Gå till innehåll

NL - Förlorar på cashgame, vinner tours?


addee

Recommended Posts

Ja, varför?

Kan spela upp till runt 50$ (inte provat högre) buy in och det går plus. Spelar då 2-3 turneringar och går plus på 1-2 av dessa, täcker minst utlägget för buyin.

 

Men så testade jag och gjorde 2 inköp på 0.1-0.2 idag cashgame, toktorsk. Kändes som jag blev utspelad, bortbluffad.

 

Spelade 0.5-1 cashgame för 1-2 veckor sedan, och då har det gått bättre. Har dock inte rulle för att täcka spel där helt.

 

Förslag?

 

Har bra koll på statistik, starthänder, räknande. Ja, bra koll rätt generellt.

 

Det kändes lite på 0.1-0.2 att det var Väldigt svårt att se hur folk spelade, dom spelade på alla möjliga kort, samt callade allt möjligt för att sätta sin färg på rivern och så fick man betala av mot sitt floppade set.

 

Visst att dom inte vinner i längden, men om man har 4-5 st såna vid bordet så spelar ju inte det någon roll, man förlorar hela tiden, känns det som.

 

Det har ju sagts att kan man inte vinna på de lägre borden så är det ingen ide att kliva upp, sanning?

 

Synpunkter, åsikter, erfarenheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen problemet. Spela väldigt mycket turneringar och att sen växla över till cashgame var inte helt trivialt. Tex att vara chippbully i ett cashgame o försöka tvinga ut små stackar ur potten kostar. Var som någon på 2+2 skrev till mig "God i love having u tournament dudes at my table".

 

Har inte någon generel lösning dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det handlar helt enkelt om att olika spelsätt passar människor olika bra. Själv är jag tvärtom jämfört med dig. Cashgames och Sit & Go´s är inga problem, medans jag har fått kämpa för att ligga lite plus i Multi´s.

 

Det finns två vägar att gå, antingen enbart spela det som man vet att man är bäst på, eller så tar man sig tid och kraft och försöker bli bättre på sina sämre spelsätt.

 

Det enda tipset som går att ge är att du nöter cashgame på de lägre nivåerna tills du känner dig som en säker vinnare på de nivåerna. Precis som du säger, så är det ingen idé att kliva upp i nivå ifall du inte klarar av att vinna på de lägre nivåerna.

Jag vet att det finns folk som argumenterar att det är lättare att vinna på en lite högre nivå, och de har rätt på så sätt att många av dina "fancy moves" inte fungerar på en låg nivå. Detta för att spelarna är för dåliga för att ens märka att du försöker dig på ett sådant move.

Men jag tror fortfarande att klarar man inte av att knäcka de sämsta spelarna med ABC-poker, så lär man gula så småningom på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...