Gå till innehåll

Diskussioner/frågor om protokollen från SvePofs styrelsemöten


valterego

Recommended Posts

Då kan man kanske få passa på att fråga när protokollet från årsmötet förväntas vara klart? Jag snackade med Norinder som hastigast i går, och varken han eller jag har sett det på pränt, trots att vi två blev utsedda till justeringsmän.

 

Jag börjar glömma bort vad som sas nu på mötet (2.5 månader sedan) och hoppas bara att mina sporadiska anteckningar räcker.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan man kanske få passa på att fråga när protokollet från årsmötet förväntas vara klart? Jag snackade med Norinder som hastigast i går, och varken han eller jag har sett det på pränt, trots att vi två blev utsedda till justeringsmän.

 

Jag börjar glömma bort vad som sas nu på mötet (2.5 månader sedan) och hoppas bara att mina sporadiska anteckningar räcker.

 

/Ola

 

Ja, vi jagar sekreteraren och hoppas på att få det snart.

Så fort vi har det kommer ni få det för godkännande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu jävlar!:-D

Faan Aaron, din gamla gnu...Plötsligt har vi medlemmar:-D fått mer info från Svepof på några veckor, än vad medlemmarna tidigare fick på flera år...

 

Fortsätt i samma stil så blir det nog bra det här.

Ett rent medlemsforum på hemsidan vore guld. Där kan olika förslag diskuteras utan att någon ickemedlem ska lägga sig i.8-)

 

Att det ska pröjsas medlemsavgift tycker jag är självklart. Då bör man ju kunna få ett litet medlemskort också.

Besvärliga medlemmar måste ju självklart kunna bannas också, men då ska avgiften betalas tillbaka, tycker jag.

 

Nu går jag och lägger mig igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, håll käften era jävla bakåtsträvare.

There's a new moon risin and there's a new Sheriff in town...:-D

 

För en gångs skull kanske medlemmarna har chansen att få makten över sin egen styrelse. Precis som det ska vara.

Svepof har nu tagit steget till att vara mer tillgängliga för medlemmarna.

 

Hoppas man lägger mer krut på hemsidan än på att käka kanelbullar med tredjeklassens politiker.:-(

 

Time will tell, men jag är förvånansvärt positiv.:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, det tog bara 2 månader att få upp protokollet. ;-)

 

Jag ser att protokollet avslutas med

Nästa möte hålls i Linköping den 30/8 klockan 13.00

Betyder det att vi kan förvänta oss nästa protokoll någon gång i slutet av Oktober? :lol:

 

Skämt å sido, jag tycker att det är bra att det börjar hända något, men det skulle vara ännu bättre om det hände lite snabbare i framtiden.

 

Då många i styrelsen faktiskt kommer från tidningsbranschen så borde ni inse vikten av "snabba nyheter".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, det tog bara 2 månader att få upp protokollet. ;-)

 

Jag ser att protokollet avslutas med

 

Betyder det att vi kan förvänta oss nästa protokoll någon gång i slutet av Oktober? :lol:

 

Skämt å sido, jag tycker att det är bra att det börjar hända något, men det skulle vara ännu bättre om det hände lite snabbare i framtiden.

 

Då många i styrelsen faktiskt kommer från tidningsbranschen så borde ni inse vikten av "snabba nyheter".

 

Jo, vi vet, det tog lite tid.

Tanken är väl att vi ska få upp dem snabbare, men med semestertider, inte helt satta rutiner och lite såna saker blev det helt enkelt inte av.

 

Nu kunde vi inte ha det andra mötet den 30 augusti. Vi var för få som kunde då tillslut, så vi höll det i söndags.

Jag skulle tro att vi kan ha det protokollet färdigskrivet och justerat inom en vecka eller nåt sånt, och det kommer komma upp så fort det är klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spinner vidare på det här med förbundets hemsida, eftersom jag tycker att det borde vara prio ett i dagens läge. Offtopic eller inte...

 

Att ha en dialog med medlemmarna är jävligt viktigt, enligt MIG alltså. (trist att man måste vara övertydlig)

Att tillhandahålla info enbart på komersiella pokerforum är helt förkastligt.

Många av medlemmarna kan vara bannade av sajten och kan därför inte göra sin röst hörd. Det här måste ni bara begripa , Aaron.

 

Fixa hemsidan med ett forum bara för medlemmarna.

Hur svårt kan det vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativet är väl att ex.vis PF upplåter ett eget forum för Svepof, där det krävs medlemsskap för att logga in.

Det kanske är den enklaste vägen, eftersom förbundets hemsida haft handbromsen i så länge att bromsbackarna brunnit fast i hjulen.

 

Dega PF för en egen del av forumet, så slipper ni själva ödsla tid på skiten.

Bara ett förslag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spinner vidare på det här med förbundets hemsida, eftersom jag tycker att det borde vara prio ett i dagens läge. Offtopic eller inte...

 

Att ha en dialog med medlemmarna är jävligt viktigt, enligt MIG alltså. (trist att man måste vara övertydlig)

Att tillhandahålla info enbart på komersiella pokerforum är helt förkastligt.

Många av medlemmarna kan vara bannade av sajten och kan därför inte göra sin röst hörd. Det här måste ni bara begripa , Aaron.

 

Fixa hemsidan med ett forum bara för medlemmarna.

Hur svårt kan det vara?

 

Att förbundet har en grupp här är faktiskt bara en "övergångslösning" som permanentats. Tanken var (när förbundet startades) att de skulle finnas på PF tills egna hemsidan kom upp.

Alternativet är väl att ex.vis PF upplåter ett eget forum för Svepof, där det krävs medlemsskap för att logga in.

Det kanske är den enklaste vägen, eftersom förbundets hemsida haft handbromsen i så länge att bromsbackarna brunnit fast i hjulen.

 

Dega PF för en egen del av forumet, så slipper ni själva ödsla tid på skiten.

Bara ett förslag...

Nej, det är en krånglig, och svår lösning. Meckig för alla inblandade.

 

Absolut enklaste är att ha ett låst forum på egna hemsidan (låst för skrivande, öppet för lösande kanske), där inloggningsnamnet är medlemsnumret. Så fort du betalt din medlemsavgift så skapas alltså kontot på egna forumet av någon medlemsansvarig på SVEPOF. Samma ansvarig stänger av kontona när medlemsavgifterna inte betalas.

 

Det här är en jättejättelätt lösning. Förbundet måste väl ändå ha ett medlemsregistret, och detta innebär att själva internforumet blir just medlemsregistret!

 

Givetvis hoppas jag att man är kvar även på PF, PS osv, men det fina i kråksången är att på egna forumet så kan man då ha medlemsomröstningar, och medlemsdiskussioner, utan att icke-medlemmar (som jag) kan lägga sin smutsiga näsa i blöt. Då kan man exempelvis få reda på vad förbundets medlemmar tycker om skicklighetsargumentet, bara att ta som ett exempel.

 

Bridgeförbundets forum/hemsida rekommenderas som inspirationskälla.

http://www.svenskbridge.se/start.php

http://www.svenskbridge.se//e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?56

http://www.svenskbridge.se//e107_plugins/forum/forum.php

 

Man bör använda forumprogramvaran vBulletine (samma som PF) och inte phpBB (gamla PF). Licensen kostar någon tusenlapp, och jag kan tänka mig att det finns många här som kan sätta upp det hela helt gratis åt förbundet, bara en fråga ställs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

1)

Ja, vi jagar sekreteraren och hoppas på att få det snart.

Så fort vi har det kommer ni få det för godkännande.

 

Jo, vi vet, det tog lite tid.

Tanken är väl att vi ska få upp dem snabbare, men med semestertider, inte helt satta rutiner och lite såna saker blev det helt enkelt inte av.

2)

Nu kunde vi inte ha det andra mötet den 30 augusti. Vi var för få som kunde då tillslut, så vi höll det i söndags.

Jag skulle tro att vi kan ha det protokollet färdigskrivet och justerat inom en vecka eller nåt sånt, och det kommer komma upp så fort det är klart.

 

 

Det är roligt att titta på Svepofs hemsida när senaste nyheten lanserades 02 Jul, 08:03:16 Har det inte hänt något sedan dess som Svepof tycker är en nyhet? En bra hemsida är en levande hemsida.

 

Förstår ej heller varför protokollet från årsmötet den 14 juni 2009 ej har sett dagen ljus. Om den sekreterare som skulle ha skrivit det inte klarar av det så får ni andra som var där skriva ett.

 

Den nya ordförande har förhoppningar om att den nya styrelsens protokoll skall hamna på nätet snabb är ju bra, men verkligheten har tydligen satt sina spår även i denna styrelse.

Jag läste något om att den nya styrelsen uppdrag/önskan var att forma hur det nya Svepof skall se ut/jobba i framtiden (då man skulle avgå vid nästa årsmöte), men om ni skall ha någon framtid så måste ni nog även titta på nutiden. Inforamtion önskas...om både det ena och andra.....

 

Tycker det är sorgligt då jag ändå tror på någon form av Svenskt Pokerförbund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...