Gå till innehåll

Vad ska jag spela: HU, SNG, T, CG?


mrbambocha

Recommended Posts

Tja, ny här på forumet.

Jag är en kille på 24 år som gått ut högskolan i dessa dåliga tider och då det är svårt som nyexaminerad att få jobb tänkte jag satsa mer på pokern.

Jag har spelat i ca 1 år på ca 0,25/0.5 NL med en polare utan större framgång, gått +-0.

 

Tills dagsläget har jag inte läst några böcker eller besökt några forum, men nu har jag lånat david sklanskys holdem for advanced players (poker teori fanns inte tillgängligt på biblioteket) och dan harringtons tre böcker.

 

Min fråga är vad jag ska spela, inrikta mig på Heads Up, SnG och turneringar eller spela cash games?

 

Cash games är min svaga sida. Jag har inte tålamodet att vänta ut de rätta händerna, jag har svårt att fokusera då jag inte ser något slut på det, samtidigt så är jag för lose på de nivåerna jag borde spela på, har 300$, och för tight och feg på de högre borden, men är det CG som gäller för att bygga rulle i dagsläget?

 

SnG (6-spelare) går mycket bättre, där brukar jag komma på prisplats 70% av gångerna, 1:a ca var tredje gång.

 

Heads up anser jag mig vara min starkaste sida. Där vinner jag ca 80% av gångerna. 20-50$ går bra medans jag på 10$ oftast förlorar, kanske någon kan förklara varför?

 

Det jag är mest intresserad av är större turneringar där det finns mer pengar att hämta. Jag är relativt ny på större turneringar men lyckas komma ner till hälfen av spelarna, vilket jag hoppas kunna förbättra nu när jag hittat hit och har tid över att angagera mig i pokern.

 

Så vad hade ni satsat på i min sits och hur hade ni lagt upp det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, ny här på forumet.

Jag är en kille på 24 år som gått ut högskolan i dessa dåliga tider och då det är svårt som nyexaminerad att få jobb tänkte jag satsa mer på pokern.

Jag har spelat i ca 1 år på ca 0,25/0.5 NL med en polare utan större framgång, gått +-0.

 

Tills dagsläget har jag inte läst några böcker eller besökt några forum, men nu har jag lånat david sklanskys holdem for advanced players (poker teori fanns inte tillgängligt på biblioteket) och dan harringtons tre böcker.

 

Min fråga är vad jag ska spela, inrikta mig på Heads Up, SnG och turneringar eller spela cash games?

 

Cash games är min svaga sida. Jag har inte tålamodet att vänta ut de rätta händerna, jag har svårt att fokusera då jag inte ser något slut på det, samtidigt så är jag för lose på de nivåerna jag borde spela på, har 300$, och för tight och feg på de högre borden, men är det CG som gäller för att bygga rulle i dagsläget?

 

SnG (6-spelare) går mycket bättre, där brukar jag komma på prisplats 70% av gångerna, 1:a ca var tredje gång.

 

Heads up anser jag mig vara min starkaste sida. Där vinner jag ca 80% av gångerna. 20-50$ går bra medans jag på 10$ oftast förlorar, kanske någon kan förklara varför?

 

Det jag är mest intresserad av är större turneringar där det finns mer pengar att hämta. Jag är relativt ny på större turneringar men lyckas komma ner till hälfen av spelarna, vilket jag hoppas kunna förbättra nu när jag hittat hit och har tid över att angagera mig i pokern.

 

Så vad hade ni satsat på i min sits och hur hade ni lagt upp det?

 

Du har svarat på din egen fråga. Välj den variant som du är bäst på och så länge du tycker att det är roligt eller åtminstone tjänar tillräckligt med deg på den så fortsätt med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare och välkommen till forumet(forat?)!

Intressant story/utveckling etc. Tycker du har svarat på din egen fråga (iaf delvis).

SnG (6-spelare) går mycket bättre, där brukar jag komma på prisplats 70% av gångerna, 1:a ca var tredje gång.

 

Heads up anser jag mig vara min starkaste sida. Där vinner jag ca 80% av gångerna. 20-50$ går bra medans jag på 10$ oftast förlorar, kanske någon kan förklara varför?

Tänk på att ha många turrar i ryggen innan du drar förhastade slutsatser om din förmåga(i båda riktningar). Mkt varians etc. Om Husng går så bra så fortsätt absolut med det. Du spelar dock för högt i förhållande till din rulle. Du har rulle för 10$ husng:erna nu imo. Det där med att det går bättre högre upp är ett ganska vanligt fenomen. Variansen lär vara högre ju fiskigare motståndet är sägs det ju. MEN du MÅSTE lära dig krossa superfiskarna. Finns ingen genväg runt det. Skaffa stoxpoker konto. (eller någon annan bra videosite, husng.com sägs vara bra också) Plöj igenom filmer. Snabbaste sättet att lära.. Spela mkt. Profit. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte va den som är den men ingen vinner 80% av sina hu sng? Antar vi snackar hu sng eftersom du säger 10 dollars o 20-50 dollars.

 

Om du har den siffran på 50 dollars o spelar lite över 100st per dag så har du 100k dollar inom en månad på den nivån. Så jag skulle verkligen föreslå den spelformen om du har så bra stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte va den som är den men ingen vinner 80% av sina hu sng? Antar vi snackar hu sng eftersom du säger 10 dollars o 20-50 dollars.

 

Om du har den siffran på 50 dollars o spelar lite över 100st per dag så har du 100k dollar inom en månad på den nivån. Så jag skulle verkligen föreslå den spelformen om du har så bra stats.

 

+ multum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som andra nämnt mer eller mindre tycker jag du borde satsa på HU eller sng, tvivlar på att du vinner 80%:shock: Jag tycker det är enklare att lära sig spela sng då man mer eller mindre kan läsa sig till all kunskap som krävs för att bli vinnnande och att man klarar sig bra i sng med tydliga strategier.

 

CG imo är mer psykologiskt och dina readingskills behöver vara bättre tillskillnad från sng då kampen om itm placeringar för det mesta handlar om push or fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt. Tackar så mycket för feedbacken! Skönt att ni vill dela med er ;)

Jag undrar om ni har några program att rekommendera till Sng och HUSnG spel?

Sett att det finns en del tex PT3, PO5, HM, texas calculateem mm. Tänkte regga mig på full tilt och pokerstars och införskaffa mig programen genom länkarna som erbjuds på resp hemsida. Eller bli medlem på HUSNG.com genom rakeback.

 

Vad rekommenderar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt. Tackar så mycket för feedbacken! Skönt att ni vill dela med er ;)

Jag undrar om ni har några program att rekommendera till Sng och HUSnG spel?

....

 

Vad rekommenderar ni?

 

np. jag använder sitNGo wizard. tycker det är riktigt bra och har hjälpt mig en hel del. tror man kan ladda ner grattis trial. kan även rekommendera collin moshmans (stavning?) instruktionsvideos från stoxpoker som handlar om HU sng och 9/10 manna sng. han har även skrivit en bok som är trevlans:ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att du får rakeback när du registrerar dig på FTP iallafall, jag är inte säker på att man får det när man registrerar sig via Stox eller Cardrunners länkar.

 

Medlemskap < Rakeback

 

EDIT: Du kan köpa medlemskap på både Stox och Cardrunners via FTPs shop. Hitta därför en affiliate som erbjuder rakeback, för att sedan köpa medlemskap för poäng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...