Gå till innehåll

Stejkning till pokerspelare


manutd

Recommended Posts

Orkar inte leta i hela forumet efter någon liknande tråd så drar igång bara här.

 

Jag undrar om det finns någon generell deal för stejkning som jag missat eller det är olika från fall till fall? Vad gäller?

 

Jag är i tagen och ska stejka en spelare med $2k, frågan är vad jag kan hoppas på i återbäring?

 

Tidsram, vinstprocent osv. inte lätt..

 

Hur ser det ut om det är till en polare kontra en spelare på ren "business"?

 

Det rör sig enbart om Cashgame.

 

Antag att det är helt scamfritt, så slipper jag läsa igenom sådana inlägg:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var stejkad förut. Körde 70/30 till mig och han fick all RB Bra deal för båda..

Dock styr upp en tid han ska vara stejkad. Lirar han upp till 10k första månaden och sen inte vill bli stejkad sen e rätt lamt då du riskerar mkt för att ngn ska få rulle o sen dra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar för tillfället på en stejk.

Vi kör en 50-50 deal där vi splittar på allt ink. rakeback.

 

Angående tidsram så har vi inte satt någon, jag spelar på och om jag behöver pengar så gör jag ett uttag, annars så ska man väl försöka jobba upp de till en fin summa som båda är nöjda med och sedan efter de gå loss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror helt på hur duktig han är på den nivån han ska spela. Mellan 75/25 50/50 är rätt normalt. Kan även ha stigande % ifall det går bra för honom. Alltid bra med en något som motiverar.

 

Han är en vinnande på nl50 men har lite likviditetsproblem för närvarande. Menar du 75/25 till polare & 50/5 som business?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var stejkad förut. Körde 70/30 till mig och han fick all RB Bra deal för båda..

Dock styr upp en tid han ska vara stejkad. Lirar han upp till 10k första månaden och sen inte vill bli stejkad sen e rätt lamt då du riskerar mkt för att ngn ska få rulle o sen dra

 

 

Hur lång tid är frågan? Kör man % på vinsten under tiden isf? trots att stejken kanske redan är återbetald efter en liten del av tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar för tillfället på en stejk.

Vi kör en 50-50 deal där vi splittar på allt ink. rakeback.

 

Angående tidsram så har vi inte satt någon, jag spelar på och om jag behöver pengar så gör jag ett uttag, annars så ska man väl försöka jobba upp de till en fin summa som båda är nöjda med och sedan efter de gå loss.

 

Tidsram bör nog finnas, även om jag kanske vara utan men spelaren i fråga kanske känner att han ger bort för mkt annars?

 

När är man nöjd? Jag skulle antagligen vara ganska nöjd med att få tillbaka stejken + lite för visat intresse typ..Men jag vill ju kolla vad andra anser om det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är en vinnande på nl50 men har lite likviditetsproblem för närvarande. Menar du 75/25 till polare & 50/5 som business?

 

Han menar att du som stejkare bör ha så högt som 75 % ibland om du är osäker på hans förmåga och om variansen är hög om han t ex skulle spela högre än han gjort tidigare.

 

Är det nl50 han ska spela på och har bra winrate sen tidigare är ju pengarna säkrare (om han får tillräcklig rulle) och din andel bör väl då vara lite mindre då det kan ses mer som ett lån till polaren mot ränta.

 

Allt är business i poker ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han menar att du som stejkare bör ha så högt som 75 % ibland om du är osäker på hans förmåga och om variansen är hög om han t ex skulle spela högre än han gjort tidigare.

 

Är det nl50 han ska spela på och har bra winrate sen tidigare är ju pengarna säkrare (om han får tillräcklig rulle) och din andel bör väl då vara lite mindre då det kan ses mer som ett lån till polaren mot ränta.

 

Allt är business i poker ;)

 

Då e jag med...Precis, känns faktiskt ganska säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske man ska nöja sig med återbetalning av stejk + lite bättre än man kunde fått i ränta på banken, om det rör sig om en polare, förutsatt att det går bra såklart.

 

Ska det vara ren business verkar ni tycka 50/50 på vinsten.

 

En helt irrelevant jämförelse. Du riskerar inte din insättning på banken (annat i extremt exceptionella fall som saknar praktisk betydelse) så "lite bättre" täcker inte på något vis upp risken du tar som finansiär att din spelare gular din investering eller åtminstone backar och till slut hoppar av när du är på minus.

 

Vill man vänskapsstejka så borde det ju gå att utifrån tidigare winrate på nivån räkna ut någon slags sannolikhet för att det blir back även om spelaren lirar sitt a-game på ren varians och utifrån den risken beräkna en rimlig avkastning som kompenserar för den risk man tar. Men den sortens vänskap kanske inte existerar i pokervärlden som ulaf var inne på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som du inte förstår riktigt hur det funkar med återbetalning av stejk.

Säg att han får 4k och spelar upp sig till 8k då kommer du ju få 6k och han 2k om ni kör 50/50.

 

Jodå, jag förstår siffrorna...tycker nog bara att är skillnad mellan polare o business..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En helt irrelevant jämförelse. Du riskerar inte din insättning på banken (annat i extremt exceptionella fall som saknar praktisk betydelse) så "lite bättre" täcker inte på något vis upp risken du tar som finansiär att din spelare gular din investering eller åtminstone backar och till slut hoppar av när du är på minus.

 

Vill man vänskapsstejka så borde det ju gå att utifrån tidigare winrate på nivån räkna ut någon slags sannolikhet för att det blir back även om spelaren lirar sitt a-game på ren varians och utifrån den risken beräkna en rimlig avkastning som kompenserar för den risk man tar. Men den sortens vänskap kanske inte existerar i pokervärlden som ulaf var inne på?

 

Håller med om att det inte är en bra jämförelse ville mest ta reda på om andra hade några erfarenheter och om de skulle göra någon skillnad mellan polare o business lr allt är bara business oavsett..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hört rykten om en ganska nice deal fast den är iof till några erkänt vinnande spelare på nivån (med lite marginal) som inte orkar swinga på egen rulle.

 

Där finns en standarddeal på 50/50 inkl rb sen en motivationsskala upp till 70/30 till spelaren om han vinner 40bi+ på en månad.

Ganska bra deal imho

 

Låter intressant med motivationsskala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant läsning. Jag ska ev bli stejkad av en polare och nu fick lag lite tips på att lägga upp dealen. Jag fick casha ut min rulle förra året när a-kassan inte kände för att betala ut ersättning på 4 månader. Nu håller jag på att bygga upp den igen, kör bara MTT och nu när jag har så lite rulle så spelar jag med handbromsen i eftersom inte vill missa att hamna ITM. Det går rätt hyfsat, sakta men säkert kan man kalla det och det kommer underlätta när man inte behöver tänka allt för mycket på pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...