Gå till innehåll

Varför så dåligt spel i highstakes?


Riggdevil

Recommended Posts

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur kom vi från början fram till ATT de spelar dåligt på highstakes?

Det uppfattas iallafall så utifrån den oerhört breda range de spelar med. Att bluffa djupt med händer som 10 3 utan träff eller drag är (normalt sett) lika onödigt som dumdristigt. Men det tycks de här grabbarna göra för jämnan. Men som någon skrev så känner de i regel varandra så pass bra att de till stor del spelar utifrån motspelarens personlighet. Kortens värde är uppenbarligen bara en bisak för dessa bullys som hela tiden försöker skrämma varandra till fold. Utifrån matematisk logik och sannolikhetslära så skulle nog många skriva under på att de ofta spelar riktigt uselt. Det handlar istället om psykologi på hög nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en Fi spelar VPIP 50, gör du matematiskt fel om du spelar VPIP 40 lr t o m 45 i position, eller höjer bottendelen av en range på säg 35% mot honom?

Ursäkta att jag mår lite illa av det avancerade språket men jag förstår vad du menar ;). Det måste i vilket fall vara skitjobbigt att aldrig riktigt veta var man har varandra när det gäller så stora summor. Att hela tiden befinna sig på djupt vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att jag mår lite illa av det avancerade språket men jag förstår vad du menar ;). Det måste i vilket fall vara skitjobbigt att aldrig riktigt veta var man har varandra när det gäller så stora summor. Att hela tiden befinna sig på djupt vatten.

 

du verkar inte så bra på "poker"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du verkar inte så bra på "poker"

Vad syftar du på då? Måste man ha järnkoll på olika terminologier för att kunna anses vara en skicklig spelare? Jag är förvisso ingen matematiker men har dock andra förmågor som gör mig till en vinnare i sit & goes (frånsett sista tiden med sjukt många utdragningar eller dubbla drag utan att jag har haft flyt en enda gång). PKR verkar hata mig just nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det å spille cash er jo også ofte veldig annerledes enn å spille turneringer, og mange av high stakes spillerne kjenner hverandres spillestil soppas at det må taes med i betraktningen når man er tilskuer.

 

korrekt spill mot en LAG er jo noe helt annet enn en "ultra-tag".

 

men jeg føler også at jo høyere stakes, jo sykere spill ofte !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...