Gå till innehåll

Tänka på poker


Opteron

Recommended Posts

Känner igen mig jag med, iaf de perioder jag spelat mycket och även som många andra nämnt när det går dåligt. Knappast unikt för poker dock, stämmer åtminstone nästan lika bra för andra saker jag hållit på med intensivt. Kan gälla plugg, jobb eller när man precis började spela age of empires II.

Jag har extremt lätt att koppla bort plugget :)

På gott och ont :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märker av i perioder när jag spelar mycket att allt kretsar kring pokern, och det kan ju vara enormt psykiskt påfrestande att inte kunna koppla av. Antagligen detta som lett till att jag spelar så lite som jag gör och är nöjd om jag får in 30k händer en månad. Svårt att "leva" när jag spelar för mycket. Visst är det förödande ekonomiskt jämfört med om man bara grindade men att leva får väl ändå komma i första hand.

 

Har hur som helst aldrig låtit pokern gå före något annat av värde. Skulle heller aldrig få för mig att pressa in en timme här och timme där så som Andersson skrev, bättre att bara bestämma sig för att ta tid helt off ibland. Sjuk stress annars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är också gay varje måndag, hjälper mig sjukt mycket!!

 

Va är de för jävla idiotiskt inlägg nu da? Stryk skulle du ha!

Ar det kul att starta nya konton hela tiden?

-----------------------------------------------

 

Näh det är nog aldrig bra och tänka för mycket på någonting. I början när man startade me poker och började studera djupare i det så klart att allt man tänkte på var nästan bara poker men nu så är de bara ibland som man tänker extra mycket på det, speciellt när man vet att man spelat dåligt och förlorat pga det, då kan de ta ett tag innan man lämnar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va är de för jävla idiotiskt inlägg nu da? Stryk skulle du ha!

Ar det kul att starta nya konton hela tiden?

-----------------------------------------------

 

Näh det är nog aldrig bra och tänka för mycket på någonting. I början när man startade me poker och började studera djupare i det så klart att allt man tänkte på var nästan bara poker men nu så är de bara ibland som man tänker extra mycket på det, speciellt när man vet att man spelat dåligt och förlorat pga det, då kan de ta ett tag innan man lämnar det.

 

vad menar du? slyna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog lite med ålder samt erfarenhet att göra.

 

För 4-5 år sen drömde jag och tänkte om poker dygnet runt, t.o.m när jag var på jobbet så snackade vi konstant om föregående natts händer. Det var så nytt o spännande osv...

 

Nu för tiden tänker jag knappt på poker efter att jag har avslutat en session. Behöver inte berätta om händerna för det är inte nytt längre det är bara standard... vill för den delen inte heller höra om nån annans händer för jag har redan hört allt. Vill heller lägga ner den lilla tid jag har över till de personer i livet man bryr sig om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, jag som trodde jag tänkte för mycket på poker. Men det går knappt att jämföra med vissa av er. Jag spelar som sagt Live mest och när det passar. Har familj, knegarjobb som jag reser en del i och dessutom andra intressen. Hus och tomt måste skötas. Pokern planeras in eller i samband med att jag reser i jobbet. Jag tänker på poker några gånger om dagen. Kan vara en hand från förra spelet eller något jag läst om som går runt i huvudet. När jag väl spelar är jag koncentrerad på pokern. Blir helt slut efteråt. Det är en av anledningarna till att inte spela för tätt, för när jag är mentalt trött blir det gärna felaktiga beslut. Sådana där beslut som jag vet är fel men jag orkar inte lägga mig. Så mitt råd är att ni som känner att ni tänker för mycket på poker men när ni spelar är ni okoncentrerade, dra ned på kvaniteten så kommer nog kvaliteten öka. Som någon nämnde (dans) är helt klart någon annan aktivitet väldigt bra att syssla med också. Och då tror jag inte att gå ut på puben och häva i sig öl är världens bästa sysselsättning. I alla fall inte innan man hittat sitt A-spel för då lär väl ni onlinepokerspelare gå hem och lira bort era pengar på fyllan. Hellre då knyppling eller yoga.

Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag känner igen mig...

 

Nyckeln är att verkligen göra andra saker när du inte spelar poker. Kvalitetstid iväg från bordet så att säga. Det är grymt själsdödande att pissa bort tiden man inte spelar. Därmed inte sagt att man inte kan "göra ingenting" ibland, men när man *alltid* "gör ingenting" och resten av tiden sover, äter och spelar poker känns psyket inte lång borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen mig...

 

Nyckeln är att verkligen göra andra saker när du inte spelar poker. Kvalitetstid iväg från bordet så att säga. Det är grymt själsdödande att pissa bort tiden man inte spelar. Därmed inte sagt att man inte kan "göra ingenting" ibland, men när man *alltid* "gör ingenting" och resten av tiden sover, äter och spelar poker känns psyket inte lång borta.

Så tänkte jag innan jag sade upp mig från mitt senaste kvällsarbete, montering. Kändes som att jag antingen skulle få en psykos av att gå och göra samma sak varje dag, eller så var jag inne i den redan. :ola:

Har inte fått några sådana tankar av extremt pokerlir dock. Skulle vart bra ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni verkligen koppla av från pokern?

 

Jag tänker nog poker 24/7 =(

 

Jag tänker på det direkt när jag vaknar, funderar på det när jag går o lägger mig, sitter vid datorn massa och datorn känns bara som poker, tänker på det när jag äter.

 

Hur många kan spela en session, avsluta sessionen och sen verkligen helt släppa pokern till nästa session (eller i närheten iaf).

 

När jag sen verkligen spelar är jag ju inte heller 100% fokuserad utan chattar och surfar =/

 

edit; cliffs för mitt dravel: skaffa en "arbetslokal!"

 

det där har blivit bättre för mig nu opteron, det gick verkligen ut över min flickvän att jag satt hemma och "grindade" (läs tiltade) hela dagarna eller kvällarna beroende på när jag vaknade, hälften av dagarna blev ju direkt dåliga då mitt humör var väldigt färgat av resultatet.

 

Skillnaden jag har gjort nu är att jag har ett kontor som jag bilar till på morgonen, så jag måste utföra hela morgonritualen med att duscha,käka frukost och klä mig någorlunda värdigt, väl där blir det ett par kaffekoppar och lite kallprat om man stöter på någon i huset, samt att dra o käka lunch med någon "kollega" (vi är ett par st.)

Det som har hänt med mig är att när jag väl kommer hem efter en lång dag på jobbet är att jag kan släppa det direkt jag kommer innanför dörren och behöver inte tänka på det nämnvärt, utan sätter jag mig vid datorn på kvällen så är det lite NVG surf, alternativt pf eller en och en annan relaterad pokervideo såsom coach eller HSP/PAD etc, men det blir sällan och dessutom då det väl sker så är det med väldigt avslappnad inställning och det känns bara roligt att "jobba övertid".

 

I alla fall, det jag vill ha sagt är att komma ifrån sunket att gå hemma hela dagarna, och vad det leder till är inte bra för någon. (dra runt i mjukisar, inte se solljuset, äta sämre osv..) åtminstone är detta vad som sker för mig och jag mår rakt ut dåligt av det. -> sämre prestation i poker -> mer random tiltande -> ännu pissigare humör.

 

De flesta ggr jag kommer hem från kontoret så är jag inte ett dugg tiltad förutom när jag har backat 10 inköp eller så.

 

NU var det ju inte det här du sökte med din fråga, men jag tror svaret för dig kan vara samma sak, det är en befrielse att ha en plats där man spelar poker, och ett hem man kan slappna av i, att göra det till samma plats är fan inte bra... jag bannar mig själv från att se serier etc och allmän slacking då jag e på jobbet, utan då pokras det.. eller så surfas det pokerrelaterat alternativt om det inte GÅR att få action så kollar jag filmer/serier/gör saker jag redan sett/gjort så jag har det hemma ändå att se fram emot.

 

Sen kan jag väl inte annat än klaga på att jag nu för tiden har en liten bebbe på 3 månader som spricker upp i glädje då man kommer innanför dörren som avtiltar en instant =)

 

Hoppas du hittar dig en lösning, jag har då hittat min. (kontoret för att klarifiera hehe.)

 

För övrigt som många har skrivit innan så andas och lever man poker på ett helt annat sätt då man har nyss blivit "biten" av det på så sätt, och det ska väl gå över som med alla andra... Tog mig 3,5 år att bli kvitt spelberoendet som WoW gav mig, tog mig 4 år att bli av med Quakeberoendet, och Poker.. det värsta blev jag väl av med för något år sen men hur många år det har tagit vågar jag mig inte på att gissa då jag har varit degen sen tonåren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker de jobbigaste tankegångarna man har rörande poker är att man förlorar pengar för varje ledig minut man har. Jag kan börja noja om jag är på t.ex. bio och sitta och räkna på min förväntade timpeng. Ganska dyra biobesök blir det iallafall. Tur man inte lirar noosebleed vinnande, hade ju varit fruktansvärt :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker de jobbigaste tankegångarna man har rörande poker är att man förlorar pengar för varje ledig minut man har. Jag kan börja noja om jag är på t.ex. bio och sitta och räkna på min förväntade timpeng. Ganska dyra biobesök blir det iallafall. Tur man inte lirar noosebleed vinnande, hade ju varit fruktansvärt :cry:

 

Håller verkligen med, gör likadant och det kan verkligen vara sjukt jobbigt. När t.o.m laga egen mat känns -ev då är det fan illa, blir svårt att koppla av ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det ju för alla som har jobb!! Varje timme man inte jobbar missar man en timlön, men det är ingen med vanliga jobb som verkar tänka så??

 

Jo absolut, men tror det är väldigt mycket lättare om man har fasta arbetstider. Väljer man själv när man ska jobba blir det lätt att man missar några timmar här och där, vilket för mig iaf skapar ett "jag borde spela mer-tänk" som gör det svårare att koppla av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det ju för alla som har jobb!! Varje timme man inte jobbar missar man en timlön, men det är ingen med vanliga jobb som verkar tänka så??

 

meh, efter skatt så missar väl genomsnittet under hundringen. Genomsnittliga jobbet är ju knappast värt belöningen man får för utfört arbete, tyvärr. Det enda posetiva jag kan tänka mig med ett vanligt 7-16 kneg är väl den roliga gemenskapen samt det aningen mer sociala livet som man missar när man sitter och ugglar hela nätterna framför datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo absolut, men tror det är väldigt mycket lättare om man har fasta arbetstider. Väljer man själv när man ska jobba blir det lätt att man missar några timmar här och där, vilket för mig iaf skapar ett "jag borde spela mer-tänk" som gör det svårare att koppla av.

 

exakt detta visionen med "kontoret" ger mig, jag håller mig till vanliga 9-5 tider och lever efter dem... mitt liv blev genast så mycket bättre istället för egenföretagarstilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....Det enda posetiva jag kan tänka mig med ett vanligt 7-16 kneg är väl den roliga gemenskapen samt det aningen mer sociala livet ...

 

 

Kneg: Social utveckling, del i gemenskap, lära sig ett yrke, skapa något andra behöver.

Bra grejer för att må psykiskt bra och för att överleva den dag man eventuellt inte slår raken längre. Lär skita sig för många de närmaste åren.

 

 

Onlinehybrisproffs: Lär sig arrogans inför stålar och förvärvsarbetare. Tur det det inte gäller alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är den personliga utvecklingen lika med 0 när man inte jobbar. När du jobbar tvingas du göra uppgifter som du normalt inte skulle göra eller klarar av samt umgås med folk du normalt aldrig skulle pratat med osv... mao man utvecklas.

 

Visst, man kan sitta i grinda nätpoker hela livet men man missar nog det verkliga livet och vem man kunnat utvecklas till.

Sen är det inte speciellt kul att tvinga sig själv att nöta för att få ihop pengar till hus o pension. Själv mår jag jävlig illa om jag spelar för många timmar dagar i sträck och svårt att sluta tänka poker när jag inte spelar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker era flickvanner om att ni lever pa onlinepoker, min tyckte i borjan att det var helt efterblivet men nu verkar det som att hon har glomt tiden innan :lol:

 

Spelar nu for tiden sa mycket det gar 10 till ca 18 pa vardagar sa man ligger i fas med den man lever med :-D var helt sjukt for ett par ar sedan nar man gick o la sig nar hon gick till jobbet :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...