Gå till innehåll

Hur mycket bad beats kan man ta?


lillaskuggan

Recommended Posts

Kan inte hålla med om ngt du skriver förutom att du gillar mig, det var trevligt :)

Jag är inte alltid arrogant med seriösa attitydsproblem, har skrivit en hel del långa och väldigt utförliga samt konstruktiva poster här på pf. Men då har dessa riktats mot konstruktiva och vettiga frågor/TS.

 

Det blir lite som pojken och vargen syndromet, först hjälper man till men efter ett tag när snorungen e för jävla jobbig så kan vargen lika gärna käka upp snorungen.

 

IMHO.

Men seriöst, du är dryg i minst 70 % av dina inlägg. Jag vet att jag långtifrån är ensam om den uppfattningen eftersom jag har sett ett flertal sinsemellan oberoende medlemmar kritisera dig för detta. Någon otrevligare forumit har jag aldrig tidigare upplevt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 196
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Va? Vet du något som jag inte vet? Mäter man i ROI så vinner jag. Men mäter man min ROI mot er så är jag helt värdelös.

 

Mäter vi i cashgame så år jag int ens nära era 100BB/100. Inte ens i mina sjukaste flytperioder har jag varit i närheten.

 

Så vad menar du med den formuleringen och vilken databas hämtar du datat i från?

NU är det trots allt så att en hög ROI-procent efter tusentals sessioner inte ensamt visar om man är en skicklig spelare utan det har även med inköpssnittet att göra. Ett medelinköp på 5 dollar impar iallafall inte på mig såvida man inte har skyhög ROI. Någon med 30-50 dollar som medelinköp och en ROI på t ex 20 procent är dock en riktig sng-haj. Detta är inte avsett som kritik utan bara ett litet påpekande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Vet du något som jag inte vet? Mäter man i ROI så vinner jag. Men mäter man min ROI mot er så är jag helt värdelös.

 

Mäter vi i cashgame så år jag int ens nära era 100BB/100. Inte ens i mina sjukaste flytperioder har jag varit i närheten.

 

Så vad menar du med den formuleringen och vilken databas hämtar du datat i från?

Dubbelpost

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till resultatet.

Men är buyin i paritet med god MM?

Där bör du väl ha 40-60 buyins som MTT-BR för att inte gula?

Tack, jag tycker att det är en ganska talande symbolik för var problemet ligger, d v s dåligt MM. Inte för att två goda MTT-resultat säger så mycket men det krävs ändå god handselektion och reads utöver bra flyt för att ta sig så långt i en av deras största turneringar. Att deltagarantalet inte är så jättehögt beror just på det höga inköpet vilket gör det ganska sannolikt att det till stor del rör sig om spelare med stora rullar (tufft motstånd).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso men det var två lika goda resultat med några få dagars mellanrum. Jag ville bara visa att jag inte är fullt lika usel som många har fått för sig. Även om det naturligtvis är ett för litet urval (endast en fingervisning) så kan ni inte heller uppge något konkret motbevis. Allt ni har att komma med är gamla synder i forumet innan jag var tillräckligt påläst och även feltolkningar som har gjort en höna av en fjäder. Jag hävdar bestämt att "udda" teoretiska uppfattningar inte är detsamma som bristfällig skicklighet. Vad intressant det skulle vara med ett par MTT´s och sit & goes bara för forummedlemar. Fatta vad det skulle göra mycket för handanalyser och solklara bedömningar av varandras faktiska förmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. De resultaten visar inget. Två turneringar är för litet urval.

 

Poker är ett spel med ett stort inslag av slump i det korta loppet, vilket innebär att "även en blind höna kan hitta ett korn".

 

Det betyder inte att du inte kan vara bra, men det du lägger fram som bevis för att du skulle vara bra är ett väldigt bristfälligt sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ka ka ka kaaa!! :-P Vill även tillägga att jag har spelat väldigt få MTT´s i mina dar vilket väl borde betyda att jag med tiden kan förväntas uppnå ännu bättre resultat?

 

Du verkar inte ha spelat många sng eller mtt på nån site med nicket rigdevil/riggdevil. Kollade lite på dina resultat och innan dina 2 "storklonkar" låg du ca 300 back på ca 150 turrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag tycker att det är en ganska talande symbolik för var problemet ligger, d v s dåligt MM. Inte för att två goda MTT-resultat säger så mycket men det krävs ändå god handselektion och reads utöver bra flyt för att ta sig så långt i en av deras största turneringar. Att deltagarantalet inte är så jättehögt beror just på det höga inköpet vilket gör det ganska sannolikt att det till stor del rör sig om spelare med stora rullar (tufft motstånd).

 

snälla, be nu en anhörig till dig läsa igenom mitt inlägg

ett axplock av trådarna du startat:

 

2005-10-21, 01:51;

Hej!

Jag har spelat Texas Hold em sedan i februari och ligger sammantaget ganska mycket minus. Detta beror på att jag aldrig lyckas ta ut pengarna i tid. Först kan det gå skitbra så att man går från 20 dollar upp till 100 dollar ungefär (efter åtskilliga timmars spel). Faktum är att när man har vind i seglen så känns det fel att sluta eftersom man alltid kan gå lite till med vinst. Är man ganska ovan vid flyt så vill man ta vara på de tillfällen då allting funkar. Därför plockar jag inte ut pengarna när jag borde. Plötsligt någonstans runt 110 eller så brukar allting börja gå snett. Det är precis som om man har klättrat uppför ett högt berg för att sedan bara rutscha utför. Ofta så utlöses denna rutschkana av att man p g a färgdrag har callat en riktigt hög bet och sedan förlorar. Jag tycker mig inte spela så dåligt utan ibland går det bara inte hur man än gör. Fram till den här veckan har jag haft ett ovanligt flyt och lyckades rädda min ekonomi upp till 2300 SEK bara för att i slutet av veckan förlora alltihop. Jag har haft ett fruktansvärd oflyt i en hel radda situationer och var därför tvungen att sätta in nya pengar gång efter gång. Detta för att försöka vända trenden och rädda ekonomin igen. Men det gick käpprätt åt h-e. Jag är en ganska tight spelare men när tillfället uppenbarar sig så är det ju inte så lätt att hålla tillbaka. Ett bra exempel är att jag har högsta tvåparet och det syns varken steg eller färgdrag. Bara att tuta o köra tänker jag fast den andre höjer som värsta galningen. Jag reraisar men han hänger ändå kvar och när jag bara har typ 5 dollar kvar så visar det sig att han har triss :(. Sedan är man ganska så tiltad och bränner de kvarvarande 5.

 

2006-10-25, 21:35;

Hej!

Jag är en så kallad känslomänniska. Fördelen är att jag är bra på att läsa andra spelares intentioner vid bordet men den stora nackdelen är att jag lätt tiltar bort en massa i frustration över en misslyckad idiotisk bluff eller dylikt (som typ kostade en tredjedel av stacken). Jag har aldrig gått plus under någon längre period men fortsätter att intala mig själv att jag nu har fått så mycket erfarenhet att jag bör kunna spela bättre än tidigare. Det är skälet till att jag inte slutar med nätpoker trots att min personlighet uppenbarligen inte lämpar sig för poker ;)

Jag vet inte hur många gånger jag har sagt till mig själv att jag nu ska spela disciplinerat och skärpt och inte ta några onödiga risker. Men när jag väl sitter där så rycks jag alltför lätt med och tappar så att säga kontrollen över min mentalitet och de uppgjorda principerna.

 

Så nu är min fråga om ni tror att en "känslomänniska" någonsin kan få tillräcklig kontroll över

sig själv för att kunna gå plus i längden? Det är väl en dum och patetisk fråga men jag tycks inte kunna hålla disciplinen uppe i timme efter timme hur mycket jag än vill. Hur lyckas ni vinnande spelare hålla er till era kloka principer under alla omständigheter? (går det verkligen??)

 

2006-11-02, 08:30;

Här kommer en ny tråd av mig som jag anser vara relevant ifråga om spelberoende. Jag tror att många av dem som lider av detta problem har ett mer optimistiskt tänkande än majoriteten av alla spelare. Som när jag på kort tid har förlorat två inköp på 1000:- vardera men fortfarande har runt 4000:- kvar på bankkontot. Då tänker jag att om jag sätter in 1000:- spänn till och spelar oerhört disciplinerat och utan att göra några dumbluffar (troligt :roll:) så kan jag säkert vinna tillbaka pengarna. Jag vet vad ni tänker nu men så fungerar jag iallafall. Det är svårt att låta bli då jag faktiskt har fått rätt i många av fallen och lyckades rädda min ekonomi just för att jag satte in de där 1000 kronorna extra. Nu vänder jag mig till er som känner er drabbade av spelberoende och undrar om ni känner igen er i min överoptimistiska inställning?

 

2006-11-03, 08:34;

Hej!

Jag spelade för ovanlighets skull på Svenska Spels 50-kronorsnivå och lyckades gå från 1000 upp till 2800 på ganska kort tid. Med tanke på den höga nivån sa jag till mig själv att inte ta några onödiga risker. Då kommer naturligtvis handen som (väl?) inte går att lägga. Jag hade AQ i hjärter och höjer till 150:- före floppen. Två går med.. i floppen kommer AQ med färgdrag i hjärter. En kille bettar hårt. Jag höjer förstås men får en reraise tillbaka. Jag höjer igen och killen går all in med runt 2500:- Eftersom jag har högsta tvåparet och färgdrag med esset högt gick det bara inte att lägga sig trots att jag inte hade råd med en förlust. Så jag synar men får inte färgen och killen har stege redan i floppen! :shock:. Sedan vart jag förstås rätt tiltad och förlorade de resterande 300-400:-. Hade du som läser detta också tagit den risken även om din bankrulle inte var mer än 3000 totalt? Med facit i hand kanske jag gjorde fel, eller? Killen hade ju en ofattbar tur, inte bara för att han fick stege redan i floppen utan för att han fick det just när jag själv fick en sådan monsterhand. Jag har aldrig tidigare i lika hög grad misstänkt rigg av det ondskefulla spelsystemet :evil:. Typiskt dessutom att det hände på den nivån :(

 

2006-11-03, 09:59;

Jag undrar hur stor pokerrulle ni har och vilken nivå ni brukar spela på? Själv har jag precis förlorat min rulle på ca 3000:- :(

 

2007-06-25, 19:30;

Fast i spelhelvetet

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Hej!

Jag har spelat nätpoker i ca 3 år nu och anser mig vara en hyfsad men något för risktagande spelare (hoppas för mycket). Under de här 3 åren har jag haft ett närmast otroligt oflyt som jag inte tror är normalt. De flesta spelare har kortare dåliga perioder men min är månadslång för att inte säga årslång. Jag kan bara inte bygga någon BR under de här omständigheterna eftersom jag ständigt råkar ut för sjuka urdragningar m.m. Ni som har ett åtminstone rimligt flyt och har tjänat grova pengar tänker väl att jag måste vara en dålig spelare men sanningen är inte så enkel. Vissa dagar har jag förstås spelat "mindre bra" men faktum är att jag har en nästan magisk otur. Trots detta har jag hoppats att lyckan ska vända någongång men vid det här laget har jag spelat bort runt 200000 SEK. Det är just detta som skapar sådan ångest hos mig' date=' vetskapen om att en massa andra spelare har tjänat grova pengar medan jag själv nästan bara har gått back under de här åren. Innan jag slutar vill jag åtminstone vinna tillbaka en del av pengarna, typ 10000 eller nått men innan jag kommer så långt förlorar jag alltid storkovan med AA mot KK och andra badbeats. Jag har inte förmågan att sluta själv och har förlorat det mesta av min lön varenda månad under hela det här året. Nätpokern ruinerar mig så att jag ibland inte ens har råd med mat utan måste låna trots en lön på 16000:- efter skatt. Nätpokern är ett gift som man genom TV-inslag och annat har lyckats pracka på massor av ungdomar trots att tydligen bara 10 % går plus i längden. Alkoholreklam är förbjudet i svensk television men det är uppenbarligen inte så farligt att locka de spelberoende och till beroende. Med enbart skicklighet och beräkningar kommer man inte långt om man har oflyt med korten och jag tror seriöst att jag har för mycket otur för att ihuvudtaget kunna lyckas.

__________________ :([/quote']

 

2007-08-28, 09:07;

Hej!

Jag har ibland haft bra flyt vid pokerborden (nätpoker) och jag skulle i ett visst skede helst ha tagit ut pengarna för att jag kände att nu fick det räcka. Men, mina damer och herrar, något höll mig kvar.. bonusen! Jag måste nå upp till ett visst antal VIP-poäng för att få ut min bonus. Vad hände sedan, jo det började gå dåligt och ännu sämre tills jag hade förlorat allt. Okej, jag vet att mitt moneymanagement inte är var det borde men är det någon som känner igen sig i detta "bonus-självbedrägeri"? För mig är det ofta ett ganska onödigt stressmoment som jag hade tjänat mer på att strunta i. Man riskerar ju flera hundra eller tusen kronor/euro/dollar för att kanske vinna 200 i bonus. Snacka om dåligt EV+ egentligen ;)

 

2007-08-30, 10:50;

Jag skriker som slagordstexten mot Vietnamkriget - WHY?! Igår hade jag ännu en fruktansvärd oturs- och tiltarkväll då allt gick fel så nu är min ursprungliga 2693 euro stora rulle (som mest) nedtryckt till 200 . Hur hämtar man kraft för att fortsätta grinda efter en sådan motgång? Jag satt bl a vid ett 2/4 bord och förlorade vad jag än hade. Satte in ett maxinköp till, d v s 400 euro. Direkt får jag ett esshögt färgdrag och återhöjer därför till 60 när någon bettar 25 redan på floppen. Då går han all in med sina 800 euro och jag som desperat vill vinna åtminstone en stor pott är dum nog att syna. Inte fick jag någon färg mot hans triss i treor :(. Jag hade aldrig synat om jag inte hade varit så trött och tiltad av djup frustration. Efter den tunga förlusten blev jag helt utflippad och satte in mina resterande 600 på 5/10 och backade ytterligare 200 innan jag gav upp där. Spelade sedan heads up på 2/4 och tog killens stack så att jag var uppe på över 500. Han satte in nya pengar och vann tillbaka allt plus 50 av mig. Därefter kom en aggressiv spelare som gjorde att jag slutade på 248. Gick in på 1/2 och gick ner mig med 100 euro men spelade upp mig till 206 innan jag gav upp. Har ni förslag på hur man kan eller bör göra för att återfinna glädjen för poker igen efter hemska badstreak?

 

2007-09-06, 11:18;

The rigg is alive!

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Igår förlorade jag flera maxinköp vid ett o samma bord. Anledningen var bl a floppad färg två gånger. Båda gångerna förlorade jag 400 euro genom all in mot högre floppad färg! 2 gånger inom loppet av en timme!! Under mina 4 år som nätpokerspelare har jag ytterst sällan varit med om att två har floppat färg samtidigt. Nu skedde det två gånger på kort tid. Sedan spelade det ingen roll vad jag hade för hand. Med QQ förlorade jag 350 euro mot floppad kåk! Några spelare hade grymt flyt hela tiden medan jag uppenbarligen var dömd på förhand av nätverket (b2b). Jag borde ha flytt bordet redan efter de 15 första katastrofala minuterna men jag var dum nog att hoppas på en vändning. 1400 euro förlorade inom loppet av en timme! Varför möter förresten KK nästan alltid AA eller QQ om det inte är riggat? (i avsikt att öka raken). Denna gamla konspirationsteori beror på att jag har sett möten mellan dessa händer så otroligt många gånger nu att jag inte längre tror på slumpen.

 

2007-08-22' date=' 20:39;

Hej!

Jag som så många andra nätspelare har fått en osund inställning till pengars värde efter att jag började spela nätpoker. Det är ju delvis en inställning man måste ha för att våga ta risker i spelet men nackdelarna är ändå så mycket större eftersom riskbenägenheten inte så sällan övertrasserar ekonomin ;-). Därför undrar jag om någon eller några här har tips på hur man ständigt kan påminna sig själv om att markerna inte är leksakspengar utan står för riktiga? Att lägga en hundring jämte tangentbordet är ett alternativ men finns det fler sätt för att tänka rätt? Ifråga om spelberoende så är "sluta spela!" ett väldigt utslitet begrepp (vilket tyvärr sällan fungerar) så nu efterlyser jag tips som kan bota eller åtminstone minska nätspelares ofta kraftigt ökade ekonomiska riskbenägenhet. Det är ju framförallt denna inställning till pengar som är farlig. Innan jag började spela var 1000:- en stor summa pengar.

 

2007-10-25, 15:41;

Nätpoker är farligare än livepoker av främst två skäl:

 

1. Man är med fingret på avtryckaren väldigt ofta bara en lätt nudd från att syna någons kraftiga bet eller all in. Hur ofta har man inte förlorat på det?

 

2. Tid för närmare eftertanke finns knappt (i jämförelse med livepoker) och det är alltför smidigt att sätta in nya pengar om stacken går förlorad.

 

Kontenta = impulsiva känslomänniskor bör INTE spela nätpoker.

 

Jag råkar tyvärr vara en sådan människa som i 4 års tid har fortsatt spela p g a att jag är skicklig på att vinna pengar trots att jag är minst lika skicklig på att förlora dessa pengar ;-). Det sorgliga nu är att jag inte kan sluta spela för att jag känner ångest över att all dyrköpt erfarenhet då blir förspilld till ingen nytta. Jag har blivit mer och mer insiktsfull i pokerspelandet och därför tror jag mig ha goda chanser till att bli en vinnare i längden. Men impulsiviteten finns också kvar och det är den som förstör allting. Ett exempel är t ex då jag gick all in med över 200 dollar i cashgame vid ett 1/2-bord för att representera kåk med den extra knekt som kom upp. Jag fick syn av 9999! :roll:. Onödigt är bara förnamnet även om jag hade otur där. Avsikten med denna tråd är att avskräcka andra känslomänniskor från att tro på förbättring. Jag är helt enkelt en poker-alkis som inte kan sluta trots att jag vet att jag borde.

 

2007-10-31, 08:57;

Hotseats & coldseats

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Igår var jag återigen med om att få en sån där plats där man inför varje pott nästan vet att man kommer förlora (3/6 dollar limit). Jag fick t ex AQ preflop och så kom en dam som högsta kort. Bettar förstås på ordentligt men förlorar mot lågt tvåpar. Nästa hand.. triss men förlorar mot låg stege. Får AK två gånger men ingen träff o s v o s v. Mina sista pengar av 200 dollar förlorade jag med TT mot 88 som fick in en tvåoutare' date=' d v s triss på rivern (suck!). Det är helt enkelt inte logiskt att det bara handlar om slump när man ofta får bra kort och t o m träffar men hela tiden blir utdragen. Samtidigt verkade två vid bordet ha monopol på tur. Pokernätverket tjänar förstås mycket på sådana ständiga utdragningar och därför ser jag någon form av rigg som mer logiskt än sanslöst oflyt i hur många potter som helst. Jag vet nu att det inte är någon idé att sitta kvar på en plats som tycks vara förbannad av en högre makt. En del tror inte att det har någonting med platsen att göra eftersom korten slumpas fram men efter fyra års spel är jag övertygad om att slumpen bara är en av två faktorer.[/quote']

 

2007-07-07, 03:28;

Ridå

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Jag förlorade mina allra sista pengar (matpengar) med tvåpar mot en kille som fick in runner runner färg med sitt ena kort! Nu orkar jag inte längre och måste dessutom öka mitt banklån för att kunna leva i sommar' date=' d v s om jag nu får öka på det. Annars får jag väl panta burkar för jag kan inte med att fråga varken föräldrarna eller bekanta om lån för de känner till att jag spelar poker. Hm.. man kanske skulle begå ett rån eller nått?[/quote']

 

2008-06-10, 14:58;

Jag tror mig inte vara ensam om att ha legat och funderat på hur man borde agera efter ett lyckat bankrån (ensam rånare). Den här tråden är onyttig för att den kan sätta farliga tankar i huvudet på en del lycksökare :-). Men men, historien börjar med att du har säcken full med pengar och har precis tagit dig utanför entrédörren. Nu gäller det att ta dig därifrån utan att bli fälld till marken, att gömma pengarna och att hålla dig själv gömd.

 

Själv har jag tänkt simpla saker som att kuta bort till en stulen bil, snabbt köra upp till en skog utanför staden, kontrollera så att ingen har följt efter och omedelbart gräva ner bytet jämte ett träd som jag märker ut. Ta en hoppfällbar cykel ur bilens bagageutrymme och cykla vidare på en anonym liten stig. Sedan skulle jag vänta i 2-3 veckor med att åka tillbaka dit för att gräva upp pengarna mitt i natten, sätta upp ett tält i närheten och räkna stålarna 8-)

 

2008-06-30, 03:46

Jag har nicket Magneten på Svenska Spel och efter flera andra jätteförluster med t ex hög essträff och högsta färgdraget som inte gick in mot triss i ess (4000:- i förluster vid samma helvetesbord) så kom den här frustrerande situationen:

 

***** Hand 733520902 *****

2.50/5.00 Omaha (PL) - den 30 juni 2008 03:25:43

Diana 51 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: synmongo (1957.79)

Plats 3: Sextionie (678.11)

Plats 4: Magneten (499.75)

Plats 5: halili (128.00)

halili lägg LM 2.50

synmongo lägg SM 5.00

** Giv **

synmongo [N/A, N/A, N/A, N/A]

Sextionie [N/A, N/A, N/A, N/A]

Magneten [4k, 8s, 3s, 5s]

halili [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Sextionie Syna 5.00

Magneten Syna 5.00

halili Höj till 25.00

synmongo Syna 25.00

Sextionie Syna 25.00

Magneten Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [2h, 5r, Eh]

*** Bet Runda 2 ***

halili Passa

synmongo Satsa 100.00

Sextionie Lägg

Magneten Höj till 250.00

halili Lägg

synmongo Höj till 850.00

Magneten All-in 474.75

*** Turn(Board): *** : [2h, 5r, Eh, Er]

*** River(Board): *** : [2h, 5r, Eh, Er, 4h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1034.50

synmongo [6k, 4r, 2r, 3k] Stege med högsta kort sexa 5,4,3,2,A Vinst: 1034.50

Sextionie Lägger mig Vinst: 0.00

Magneten Lägger mig Vinst: 0.00

halili Lägger mig Vinst: 0.00

 

Notera att han alltså får in högre stege genom 4:an på river! Annars hade det blivit split. Nu förlorade jag min femte tusenlapp och orkar inte längre. Jag slutar helt med både Omaha och Texas Hold'em på nätet. Det är ju nästan bara tråkiga grinders där nuförtiden så man förlorar mycket men får sällan betalt när man själv träffar. Nätpoker är inte roligt längre.

 

2009-06-16, 15:24;

Hur ska man kunna bygga bankrulle när man ständigt blir involverad i och förlorar stora all ins? I början går det lätt att öka på sin stack till dubbla inköpet eller strax därunder men så kommer den där förbannade situationen där man bara inte kan lägga sig. Som igår då jag spelade 0.25/50 dollars och satt med AQ. En kille återhöjde från mina 2 till 8,5 dollar (en ovanligt stor höjning där). Jag synade i tanken att han måste ha QQ eller KK och om det kommer ett ess så plockar jag av honom. Jajjemen, floppen gav ett ess och två lägre spader. Han bettade 12 vilket ju oftast är en tydlig tell på en essflopp av någon som har prebettat högt. Nu återhöjde jag bara till 24 vilket skulle visa sig bli ett jättemisstag eftersom turn gav en kung! Han gick omedelbart all in. Oerhört svårt att bedöma som uppenbar KKK eftersom han lika väl kunde desperat-bluffa med QQ så jag var i princip tvungen att syna de 24 dollarna extra. Han satt med KK :rolleyes:. Senare lyckades jag ändå sno ihop runt 75 dollar. Fick A8 ruter och synade mot en kille som bettade 3 före floppen. Floppen gav 339, bl a två ruter. Han bettade 12 och då återhöjde jag till 25. En bluff i förhoppning om att vid syn bli räddad av färg. Då gick han all in med 67 dollar. Jag kände mig potcommited och synade med hjärtat i halsgropen. Det visade sig att han bara satt med QJ så även utan färgträff kände jag mig hyfsat lugn. Vad tror ni händer? Jo Turn: K, River: 10!! :evil:. Som om han visste vad som skulle komma. Jag blev vansinnig för det var den dummaste all in jag någonsin sett. Att bluffa utan egentligt stegdrag mot någon som har återhöjt till 25 på den nivån! Eftersom jag alltid råkar ut för liknande händelser efter 1-4 timmars spel så går det bara inte att bygga rulle. Jag kämpar mig upp och dimper sedan ner gång efter annan. Vad tror ni om att t ex alltid skippa dyra färgdrag etc. och att inte syna någon annans kraftiga all in även då man sitter med triss och riskerar att bli utdragen av färg? Det låter kanske löjeväckande men i mitt fall tycks det inte finnas någon annan utväg.

 

2009-08-14, 01:13

Jag satte in de 55:- jag hade kvar på bankkontot och lyckades på några få dagar förvalta dem till 1700:- genom enbart 100+10 och 200+20 sit & goes. Sedan kunde jag bara inte vinna längre i varken sit & goes, MTT´s, limit eller NL (kolla Magneten på Svenska Spel i Sharkscope). Mycket oflyt gjorde att jag blev misstrogen och frustrerad vilket ledde till dåligt spel o s v. I limit vann jag kanske 4-5 händer under ca 2 timmars spel så jag fattar bara inte hur en del kan leva på den turvarianten. Utan flyt i limit så är det kört för bluffar funkar bara inte om motspelaren har träff. Visst kan man invänta superhänder som QQ-AA men hur kul är det om motspelaren floppar triss eller turnar stege? Jag vet att man aldrig ska spela poker när man är trött och eller deppig och det är just vad jag har gjort nu. Frågan är varför jag nästan alltid har fått sämre träffar när jag mår dåligt än när jag känner mig energisk och på gott humör ;). Det där är ett fenomen som känns magiskt på något sätt. Nu är jag så fruktansvärt less på nätpoker att jag inte ens vill höra talas om det längre och funderar allvarligt på att lägga av här och nu. Men det har jag "bestämt mig för" så många gånger tidigare att jag tvivlar innerst inne. Så oerhört frustrerande att ha varit ytterst nära att gå upp till 2000:- och istället sitta här med 0:- kvar. Poker är en lockande förbannelse som alltid lyckas återfånga mig.

 

2009-08-15, 20:13

Jag har precis kommit från en lång session Omaha PL 0.5/1 dollars. Det är något skumt med att det ofta sitter 1-2 killar och ständigt träffar bättre än en själv. Om man får högsta stegen så får de färg med samma kort, om man har AA så har de KK och träffar med den floppade kungen, om man har fått in den efterlängtade färgen så har de precis fått in kåk. 100 dollar i sjön och jag hatar det från djupet av mitt hjärta :evil:. Ursäkta att jag whinar lite här men det är verkligen ingen engångsupplevelse utan det är just så det brukar vara när jag spelar Omaha. Jag sitter och höjer med grymma händer före floppen men postflop leder de bara till förluster. Måste man vara feg och tight som en liten tönt för att överleva den här pokervarianten eller bör man helt enkelt fly bordet varje gång man börjar se vartåt det barkar?

 

2009-09-03, 13:52;

På PKR har jag några gånger spelat ett minispel som kallas Casino Poker (mot datorstyrd dealer) där man först lägger en ante för att få se floppen. Om man gillar floppen så kan man välja att trycka call vilket innebär att ytterligare 2 x insatsen dras från rullen. Sedan kommer de två följande gatorna. Ifall man bettar relativt små belopp som 3-5 dollar så kan man vinna men med stora belopp blir det ett helt annat utfall. Jag har nu försökt runt 20 gånger med en 25-dollarsbet och då får dealern ständiga monsterhänder. Alltså, även om jag floppar triss så kan man vara nästan säker på att dealern sätter kåk med KK eller dylikt.

 

Själv har jag inte en enda gång av dessa 20 försök ens fått en hyfsad starthand utan det handlar hela tiden om 38, 102, 5J o s v, medan maskinen hela tiden får grymma händer. Jag blev helt vansinnig efter maskinens 8:e triss, stege eller kåk på rad (knappast logiskt) så jag kontaktade supporten. Hon som svarade menade att det är en oberoende tillsynsenhet som kontrollerar systemet men när jag gick in på informationssidan så står det att det gäller multitablingen. Alltså inte om det även gäller deras casinospel. Nu är jag mer än tidigare övertygad om ett riggat system som gynnar dealern.

 

2009-09-12, 12:31;

Magiskt oflyt?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Jag skulle vilja ta upp en fundering jag och säkert många andra har ifråga om variansen; hur det kan komma sig att man ibland kan sitta och förlora i timmar mot en eller flera spelare p g a ett kortsnitt som tycks vara programmerat för att ruinera? Ärligt talat så känns det ibland rent magiskt hur det kan förhålla sig så under så lång tid. Särskilt en gång minns jag att jag i princip inte vann en enda hand mot en kille som nästan alltid hade sämre händer pre- än postflop så han satt o garvade och drygade sig i chatten. Ex v mina AA som förlorade mot ett lågt tvåpar. Till slut visste både han och jag redan före floppen att jag skulle förlora och därför återhöjde han ständigt med skithänder som han också klonkade med. Otroligt frustrerande och kändes så riggat att jag nästan blev övertygad om ett "rakebyggande" system.

 

2009-09-07' date=' 09:19;

Jag har nu ännu en gång råkat ut för en långvarig svacka med ständiga motgångar. Trots god förmåga i sit & goes så hamnade jag utanför pengarna i 12 sit & goes på raken (har aldrig hänt mig tidigare). Det kändes som om PKR ville ruinera mig för jag hamnade ständigt i situationer där jag t ex hade både steg- och färgdrag och bara måste syna den andres all in. Jag hade dessvärre aldrig turen på min sida i dessa avgörande lägen. Av så många tunga förluster är det lätt att bli lite apatisk vilket innebär att man spelar sämre o s v. Till slut var rullen borta.

 

Satte in nya pengar på potraiser istället men där är det nästan bara en massa turbo- och superturbo sit & goes vilket innebär att det mot slutet blir ganska mycket lotto om vem som lyckas eller ej. Jag hörde i regel inte till dem vilket fick mig att besöka ett cashgamebord 0.25/0.5 euro där jag snart fick stege och gick all in med 50 euro för att skydda handen mot färg. Till min fasa hade fi dock en högre stege. Hade nu 13 euro kvar och prehöjde till 3 dollar med 88. Samma kille satte mig då all in och jag synade mot AJ som fick träff på turn. Jävla turgubbe tänker man då och saknar sin förlorade rulle. Gjorde slutligen en deposit på Full Tilt men då var jag redan så tiltad att jag inte spelade mitt A-game. Nu är även den rullen borta och med den även motivationen för poker. Jag har bestämt mig för att lägga av nu MEN:

 

1. All den erfarenhet jag har skaffat mig under 5 års tid går ju till spillo, hur förlikar man sig med att allting var förgäves? Jag spelade faktiskt väldigt bra i åtskilliga sit & goes men nu ska jag alltså strunta i den förmågan.

 

2. Alla pengar som har gått åt genom åren för att jag aldrig lyckades tillhöra de "10 procenten" långtidsvinnare. Hur bör man tänka för att kunna acceptera istället för att försöka spela tillbaka åtminstone en tredjedel?

 

3. Att sluta som en loser känns väldigt personligt och är svårt att smälta så jag ber om enbart konstruktiva förslag. Vid det här laget bör ni ha förstått att hånfulla kommentarer inte hjälper utan snarare får mig att vilja motbevisa.

 

hoppas du fixar det

 

fakeedit: vissa inlägg gick inte att citera rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar inte ha spelat många sng eller mtt på nån site med nicket rigdevil/riggdevil. Kollade lite på dina resultat och innan dina 2 "storklonkar" låg du ca 300 back på ca 150 turrar.

Det beror på att jag har bytt mellan ganska många siter. På PKR hamnade jag i en riktig svacka av negativ varians vilket även medförde sämre (lösare) spel. Men innan dess stod jag ett tag som superhot och ca 460 dollar plus. Jag håller dock med om att statistiken inte är något att skryta med. Efter en berg- och dalbana störtade jag som en kamikaze och det var då jag skrev i spelberoendedelen om att sluta helt ;). Poker är ju ihuvudtaget inte roligt när precis allt går emot en. För närvarande stortrivs jag dock med Omaha PL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riggdevil, bland de sämsta spelarna jag sett i en turnering kom trea i en 1500man turnering med 7.5k till ettan. Vilken idiot som helst kan komma långt i en turnering, dina placeringar är inte det minsta imponerande.

En gång är ingen gång men det kräver sin man att med kort mellanrum nå så högt som 12:e plats två gånger av två spelade turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla, be nu en anhörig till dig läsa igenom mitt inlägg

ett axplock av trådarna du startat:

 

fakeedit: vissa inlägg gick inte att citera rätt

Vilket arbete du har lagt ner på att sammanställa alla dessa inlägg! Jag har nu sparat dem som ett worddokument. Tack för nostalgin även om den består av jobbiga minnen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är PLO'n på PKR? Finns det bord igång på kvällarna? La ner spelandet där pga för lite trafik.

Det är givetvis klart sämre trafik än på giganterna party och pokerstars men det uppvägs enligt min mening av en mycket personligare upplevelse än i vanliga pokerrum (dessutom lättare att känna igen och komma ihåg motspelare). Jag rekommenderar PKR främst för dem som inte bara spelar för att tjäna pengar men det finns dock gott om fisk vid borden eftersom grinders tycks föredra de mer etablerade rummen. PKR styrka är att det hittills är det närmaste riktig livepoker man kan komma vilket gör det något mer socialt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...