Gå till innehåll

Hur spela QK ur position i 3betad pott?


Recommended Posts

Hej, hur skulle ni ha spelat denna egentligen kände mig verkligen vilsen under handen:

 

PokerStars Game #32637203857: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50 USD) - 2009/09/09 17:57:30 CET [2009/09/09 11:57:30 ET]

Table 'Rhea V' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: do work83 ($50.50 in chips)

Seat 2: TwistedCall ($50 in chips)

Seat 3: japo07 ($25 in chips)

Seat 4: fire81147 ($63.50 in chips)

Seat 5: Leital ($60.40 in chips)

Seat 6: Ferna123 ($76.40 in chips)

fire81147: posts small blind $0.25

Leital: posts big blind $0.50

TwistedCall: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Ferna123 Queen of ClubsKing of Clubs

Ferna123: raises $1.50 to $2

do work83: folds

TwistedCall: raises $4 to $6

japo07: folds

fire81147: folds

Leital: folds

Ferna123: calls $4

*** FLOP *** 6 of Clubs8 of SpadesQueen of Diamonds

Ferna123: checks

TwistedCall: bets $8

Ferna123: calls $8

*** TURN *** 6 of Clubs8 of SpadesQueen of Diamonds2 of Clubs

Ferna123: checks

TwistedCall: bets $15

Ferna123: calls $15

*** RIVER *** 6 of Clubs8 of SpadesQueen of Diamonds2 of ClubsJack of Hearts

Ferna123: checks

TwistedCall: checks

*** SHOW DOWN ***

Ferna123: shows Queen of ClubsKing of Clubs (a pair of Queens)

TwistedCall: mucks hand

Ferna123 collected $55.90 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $58.75 | Rake $2.85

Board 6 of Clubs8 of SpadesQueen of Diamonds2 of ClubsJack of Hearts

Seat 1: do work83 folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: TwistedCall mucked 10 of Clubs10 of Spades

Seat 3: japo07 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: fire81147 (small blind) folded before Flop

Seat 5: Leital (big blind) folded before Flop

Seat 6: Ferna123 showed Queen of ClubsKing of Clubs and won ($55.90) with a pair of Queens

 

 

 

Spelaren på knappen 3betar mig, jag har absolut inga stats på spelaren, då det är dennes första hand på bordet :-|. Sedan betar hon 2 gator, man kan ju tycka att jag borde shova på turn, men om man tänker efter får jag ju nästan enbart syn av bättre händer?

Så hur skulle ni ha spelat? Om hon hade fortsätt skjutit på river ska man fundera på en fold då eller?

Eller ska man folda pre i detta läget helt enkelt? Men nej det gillar jag inte :roll: ..

 

EDIT: Kollade igenom handen igen, man kanske ska re-raisa på flop för att ta reda på var man står?

 

Finns det nåt rätt svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, why?? Du får gärna förklara dig ..

 

För att du inte har några stats eller reads på honom, vilket gör det svårt att spela KQ ur pos.

 

Fold pre.

Ch-R inte flop för info.

Gör inte CRAI på turn för allt som du slår foldar och inget som slår dig och du kan inte bli utdragen så lätt med din fina hand.

Sen har du en bluffcatcher på rivern om han betar och då vi inte har några stats/reads så har vi inget roligt beslut så fold pre kanske inte var så dumt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack att ni börjar hålla med, det 3betas ju med alla möjliga händer på SH! Vilket inte alla här verkar fatta?

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 33.230% 32.82% 00.41% 30344898 380982.00 { KcQc }

Hand 1: 66.770% 66.36% 00.41% 61357554 380982.00 { 99+, AQs+, AQo+ }

 

Tycker det är en klar syn pre, även mot denna range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marginellt preflop kanske, men postflop spelar du perfekt. Crai turn är duktigt svalt imo.

 

Håller inte med, tycker det är bäst att få in det på turn därför jag tror han synar av med sämre/drar ut oftare än han bluffar in det sista på river. Tror man tvärtom är det bra som det är givetvis.

 

Eller du kanske gillar checkfold river om inte färgen sitter? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du när fi 3-betar allin på turn? Hur tror du KQ står sig då?

 

Att höja turn här är ett skolexempel på när man inte ska höja (om det inte är som en semibluff för att balansera då man shovar med set eller två par).

 

Försöker du va rolig?

 

Skulle jag mot förmodan missklick-miniraisa turn så får det nog bli syn för $6 till oavsett "hur jag tror KQ står sig"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du va rolig?

 

Skulle jag mot förmodan missklick-miniraisa turn så får det nog bli syn för $6 till oavsett "hur jag tror KQ står sig"

Jag missade stacksizes, true, men turnspelet i handen är fortfarande ett bra exempel på när man inte ska höja.

 

Vår linje ser väldigt stark ut om vi ställer turn och jag tror han foldar händer vi redan slår, samt att han inte foldar händer som slår oss. Vi tar oss själva till valuetown med en raise på turn. Vi gör inget gigantiskt misstag eftersom vi har bra equity med par + flushdraw men syn är bättre.

 

Anta att vi inte träffat flushdraw på turn, vill du fortfarande få in det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade stacksizes, true, men turnspelet i handen är fortfarande ett bra exempel på när man inte ska höja.

 

Vår linje ser väldigt stark ut om vi ställer turn och jag tror han foldar händer vi redan slår, samt att han inte foldar händer som slår oss. Vi tar oss själva till valuetown med en raise på turn. Vi gör inget gigantiskt misstag eftersom vi har bra equity med par + flushdraw men syn är bättre.

 

Anta att vi inte träffat flushdraw på turn, vill du fortfarande få in det?

 

homer_doh.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade stacksizes, true, men turnspelet i handen är fortfarande ett bra exempel på när man inte ska höja.

 

Vår linje ser väldigt stark ut om vi ställer turn och jag tror han foldar händer vi redan slår, samt att han inte foldar händer som slår oss. Vi tar oss själva till valuetown med en raise på turn. Vi gör inget gigantiskt misstag eftersom vi har bra equity med par + flushdraw men syn är bättre.

 

Anta att vi inte träffat flushdraw på turn, vill du fortfarande få in det?

 

 

Kommenterar utifrån denna hand där jag tycker Cr turn är bäst. Är det djupare och vi inte träffar flushdraw så gillar jag nog checksyn bäst, beror lite på hur mkt djupare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...