog ut från bankomat för att se hur mycket det drogs och vad för växlingskurs man fick, inte kollat än dock :S Tänkte också byta kod vilket det väl stod att man skulle göra i bankomater men funkade inte i varken nordea eller sebbankomat, någon som vet hur man gör detta?

 

Att siffrorna är upphöjda innebär att man kan använda dem i såna uråldriga maskiner där man drar ett papper över kortet och "kalkerar" siffrorna.

 

Det är nån annan liten skillnad mellan VISA electron och VISA, vet inte exakt vad.

Däremot vet jag att det är gratis att betala med VISA electron om man bokar flyg med Ryan Air (förmodligen för att de inte får ta betalt för alla sina betalalternativ)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick också nyligen hem kortet och det känns som något från leksaksaffären.

 

Har mailat MB nu och frågar men om det nu stämmer att det är 1.80EUR+1.99% i avgift för uttag i svenska bankomater så blir det ju nästintill oanvändbart. Palla betala 68kr avgift per "maxuttag" på 2500 när man tar ut i sitt hemland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror lite på hur du omsätter det också. Om du får inbetalningar till MB och tar ut till bank i Sverige t.ex. så gäller det inte som jag har förstått det. Det måste vara överföringar till en spelsite.

 

fan du skämtar? det verkar dock stämma för nu säger de att jag blir vip om jag spräcker min nya gräns vilket är 300k kr på 90 dagar..

 

Dock så minns jag att de för länge sedan sa att kortet skulle bli tillgängligt för alla deras kunder. Inte hört någonting av det ännu =/

 

Vill verkligen ha det där kortet... Får väl vända mig till neteller istället? delar de ut sitt visa kort till alla?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...