Gå till innehåll

Värsta All In Ev-graphen?


Phew

Recommended Posts

Känner av en sjuhelvetes motrigg på FullTilt sista månaden och diffar ca 10 inköp de senaste 10k händerna jämfört med förväntad utfall enligt min all-in-ev graph. Vad är den värsta diff ni haft?

 

Skulle vara skoj att veta, alla är ju övertygade om att just de själva har mest otur i världen när det går tungt. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

graferna ger felaktiga utslag om folk köper in för olika mycket. spelar man mot shortstacks kommer man se mer runbad ut, spelar man mot djupare stackar kommer man se mer run good ut än man varit. (inte helt lätt att hålla tungen rätt i mun när man pratar om sånt här)...

 

detta beror på att HM räknar allin från från där siste man vek, inte från där de två som är kvar i potten hamnade allin mot varandra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

graferna ger felaktiga utslag om folk köper in för olika mycket. spelar man mot shortstacks kommer man se mer runbad ut, spelar man mot djupare stackar kommer man se mer run good ut än man varit. (inte helt lätt att hålla tungen rätt i mun när man pratar om sånt här)...

 

detta beror på att HM räknar allin från från där siste man vek, inte från där de två som är kvar i potten hamnade allin mot varandra

 

Vet inte om jag förstått rätt men så funkar inte mitt HM:s EV, om vi får in det på turn så blir mitt EV baserat på pottens totala storlek samt equityn vi hade när vi dega på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...