Gå till innehåll

autofold script?


archtila

Recommended Posts

Om man t ex nöter låg limit-sngs i mängder (typ 20+ åt gången) lär man ha en fördel om en bot autofoldar en stor procentandel händer vilket frigör tid åt mer avancerade beslut för den som använder boten. Har svårt att se hur det inte skulle kunnas anses vara en fördel att inte själv behöva ta varje beslut som spelet ger, även om det är att folda 72o UTG.

 

Varför skulle man ens vilja ha en foldbot om man inte ansåg sig få mer tid över till annat (beslutsfattande) som de som inte använder boten inte får?

 

Är förvirrad.

 

Ja hela anledningen till att OP vill ha foldscriptet är ju för att skaffa sig ytterligare edge över motståndet. Alltså fusk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja hela anledningen till att OP vill ha foldscriptet är ju för att skaffa sig ytterligare edge över motståndet. Alltså fusk.

 

Den enda anledningen till att det är "fusk" är att det inte är tillåtet av sajten.

Den enda anledningen till att det inte är tillåtet av sajten är att de är tvungna att dra gränsen för bot'ar någonstans.

Gränsen dras enklast vid automatiskt spel.

Den enda anledningen till att bot'ar inte är tillåtna är att pokersajten tror att det skulle skrämma iväg vanliga spelare om det blev känt att bot'ar existerar på sajten.

 

Någon edge får du knappast (såvida du inte helt saknar självkontroll förstås).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du ett bord åt gången kanske du inte får nån nämnvärt ökad edge. Spelar du 20+ bord åt gången så kommer du öka din edge utav bara helvete, eftersom du får mycket mer tid åt dina faktiskta beslut.

 

Det är snarare så att tiden för beslut kommer att förbli konstant eftersom en 20+ spelare förmodligen ökar antalet bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är snarare så att tiden för beslut kommer att förbli konstant eftersom en 20+ spelare förmodligen ökar antalet bord.

 

Svårt att göra om man kan spela max 24 som det är på Stars om jag inte fattat fel.

 

Att kunna öka på borden gör ju dessutom att du får större edge, då du kan spela mycket fler händer mot samma motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att göra om man kan spela max 24 som det är på Stars om jag inte fattat fel.

 

Att kunna öka på borden gör ju dessutom att du får större edge, då du kan spela mycket fler händer mot samma motstånd.

 

Fler bord ger mindre edge och det beror inte på hur snabbt du kan folda :shock:

 

Jag tvivlar jag på att det finns speciellt många spelare med 20+ bord som överhuvudtaget har någon edge att tala om

 

Tror du har missuppfattat innebörden av edge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler bord ger mindre edge och det beror inte på hur snabbt du kan folda :shock:

 

Jag tvivlar jag på att det finns speciellt många spelare med 20+ bord som överhuvudtaget har någon edge att tala om

 

Tror du har missuppfattat innebörden av edge

 

Varför skulle man inte kunna ha edge på 20+ bord?

 

Jag tror att du har missuppfattat vad det innebär att multitabla, och hur man gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelar 20 bord har man i snitt 10 sekunder på sig att ta beslut om många beslut är autofold så tar det ändå 2-3 sekunder att kolla korten ta beslutet och hinna trycka på fold knappen. Genom att automatisera den processen så kommer du alltså (då du foldar 80% av händerna) vinna 16x2,5= 40sekuner per runda runt alla borden i snitt. Vilket ger dig på de övriga 4 borden du skall tänka över dina beslut ytterligare 10 sekunders betänketid i snitt.

 

Och detta skulle alltså inte anses som en extra edge?

 

Solklart fusk. Autofoldscript är en semibot eller som Ola skrev nästa steg är en auto 3bb raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man inte kunna ha edge på 20+ bord?

 

 

Jag skrev att edgen är låg för en multitablare med 20+ bord, jag skrev inte att det inte går att ha en edge.

 

Edgen kommer till större del av att kunna läsa dina motståndare och ha en bra spelstrategi, betänketiden är av betydelse men inte i lika stor grad.

 

 

 

Om man spelar 20 bord har man i snitt 10 sekunder på sig att ta beslut om många beslut är autofold så tar det ändå 2-3 sekunder att kolla korten ta beslutet och hinna trycka på fold knappen. Genom att automatisera den processen så kommer du alltså (då du foldar 80% av händerna) vinna 16x2,5= 40sekuner per runda runt alla borden i snitt. Vilket ger dig på de övriga 4 borden du skall tänka över dina beslut ytterligare 10 sekunders betänketid i snitt.

 

Och detta skulle alltså inte anses som en extra edge?

 

Solklart fusk. Autofoldscript är en semibot eller som Ola skrev nästa steg är en auto 3bb raise.

 

 

Det är inte den lilla extra edgen som gör att det är fusk.

Fusk är det endast på grund av att du bryter mot sajtens regler.

 

Försök att skilja på edge och fusk ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev att edgen är låg för en multitablare med 20+ bord, jag skrev inte att det inte går att ha en edge.

 

Edgen kommer till större del av att kunna läsa dina motståndare och ha en bra spelstrategi, betänketiden är av betydelse men inte i lika stor grad.

 

 

 

 

 

 

Det är inte den lilla extra edgen som gör att det är fusk.

Fusk är det endast på grund av att du bryter mot sajtens regler.

Försök att skilja på edge och fusk ;-)

 

Så det är inte fusk så länge man inte bryter mot reglerna? Så om jag tittar på motståndarens kort när han kollar på dem live (inte ett regelbrott) så är inte det fusk menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev att edgen är låg för en multitablare med 20+ bord, jag skrev inte att det inte går att ha en edge.

 

Edgen kommer till större del av att kunna läsa dina motståndare och ha en bra spelstrategi, betänketiden är av betydelse men inte i lika stor grad.

 

Du skrev att du inte tror att det finns någon edge att tala om. Finns det en liten edge, så går den absolut att tala om. Multitablare är inte bara ett gäng med ofantlig tur.

 

Betänketiden (eller i alla fall tiden du kan spendera vid varje bord) är av allra högsta grad när det gäller att läsa motståndaren. Mtp att vissa spelare inte kan öka på sina bord, hur menar du att autofold inte skulle ge en extra edge?

 

Jag pratar obv om edge per tidsenhet, inte per hand. Eller okej, vi kan kalla det "fördel" istället för "edge", om edge är ett heligt koncept som bara får användas för hand-för-hand-spel. Du kommer vinna mer pengar om du spelar 1000 händer i timmen mot samma motstånd med samma strategi än om du spelar 500 händer i timmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är inte fusk så länge man inte bryter mot reglerna? Så om jag tittar på motståndarens kort när han kollar på dem live (inte ett regelbrott) så är inte det fusk menar du?

 

Precis

 

OK jag ska ge dig ett annat exempel så kanske du förstår. Om du spelar monopol så finns det en massa regler men det finns ingen regel om hur du ska slå med tärningarna. Så då är det OK att lägga tärningarna i handen med ettorna uppåt och sen välta tärningarna ned på bordet så de alltid landar med sexorna uppåt. Det är alltså inte fusk för det står inget om det i reglerna för monopol?

 

Tror nog de flesta monopol spelare skulle betrakta det som fusk om de visste att du gjorde så. Precis som en pokerspelare skulle tycka att du fuskade om du kollade in hans kort varje gång han lyfte upp dem.

 

Likaså tycker nog "average joe" på "Pokersitensajten" att du fuskar om du använder script som spelar åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK jag ska ge dig ett annat exempel så kanske du förstår. Om du spelar monopol så finns det en massa regler men det finns ingen regel om hur du ska slå med tärningarna. Så då är det OK att lägga tärningarna i handen med ettorna uppåt och sen välta tärningarna ned på bordet så de alltid landar med sexorna uppåt. Det är alltså inte fusk för det står inget om det i reglerna för monopol?

 

Tror nog de flesta monopol spelare skulle betrakta det som fusk om de visste att du gjorde så. Precis som en pokerspelare skulle tycka att du fuskade om du kollade in hans kort varje gång han lyfte upp dem.

 

Om det står slå eller kasta tärningarna så finns det ju en regel.

 

Slå upp definitionen av ordet om du inte förstår 8-)

 

Likaså tycker nog "average joe" på "Pokersitensajten" att du fuskar om du använder script som spelar åt dig.

 

Vad "average joe" tycker spelar ingen roll i sammanhanget, det är sajtens regler som avgör om det är fusk eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK jag ska ge dig ett annat exempel så kanske du förstår. Om du spelar monopol så finns det en massa regler men det finns ingen regel om hur du ska slå med tärningarna. Så då är det OK att lägga tärningarna i handen med ettorna uppåt och sen välta tärningarna ned på bordet så de alltid landar med sexorna uppåt. Det är alltså inte fusk för det står inget om det i reglerna för monopol?

 

Tror nog de flesta monopol spelare skulle betrakta det som fusk om de visste att du gjorde så. Precis som en pokerspelare skulle tycka att du fuskade om du kollade in hans kort varje gång han lyfte upp dem.

 

Likaså tycker nog "average joe" på "Pokersitensajten" att du fuskar om du använder script som spelar åt dig.

 

Semi OT men när vi ändå är inne på Monopol liknelser...

Jag skulle tycka det var helt ok om någon använde ett script för att slå tärningarna i monopol eller kanske till och med flyttar pjäsen åt spelaren. Det ändrar ju inte spelets utfall. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semi OT men när vi ändå är inne på Monopol liknelser...

Jag skulle tycka det var helt ok om någon använde ett script för att slå tärningarna i monopol eller kanske till och med flyttar pjäsen åt spelaren. Det ändrar ju inte spelets utfall. :-D

 

Jo, om man överför liknelsen till poker. Om det var riktiga pengar inblandade i monopolspel och man kunde vinna mer pengar genom att spela Monopol mot flera motståndare samtidigt så är det imo inte ok att låta någon annan (något annat) flytta pjäserna och slå tärningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det står slå eller kasta tärningarna så finns det ju en regel.

 

Slå upp definitionen av ordet om du inte förstår 8-)

 

 

 

Vad "average joe" tycker spelar ingen roll i sammanhanget, det är sajtens regler som avgör om det är fusk eller ej.

 

Tur då att sajten tycker som "avarage bill" då.(för average bill tycker som average joe).

 

Sen så kommer ialla fall jag så fort jag får höra att det finns en massa botar eller semi botar på en viss sajt genast flytta mina pengar därifrån.

 

Det gör inte du för du tycker inte det är fusk att låta ett datorprogram automatisera det beslut du ändå vet att spelaren som kör programmet ändå hade tagit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur då att sajten tycker som "avarage bill" då.(för average bill tycker som average joe).

 

Sen så kommer ialla fall jag så fort jag får höra att det finns en massa botar eller semi botar på en viss sajt genast flytta mina pengar därifrån.

 

Det gör inte du för du tycker inte det är fusk att låta ett datorprogram automatisera det beslut du ändå vet att spelaren som kör programmet ändå hade tagit.

 

Jag vill inte tillåta bot'ar (autofoldscript m.m.) om du nu trodde det!

 

Det enda jag säger är att det spelar ingen roll vad du och jag tycker, det är sajtens regler som avgör om något är fusk eller inte!

 

Jag använder själv HM men skulle vara riktigt glad om alla hjälpprogram blev förbjudna (men så länge det är tillåtet så fortsätter jag att använda allt som är tillåtet av sajten)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...