Gå till innehåll

FLT - TT vs coldcallers


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto £1/2 Hold'em (10 handed)

Inga specifika reads.

 

Preflop: Hero is button with T :spade: T :diamond:

UTG folds, UTG+1 raises, UTG+2 folds, MP1 folds, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Hero calls, SB folds, BB calls

 

Det här känns som ett riktigt jobbigt läge där i princip alla alternativ känns dåliga. Att folda känns inte riktigt acceptabelt, samtidigt som jag tror det är gränsfall om man egentligen har implied odds för att spela handen för set value only. Oförbättrad lär handen ha extremt svårt att hävda sig i alla fall så till slut väljer jag en cold call vilket antagligen är fel. Kanske borde man trebetta för frikort men samtidigt så ger det ju ursprungshöjaren chans att cappa.

 

Flop: 7 :heart: 3 :diamond: Q :club: (10 SB) (5 players)

BB checks, UTG+1 bets, MP2 raises, CO folds, Hero folds, BB folds, UTG+1 folds

 

Att preflophöjaren betar rör mig ju inte i ryggen men när han blir raisad så känner jag att risken att jag drar till två outs är för stor för att fortsätta. De få gånger jag är före så är jag antagligen också slagen av A, K eller J på turn.

 

Överlag känns det som att jag kanske spelar handen för klent, samtidigt så har jag känslan av att TT i en höjd flervägspott är en riktig "trap hand".

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här känns som ett riktigt jobbigt läge där i princip alla alternativ känns dåliga. Att folda känns inte riktigt acceptabelt, samtidigt som jag tror det är gränsfall om man egentligen har implied odds för att spela handen för set value only. Oförbättrad lär handen ha extremt svårt att hävda sig i alla fall så till slut väljer jag en cold call vilket antagligen är fel. Kanske borde man trebetta för frikort men samtidigt så ger det ju ursprungshöjaren chans att cappa.

 

Med TT kommer du floppa ett överpar ca 30% och ett set ca 12%. Lägg därtill de gånger det kommer överkort men du ändå har bästa handen. Att lägga sig finns inte i min världsbild under dom förutsättningarna!!! Även om höjaren kom hem till mig och visade mig AA skulle jag syna, för mot en höjare och två cold callers kan du i regel spela alla PP och hoppas på ett set, förutsatt att de betalar bra postflop.

 

Mitt default spel utan reads med TT är för övrigt att 3-betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lösa är kallsynarna?

 

Är det troligt att deras minsta hand alltid innehåller två överkort och är det helt otroligt att de sitter med överpar?

 

Vad jag är ute efter här är att du antagligen inte får equity av UTG, under snarare ger det till honom (särskilt som du ger honom möjlighet att få in cappen om han har ett överpar, samtidigt som han antagligen rätt sällan cappar med så många sämre händer). Frågan är då hur mycket equity synarna kan tänkas ge till dig.

 

Mitt standardspel är för övrigt också att trebeta här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...