Gå till innehåll

NL100, bluffcatcher vs semiloose semifisk :)


Recommended Posts

FI är semiLAG 26/18/2

 

Vill ha era kommentarer på detta scenario som uppkommer ganska ofta. Hur spelar ni mot en tightare/lösare? Är det en no-brainer-call/fold? Vad kan han sitta med? Plz tell me =) Jag har min egen idé men vill höra era tankar!

 

iPoker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (8 handed) - iPoker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

UTG ($20.52)

UTG+1 ($102.50)

MP1 ($104.05)

GovernorStewie (MP2) ($98.50)

CO ($183.95)

Button ($37.08)

SB ($21.50)

BB ($11.07)

 

Preflop: GovernorStewie is MP2 with 5diamond.gif, 5spade.gif

3 folds, GovernorStewie bets $3, 1 fold, Button calls $3, 2 folds

 

Flop: ($7.50) 4diamond.gif, 8heart.gif, 8diamond.gif(2 players)

GovernorStewie bets $5, Button calls $5

 

Turn: ($17.50) 3club.gif(2 players)

GovernorStewie checks, Button checks

 

River: ($17.50) 7spade.gif(2 players)

GovernorStewie checks, Button bets $17.50, GovernorStewie ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag foldar rivern, kanns lite konstigt for mig att inte fler vill ta den linjen =/ Satter han pa nat pocketpar eller liknande... garna ett som traffat rivern?

 

Har svårt att se att han checkar bakom ett pocket par på turn. Skulle mer vilja sätta honom på slowspelade nuts eller total bluff här. Känns ju bara som om han försöker forcera mig ut ur handen med mina A-höga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte så svårt att se det, svårare att se killen floata med överkort på NL100 och dra hårdaste beten någonsin på rivern... Du har väl mer PP+Suited connectors än äss i din raiserange på MP? Känns konstigt av han att försöka forca ut dina äss då hans range med JQs och liknande känns ganska osannolik. Nåja... fortfarande skeptisk till syn här, känns som lägre PP är en stor del av hans range med mera speciellt med tanke på syn flop och check turn. Har givetvis säkert fel men men

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte så svårt att se det, svårare att se killen floata med överkort på NL100 och dra hårdaste beten någonsin på rivern... Du har väl mer PP+Suited connectors än äss i din raiserange på MP? Känns konstigt av han att försöka forca ut dina äss då hans range med JQs och liknande känns ganska osannolik. Nåja... fortfarande skeptisk till syn här, känns som lägre PP är en stor del av hans range med mera speciellt med tanke på syn flop och check turn. Har givetvis säkert fel men men

 

Känns som om han bettar något strax över halvpott om han bettar tunnt värde. Som han spelar så får han normalt sett bara syn av bättre händer, vilket är det sämsta möjliga han kan prestera där.

 

Tycker hans spel mest ser ut som två missade överkort som uppgivet försöker forcera bort min underreprestenterade hand. Det som oroar mig mest är hans turncheck, men jag tror att det kan vara att han vill ge sin KJos en chans att träffa på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...