Gå till innehåll

Septembercash


simon1583

Recommended Posts

Haha, var typ enda fliken jag inte kollade under.

 

Men att det skulle vara någon bra redemption rate är väl fel, jag får det till 1.6 cents, vilket är "exakt samma som all annan redemption".

 

Sedan kan väl cash vara bättre för att det är just det, cash, men jag stoppar hellre in det i någon satellit eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, var typ enda fliken jag inte kollade under.

 

Men att det skulle vara någon bra redemption rate är väl fel, jag får det till 1.6 cents, vilket är "exakt samma som all annan redemption".

 

Sedan kan väl cash vara bättre för att det är just det, cash, men jag stoppar hellre in det i någon satellit eller liknande.

 

Vad menar du med det jag fetstilat?

Det är väl bara supernovabonusen och vissa turneringstickets som har lika bra värde? Och ingenting, utom möjligtvis nåt liveevent, som har lika bra värde som $1000-bonusen i shoppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med det jag fetstilat?

Det är väl bara supernovabonusen och vissa turneringstickets som har lika bra värde? Och ingenting, utom möjligtvis nåt liveevent, som har lika bra värde som $1000-bonusen i shoppen.

I grunden håller jag med dig Akumilla, den här cashen ska köpas fullt ut. Dock bör väl sägas att det kan finnas värde i annat också. Ex. är väl de svenska presentkorten på 1000 kr/styck bättre? Har för mig att vi tagit upp det här, har dock inte räknat på dom på ett tag. Sen kan det nog även finnas värde i en del elektronik som är mycket billigare utanför Sverige, när PS3 Slim dyker upp i shoppen lär den få bättre värde.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I grunden håller jag med dig Akumilla, den här cashen ska köpas fullt ut. Dock bör väl sägas att det kan finnas värde i annat också. Ex. är väl de svenska presentkorten på 1000 kr/styck bättre? Har för mig att vi tagit upp det här, har dock inte räknat på dom på ett tag. Sen kan det nog även finnas värde i en del elektronik som är mycket billigare utanför Sverige, när PS3 Slim dyker upp i shoppen lär den få bättre värde.

 

Presentkortet ger ungefär 1.7-1.8 cent/FPP, om man nu räknar dem som värda 1000 SEK.

Men de allra flesta elektronikprylar har betydligt sämre värde än 1.6, Playstation 3 har t.ex. 1.2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Presentkortet ger ungefär 1.7-1.8 cent/FPP, om man nu räknar dem som värda 1000 SEK.

Men de allra flesta elektronikprylar har betydligt sämre värde än 1.6, Playstation 3 har t.ex. 1.2.

Nu har PS3 Slim hittat till shoppen och det blev som förväntat bra värde på den. Eftersom den i Sverige kostar 3500 kr eller 500 dollar så är det för svenskar ett fint köp för 28k FPP.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pga. den här tråden loggade jag in i klienten för första gången på väldigt länge. Visade sig då att mitt FPP saldo var noll och jag hade rätt många vill jag minnas då jag spelade frekvent där för några år sedan. Det jag vill ha sagt är att de större sajterna verkar vilja pissa på sina kunder om de är inaktiva. Trodde bara Party var en sån sajt men tydligt inte.

 

Parantes.

///BTW. tror Party drog först $7 för jag var inaktiv under 6mån. Fine det var inte så mkt för ett halvår tänkte jag men döm om min förvåning när jag en månad senare får ett brev om att de dragit ytterligare $5.7 i inaktiv kostnad för 1 månad !!!. LOL antar att det var de sista dollarna jag hade kvar där eftersom jag inte fått nått nytt brev från dem och inte orkat logga in.///

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aldrig varit med om att stars dragit fpp's från mig när jag varit inaktiv

Trodde inte jag heller men gick in på hemsidan och läste det finstilta och där står det att man måste spela nån gång varje år för att inte förlora sina poäng. Hade jag haft kvar mina poäng skulle jag kunnat fått ut åtminstone $200 i cash. Jaja var väl skitsamma då jag aldrig förväntat mig att få några pengar för de poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, från några halvskumma internetbutiker. Alla väletablerade butiker har runt 3,5, känns därför aktuellt att räkna på.

 

Den finns också på Amazon UK för £271.73 inkl. moms = $453, dvs. 1.617 cent/FPP, vilket ger ett marginellt bättre värde än bonusen.

Dessutom går den nog att hitta billigare om man bara letar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...