Gå till innehåll

Dagbok / Reseblogg Barcelona sign. Slashyboy


slashyboy

Recommended Posts

Startar upp en liten dagbok / reseblogg i anknytning till kommande barcelonaresa.

 

Åker till Barcelona inatt och stannar 6 nätter. Kommer troligen inte att lira main event då det känns lite väl saftigt att köpa in i, men kanske kanske ändrar mig. Åker således mest ner för att spela cashgame då det ska vara bra värde samt även kanske något sidoevent om jag är sugen.

 

Kommer bo på ett av de närliggande hotellen, skipper tror jag det heter, och dela rum med en kille från England.

 

I övrigt kan jag säga att jag haft dagböcker här förr men det var ett tag sen. Sedan dess har jag hunnit med att vara 4 månader i australien och något halvår hemma efter det där jag bland annat pluggat upp betyg och njutit av den svenska sommaren, som iof varit rätt kass iår.

 

På pokerfronten så hade jag en liten downswing efter aus-resan men har haft ett par riktigt fina månader nu på slutet.

 

anyway, blir nån timmas cg till innan lite sömn för att sedan bege mig mot flyget.

 

Laterz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du trycker in apostrofknappen bredvid snabbsvars och citeraknappen på de inlägg du vill multicitera, sen när du väljer det sista inlägget du vill citera så trycker du på den vanliga citationsknappen.

 

Vart lirar du plo btw? =)

 

Ongame det senaste, men i princip varit runt överallt

 

Tryck på "-tecknet för de du vill citera och sedan citera. GL!

 

Såja, det funka:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på "-tecknet för de du vill citera och sedan citera. GL!

tack

 

Du trycker in apostrofknappen bredvid snabbsvars och citeraknappen på de inlägg du vill multicitera, sen när du väljer det sista inlägget du vill citera så trycker du på den vanliga citationsknappen.

 

Vart lirar du plo btw? =)

 

tusen tack

 

Lol, nu lärde jag mig något nytt... jag var ju bara admin i fyra år...

 

+1

Haha, hur har du gjort? :)

Jag har alltid tryckt citera, ctrl + c, bakåt tryckt citera, ctrl + v, ctrl + c osv...

 

 

Btw kommer följas och GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade inte gå och lägga mig och ska iväg nu typ. Blir att åka nu istället, får försöka sova lite på bussen och flygen så jag får någon sömn iaf.

 

Bokar in ett plus idag iaf efter entränget grindande. Mycket kul att jag fick stå i en av de större 5/10 potterna jag spelat också. Hade nötstege mot nötsett allin på turn för 5,4k pott och får dodga fint på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woow, glömde av denna under hela resan, var ju sådär.

 

Hur som helst, drar igång lite sporadiskt skrivande och får se hur mkt jag hinner / orkar. Kommer iaf börja nu med en kort summering av barcelonatrippen.

 

Blev inte att jag spelade main, då inköpet kändes lite saftigt, hade dock 10% av rumskompisen som spelade, tyvärr utan klonk. Spelade iallafall istället cashgame hela veckan och slutade runt break even. Är faktiskt nöjd med det resultatet då jag låg 16k euro ner efter 3 dagar efter att ha sprungit otroligt kallt. Spelade 10/20 euro omaha hela tiden och det var riktigt bra game så lite små segt att det inte blev ett finare resultat. Tror att gamesen överlag var väldigt bra och var ritktigt sugen på 20/40 spelen men de kändes inte aktuella när jag sprang dåligt i början och sedan blev det lite lite tid på slutet.

 

Spelade även en del online och var efter 5 dagar iallafall över 6k upp vilket förbättrade totalscoren för resan iaf. Tyvärr sent under natt 5 tror jag upptäcker jag ett ganska vilt 50/50 game. Beslutar mig efter en halvtimma eller så att sitta ner med 5k efter påhejningar från rumskompisen och en till polare, som tar action i 33 % var, tyvärr blev det dock ganska platt fall. Blev utdragen i ett par 5k potter och hade bland annat set mot set med färddrag ute för 10k. Tror jag slutade runt 12k ner online den sessionen iaf.

 

En trevlig tripp på det stora hela men blev vädligt mkt poker, så skönt och komma hem till en lite mer allsidig vardag iaf.

 

Kom på en annan rolig grej som hände med. Lyckades vinna ett 400 euro sidebet genom att äta en liten klick wasabi, osäker på stavning. Hade inte ätit det förr och i bettet ingick att jag skulle tugga det i 10 sekunder så det var en ganska obehaglig smakupplevelse. Givetvis var det dock garanterat värt 400 då det inte kändes ngt efter en kvart.

 

 

Grindar lite online nu och har tänkt att lira wcoop 215 rebuy på stars iaf. Spelade även 109 +r på stars men springer som vanligt urkasst i den och orkade inte investera för mkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en annan rolig grej som hände med. Lyckades vinna ett 400 euro sidebet genom att äta en liten klick wasabi, osäker på stavning. Hade inte ätit det förr och i bettet ingick att jag skulle tugga det i 10 sekunder så det var en ganska obehaglig smakupplevelse. Givetvis var det dock garanterat värt 400 då det inte kändes ngt efter en kvart.

 

För enkla pengar. :P

 

lycka till med turrarna och spelet i övrigt, eller var dom igår? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...