Gå till innehåll

Sinnessjukt, Peter Eastgate SKATTESMÄLL!


Ferna

Recommended Posts

Ajajaj, men folkbokförde han inte sig i England precis efter att han visste att han skulle spela finalbordet? Gick inte det knepet hem eller?

 

Har faktiskt ingen aning, vet inte mer än vad som står i den där artikeln :/ men vi kan ju hoppas att någon mer kunnig kollar förbi här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En som inte behärskar pokerterminologi och pokerbranschen skriver av pokernyhetssajter och pressreleaser, och gör det med en språklig och journalistisk nivå i stil med Fnöpgryttelunds Gymnasiums elevtidning.

 

Om man inte lyckas avläsa det från artikeln är det föga troligt att han förstår många ord av det där svaret..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En som inte behärskar pokerterminologi och pokerbranschen skriver av pokernyhetssajter och pressreleaser, och gör det med en språklig och journalistisk nivå i stil med Fnöpgryttelunds Gymnasiums elevtidning.

 

 

Okej, tack för att du tog dig tid Det var snällt! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För Peter Eastgate blev det betydligt dyrare. Han kammade hem 9,1 miljoner dollar, eller 70 miljoner kronor, genom att vinna poker-VM förra året. Det motsvarar drygt 46 miljoner kronor i dagsläget.

 

Förklara detta stycket för mig.

Inte jag :roll:. Hade det stått 31,5M kunde jag förstått bristerna i retoriken...nu förstår jag inte ens det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker.se rapporterade såhär igår:

 

 

Danmark är känt som ett land som har en av Europas tuffaste skattelagstiftningar. Det var något som Peter Eastgate fick uppleva när han kom hem med sin vinst i World Series of Poker förra året. Av vinsten på $9,1 miljoner fick Eastgate bara behålla ynka $2,5 miljoner efter att staten tagit det som den ansåg som sitt.

 

Antagligen har Jim bara kollat på denna. Jag tror det är fel dock och som colderose att det inte är klart, men vet ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhandstips?

 

Om Eastgate kan övertyga danska skattemyndigheten om att han redan hade bestämt sig för att flytta till London innan han började spela WSOP så kanske han kan komma undan skattesmällen. Personligen tycker jag att det ser ut som att han fick bråttom att flytta när antalet nollor i vinstsumman ökade. Med andra ord kommer nog inte SKAT att ge sig så lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Eastgate kan övertyga danska skattemyndigheten om att han redan hade bestämt sig för att flytta till London innan han började spela WSOP så kanske han kan komma undan skattesmällen. Personligen tycker jag att det ser ut som att han fick bråttom att flytta när antalet nollor i vinstsumman ökade. Med andra ord kommer nog inte SKAT att ge sig så lätt.

 

Följdfråga då: Går det (i praktiken) att hålla sig undan skatteverket i framtiden, genom att aldrig komma hem till Danmark. Vad finns det för utlämningsmöjligheter osv (man får anta att Peter kommer resa en hel del för pokerns skull, och inte bosätta sig på en söderhavsö).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga då: Går det (i praktiken) att hålla sig undan skatteverket i framtiden, genom att aldrig komma hem till Danmark. Vad finns det för utlämningsmöjligheter osv (man får anta att Peter kommer resa en hel del för pokerns skull, och inte bosätta sig på en söderhavsö).

 

mm och det är ju inte för all framtid. Skatteskulder preskiberas ju ganska fort, iallafall när det gäller Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...