Gå till innehåll

Semester i Bulgarien?


Pimpen

Recommended Posts

Har personligen inge egna erfarenheter därifrån, (än), men jag vet många bekanta som säger att det är ett toppen ställe. Fast det beror ju på vad du är ute efter, du och din sambo kanske inte flyger dit för att vara knall konstant i 2 veckor och jaga brudar dygnet runt ;)

 

Fast är ni ute efter nått liknande, så är ju Sunny Beach det perfekta resemålet. Bra mycket billigare än t.ex. Kos och Ibiza :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Billigt som fan, solen skiner.

 

I övrigt så är landet rätt risigt, folk är rätt oärliga där.

 

Jo, man får passa sig för att inte sälja tex. sin mobil för massa värdelösa pengar. Värde ca: 20 SEK. (Vet i alla fall två person som lyckats med det)

 

Jag testade även på vilket sätt man blir blåst på i kurerna som man kan växla pengar i som finns över allt. Gick dit med 100 SEK bara för att se hur man blir blåst. Slutade med att jag fick tillbaka pengar värde ca:25 SEK och när jag påpekade det till tjejen i kassan gick hon ut bakvägen och en stor biffig annabola bulgar kom fram från baksidan av kuren. Kul var det dock, och värt det.

 

Lyckade även få mina skor putsade av en "tattar-unge" och skulle ha 20 LEVA för det.. (100 SEK). Trodde det skulle räcka med några småmynt eftersom själva putsningen tog 2 min och gjordes med hans skitiga händer, men efter putsningen fick jag en lapp upptryck vid näsan där det stod 20 LEVA....

 

Kan tilläggas att det inte var annabola bulgaren som slog av mitt näsben...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tilläggas att det inte var annabola bulgaren som slog av mitt näsben...

 

Utan det var den lilla tjejen i kassan???

 

:twisted:

 

/TF

 

Inte det heller faktist.

Var en snubbe från Norrköping som nyligen dömdes för två andra misshandelsfall under samma resa. Dock inte mitt fall.

Jag orkade inte göra en polisanmälan, eftersom när jag gick till polisen och tänkte lämna in något som liknade en anmälan för att få ut några tusenlappar på försäkringen, frågade den bulgariska tolken varför jag inte slog tillbaka och hotade med att de skulle låsa in mig tills de hittat den andra snubben avstod jag att göra en anmälan. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Trolldeg akta dig för stranden på natten, maffian har udda saker för sig där.

 

Och akta dig för slagsmål och all onödig uppmärksamhet för helvete, polisen finns inte där nästan. Maffian sköter allt, de spöa skiten ur en kille när jag var där nere. :S

 

Men ha en trevlig semester annars :), jag hade jättekul och kommer nog åka dit nästa år. (om inte Fotbolls VM i Tyskland blir långdraget ;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i sunny beach förra sommarn. HAde hur skoj som helst. Spriten är jätte billig. och uteställena är ochså schyssta (kareoke RULE!).. men vädret är ganska uselt! detta har jag även kompisar till mig som varit där tidigare och iår berättat. pluss att käket är farligt! mådde pyton flera veckor efter, spydde blod och annat hemskt. Om det beror på det taskiga krubbet eller den billiga spriten vet jag ej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i sunny beach förra sommarn. HAde hur skoj som helst. Spriten är jätte billig. och uteställena är ochså schyssta (kareoke RULE!).. men vädret är ganska uselt! detta har jag även kompisar till mig som varit där tidigare och iår berättat. pluss att käket är farligt! mådde pyton flera veckor efter, spydde blod och annat hemskt. Om det beror på det taskiga krubbet eller den billiga spriten vet jag ej!

 

när var du där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom hem ifrån Sunny Beach i lördags. Jag hade hur roligt som helst men jag tror dock jag dragit på mig någon jävla magsjukdom.. har haft sjukt ont i magen och tuppat av två ggr när jag stått upp.

 

Spriten var hur billig som helst, maten har dock blivit dyrare men inte alls som i sverige. Du får en bra måltid med dryck till för ungefär 50:-.

 

Las palmas var lätt det bästa stället på hela veckan mn akta dig för att springa i deras rabatter, deras vakter slår på allt och alla.

 

En sak till ät inte på The Corner även hur lockande det ser ut. Sämsta servicen jag varit med om.

 

Något ni vill fråga om så kommer jag svara direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ok, hemma igen.

 

Bara en varning: Gå ALDRIG hem själv. Det kvittar hur nära ni tror att ert hotell ligger. Jag hade 300 meter från stället vi festade på och tyckte att det var läge att gå hem när klockan började krypa sig mot 07:00. Sagt och gjort så börjar jag traska men efter 100 meter så tycker två bulgarier att det vore bra att råna mig. Efter lite vilt motstånd av mig så tröttnar dom och drar fram massa knivar och skit så jag tycker att det är smidigare att ge upp och kommer därifrån med ett sönderslaget ögonbryn samt en mobil mindre.

 

 

Allmänt om uteställena så skit i Lazur, XL och Dance Mania. Det är nästan bara bulgariska män där. Håll er istället till Las Palmas och Fenix, där är det drag med massa fina flickor. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Bara en varning: Gå ALDRIG hem själv....

 

Ajdå :(. Dock så kan jag säga att jag inte hade några problem med att gå hem ensam, jag bodde på hotell Balkan som ligger typ 2 km utanför festkärnan, och jag gick varje natt runt 5 hem de 2 km och inget hände mig . Jag måste dock säga att jag är en ganska reslig figur med relativt bestämda steg och onda ögon när jag går mot något, men det ska väl inte varit något problem för 2 bulgarer tycker man? :)

 

 

Men det var ju taskigt för dig :(, dom är helt galna där, det var tur att du inte blev mer spöad än du blev. Hade en polare som vi lärde känna nere i Bulgan som fick sitt knä söndersparkat av maffian :shock:, det var inte så mysigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till ät inte på The Corner även hur lockande det ser ut. Sämsta servicen jag varit med om.

 

Servicen var välla sådär på The Corner tyckte jag, men snygga servitiser. Men tror de hade de bästa pizzerna i Sunny Beach iaf..

Men inget som en svensk pizza!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...