Gå till innehåll

Buffes september


Buffe

Recommended Posts

Flarrr. Lite tiltad nu. Får se om jag orkar spela ikväll.

 

Nr1: 22$ NL Turbo

Resultat: 59 av 88

Kommentar: Ställer in första handen med QQ mot en limp och en dubbling då jag vet att jag kan få syn av poo. Limpern synar med AK och floppar A. Jag åker.

 

Nr2: 26$ NL KO

Resultat: 32 av 90 (tog 1 KO)

Kommentar: Tar det lugnt i början, jobbar upp mig så jag ligger top tre med 40 kvar. Gör ett squeeze med A3s då CO tripplar och sb synar. Jag reraisar till 2,5k (blinds 120/240) från bb, CO viker så klart men sb ställer in med 4k. Jag synar och han visar upp 99 som håller. Synd. Samma CO tripplar lite senare och jag väljer att ställa in med A3 igen då blindsen är höga. Får instasyn av KK men floppar A, Turn blank. River...K. Synd då jag legat top-två vid vinst. Har sen 5xbb och ställer in med 59s från CO och torskar mot bb som har A6os. Trist att jag inte vann någon av all-insen.

 

Nr3: 9$ NL

Resultat: 47 av 119

Kommentar: Hände inte mycket och motståndet sög pung. Gjorde en dålig syn mot en kille som floppat färg då han limpsynar en stor raise pre med J4s. Ställer sen in som short med 11xbb då jag har 66 men får syn av QQ och förlorar.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 7 av 45

Kommentar: Ligger helt okej till med två bord kvar men förlorar tyvärr en stor pot pre med AQ mot AK. Är nere på 3xbb men jobbar upp mig till FT. Under de två sista borden har jag världens största aggro till vänster om mig (tror att han kan vara riktigt bra, han har gömt sina stats på opr). Detta dödade ju mitt spel en del då han blockade mina steals. Däremot visste jag att jag skulle få betalt med händer. Så han dubblade mig två gånger då jag hade TT mot 88 (han pushade mot min raise) och AJ mot 68os (han pushade som bb när jag tripplade som sb, detta visste jag redan innan). Han ställde även in från sb när jag knapp-tripplade med 10k i stacken när vi var sju kvar. Jag vek 55 då jag ändå gillade resten av bordet och inte ville flipa mot honom på bubblan, var riktigt nära synen dock. Något varv senare tripplar jag med KK då jag har 6,5k i stacken och aggrot ställer mycket riktigt efter mig. Jag synar så klart och han har QJs. Flop kommer Q. Turn Q. River blank. Bubbla. Skjut mig. Hade velat äga honom HU.

 

Dagens resultat: -79$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är aldrig bra att göra en dålig syn... Är lite tiltad nu då jag VERKLIGEN inte dragit bra idag. Med lite flyt hade dagen kunnat bli riktigt bra.

 

Nr1: 22$ NL Turbo

Resultat: 138 av 188

Kommentar: Spelade ganska tight i början som vanligt. Torskar sen en stooor flip med JJ mot AK. Dubblar sen med K9s mot limpad AKos från knappen när jag är sb. Blir sen all-in mot AK-snubben som knäcte min JJ. Denna gång reraisade han mig pre varpå jag ställde med 99. Han synade med ATs... Han vann den flipen också.

 

Nr2: 26$ NL

Resultat: 42 av 45

Kommentar: Spelade typ en hand. 4xade med ATs mot en limper när jag är på CO. Sb synar. Flop kommer 28T och han bettar ut smått varpå jag raisar. Han synar. Turn är låg och han checkar till mig och jag pushar som är lite mindre än pott. Han synar med QQ som han spelat lurigt (tycker jag) och rivern räddar mig inte.

 

Nr3: 6$ NL

Resultat: 687 av 1280

Kommentar: Ligger på average efter stabilt spel utan kort. Tripplar utg med AKos. Sb ställer in vilket är massivt överbet. Jag synar. Han har QQ som håller.

 

Nr4: 55$ NL

Resultat: 299 av 757

Kommentar: Gråtfärdig. Spelar riktigt stabil poker och ligger lite under average som är 7,5k (jag har 6k typ). CO tripplar typ till 700 och knappen som har varit riktigt lös synar efter honom. Jag har KQos på sb och tycker att squeeze-läget är perfekt. Så jag ställer in mina 6k. CO blixtfoldar och knappen som har 10k tänker lite och synar med KTos... Flop är J79 så vi tar lite outs från varandra. Turn J. River....Q. Hade haft 12,5k och legat riktigt bra till om river blankat... FAN!

 

Nr5: 26$ NL

Resultat: 14 av 45

Kommentar: Vad i helvete? Ligger bra till (top 5) när vi blir två bord. Får in all deg med AA mot K9 på K72-flop. Han drar in runner-runner-färg... Har sen 10xbb och jobbar upp mig. Väljer sen att pusha mot raise när jag har Q6s på bb. Snubben har AK och synar, den håller så klart. Hade varit top tre vid suckout (är ju inte omöjligt har jag hört).

 

Nr6: 26$ NL KO

Resultat: 5 av 90 = 144$(5 KOs)

Kommentar: Såååå tråkigt. Spelar riktigt bra runt bubblan och bygger stack (leder när vi är 30 kvar). Torskar tyvärr en stoor flip med ATs mot 99 pre. Jag floppar färgdrag men turn och river blankar. Ligger 2 av 5 på FT när knappen ställer in med 5xbb. Jag har T4os och tar synen då jag får 2 mot 1-odds. AK håller. Två händer senare får jag KTos på knappen och ställer in med 10xbb. Då har bb plockat upp KQs som håller och jag är nere på 5xbb. Ställer in med A7os som sb mot bb. Då har BB AJ men vi splittar iaf. Jobbar upp mig lite och ställer sen in med A7os igen från knappen med 7xbb. Då har sb plockat upp AQ och tar ut mig. Bedrövliga matchups och inget flyt alls. Piss.

 

Nr7: 6$ NL

Resultat: 103 av 1514 = 10$

Kommentar: Snark. Låg hyfsat bra till men blev kortkall mot det dåliga motståndet. Förlorade en enorm pot när jag försökte resteala mot ett aggro. Jag reraisar till 11k från knappen med K7s (han hade typ tripplat till 3k) och han ställer in med 25k. Jag får ju tokoddsen och skulle ha 11k bakom vid förlust så jag tar synen. Är uppe mot AQos (Perfekt!) för den går ju inte att lägga tydligen. Den håller. Vid klonk hade jag varit top tre med 110 kvar. Har sen 10xbb och åker när jag checkraisar en limper när jag har T6os på 278-flop (jag tycker att han borde missat flopen och bara försöker köpa). Tyvärr har han KK som håller.

 

Dagens resultat: +11$

 

Det var en sån dag då jag kände redan innan att jag skulle förlora fliparna. Och det gjorde jag, om och om igen. Tiltade i alla fall inte bort spelet vilket jag är nöjd med. Ny dag i morgon osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kommentar: Spelade typ en hand. 4xade med ATs mot en limper när jag är på CO. Sb synar. Flop kommer 28T och han bettar ut smått varpå jag raisar. Han synar. Turn är låg och han checkar till mig och jag pushar som är lite mindre än pott. Han synar med QQ som han spelat lurigt (tycker jag) och rivern räddar mig inte."

 

Det måste finnas en väg runt detta, man ska väl inte behöva åka varje gång man raisar med AT och fi har ett överpar, även om man träffar T? Du fyr-exade och sb synade. Mao är det inte så troligt att han har J9 eller 79, de enda händerna som jag tycker är troliga förutom ett träffat set eller om det låg något färgdrag?

 

Jag tycker det är läskigt när han bettar ut smått och sedan synar, och följer upp med checken. Vad i hela friden kan han ha där? Floatar han så bettar han väl ut turn, och har han en 8:a så är det kanske inte så vanligt att betta ut smått där, snarare 2/3-pott. Överlag när man har under top-pair är det ju riktigt dåligt att betta ut mindre än 2/3-pott... (?) mmm... Ett överpar är ju ganska troligt. Därmed inte sagt att jag skulle spelat annorlunda, det är ju i stundens hetta, men så här efteråt vette tusan om jag skulle pushat turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Kommentar: Spelade typ en hand. 4xade med ATs mot en limper när jag är på CO. Sb synar. Flop kommer 28T och han bettar ut smått varpå jag raisar. Han synar. Turn är låg och han checkar till mig och jag pushar som är lite mindre än pott. Han synar med QQ som han spelat lurigt (tycker jag) och rivern räddar mig inte."

 

Det måste finnas en väg runt detta, man ska väl inte behöva åka varje gång man raisar med AT och fi har ett överpar, även om man träffar T? Du fyr-exade och sb synade. Mao är det inte så troligt att han har J9 eller 79, de enda händerna som jag tycker är troliga förutom ett träffat set eller om det låg något färgdrag?

 

Jag tycker det är läskigt när han bettar ut smått och sedan synar, och följer upp med checken. Vad i hela friden kan han ha där? Floatar han så bettar han väl ut turn, och har han en 8:a så är det kanske inte så vanligt att betta ut smått där, snarare 2/3-pott. Överlag när man har under top-pair är det ju riktigt dåligt att betta ut mindre än 2/3-pott... (?) mmm... Ett överpar är ju ganska troligt. Därmed inte sagt att jag skulle spelat annorlunda, det är ju i stundens hetta, men så här efteråt vette tusan om jag skulle pushat turn.

 

Tycker nog man kan skydda sitt toppair där.

Om all in är mindre än pott på turn där är din stack nog inte tillräckligt djup ändå för att det ska vara dåligt att pusha.

Med större stack, kan nog check turn. Å syna ett bet på river som mkt väl då kan vara en bluff eller "värdebet" eftersom han tror du är svag.

 

Hans handrange är så mkt vidare än över-par / färgdrag.

Finns många kombos med en Tia i också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är med Noq här (som är med mig...). Problemet är ju stack-storleken. När han bettar ut smått mot mig på den floppen så känns det faktiskt svagt. När han sen synar min raise känns det också svagt (dock starkare än fold...). Han kan mycket väl sitta med en sämre tia, A8, 99, 79 för öppet eller något annat junk. Överparet spelar han väldigt fintigt och det movet ser jag inte ofta. Enligt mig kan jag inte komma undan på den flopen pga stack-storlekarna. Bra spelat av honom, standard av mig. Tror starkt att det är +EV att göra som jag gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hade jag ingen koll på stackstorleken kontra pott på turn, men är det inte lite anmärkningsvärt att det inte går att komma undan med AT på x8T-flopp första handen i en turre?

 

Är det "ultimata" spelet verkligen ett sådant att om fi har överparet så är du ute? Ok, fi spelar överparet konstigt, så tja, men säg att fi hade bettat ut 2/3 pott. Hade du verkligen bara synat då? Om inte är du ändå commitad.

 

Hmm... Håller iallafall inte med om att fis handrange är särskilt vid. Om han bettar ut smått med en hand som A8 eller KT så tror jag inte att han synar när du visar styrka. Då kan han lika gärna gå allin på en gång. Det är nog ett bättre move. Varför betta ut smått med en träffad tia? Det är ju mongo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara förtydliga att det var den första handen jag spelade i stort sett. Blindsen hade dock gått upp en gång. Jag förstår dessutom inte riktigt var jag skulle spelat annorlunda enligt dig? Ska jag bara syna flop när han bettar ut mindre än halv pot? Jag antar att jag inte ska lägga mig iaf? Ett så litet bet är 9 gånger av 10 svaghet och de vill inte bli raisade. Det görs ofta med någon typ av drag då de vill kontrollera potten. När jag sen får synen så kanske jag kan checka ner. Problemet är ju att då får ju draget som det ville. Om river blankar och han pushar ska jag lägga mig då? Om vi istället antar att han pushar mig flop när jag raisat honom ska jag lägga mig då? Det kanske går men jag tycker det ändå inte då jag får riktigt bra odds och dessutom kan dominera honom hårt. Jag åker ju dit mot set och överpar men har 20 % mot överparet iaf. Detta då jag verkligen kan ligga riktigt bra till. Jag kan möjligtvis gå med på check på turn, samtidigt så kommer jag inte vika river så då kan jag lika gärna pusha på en gång eller? Då folk inte kan vika typ TJs eller bättre här så dubblar jag väldigt ofta.

 

Så min sista fråga är: När ska jag vika enligt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt nu.

 

Nr1: 16$ PLOmaha KO Tokturbo

Resultat: 128 av 188

Kommentar: Åkte andra handen med AJJT mot TT82 som träffade sin enda tia.

 

Nr2: 26$ NL KO

Resultat: 66 av 90

Kommentar: Fick en dålig start och sjönk då jag inte träffade spekulativa händer. Blev priced in med stängt och överkort då jag var uppe mot set (tyvärr). Ställer sen mot limpers med K8os när jag har 3xbb. första limpern synar och den andra reraisar så den första lägger sig. Det är nu 10xbb i potten. Han har Q8s... Flop blank. Turn Q. Wow.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 21 av 45

Kommentar: Ligger okej till. Förlorar en ganska stor pott då jag cbar med missad A8 mot lös bb. Han synar, vi checkar turn och han ställer in river. Jag får ordentliga bluff-vibbar men vågar inte syna med A-hög. Ställer sen handen efter med 8xbb med A8s. Får syn av bb som har 5xbb och A5s. Han rivrar färg. Åker några händer senare.

 

Nr4: 26$ NL KO

Resultat: 70 av 90

Kommentar: Sjönk till 2k ganska tidigt mot ett ärkeaggromongo. Vågade inte köra med AT på turn när brädan låg 689J med dubbelt färgdrag. Han hade cbat flop och bettar vidare turn. Jag kan verkligen ha haft honom. Har 2,2k några varv senare och plockar upp QQ. Det blir en tidig trippling till 240 och jag reraisar till 880. BB som precis täcker mig ställer in och jag måste syna. Han har AK och floppar K. Surprise!

 

Nr5: 26$ NL KO

Resultat: 55 av 90

Kommentar: Ligger kvar på startstack. Plockar upp AKos då utg och utg+1 limpar. Mitt pos 4xar till 500 och jag ställer in med 3k från knappen. BB (!) ställer in efter mig då han plockat upp AA och jag ryker. Härlig timing.

 

Nr6: 26$ NL

Resultat: 936 av 1751

Kommentar: Hände ingenting och sjönk då jag var totalt kortkall. Låg halv average när CO dubblar, sb synar och jag får J6os på bb. Squeeze-läget är perfekt och jag ställer in med 20xbb och tänker att de kan ju inte syna utan bra händer. CO instafoldar, sb tänker länge och synar till slut med KJs... Den håller ju.

 

Nr7: 22$ NL Satellit

Resultat: 4 av 8

Kommentar: Bisarr turnering. Folk var tokaggro. Ligger okej till. Sjuuuukt bluffig dansk utg-tripplar och jag ställer in med 22 med 10xhans bet. Han tänker länge och synar med ATos. Han vinner den. Hade varit i ledning om jag vunnit flipen. Men icke.

 

Nr8: 11$ NL KO

Resultat: 177 av 545

Kommentar: Folk sög pung. Tyvärr fick jag inga händer. Tappade lite tålamod när jag hade 12xbb och ställde mot raise av ensam limper då brädan ligger TKKA med mitt färgdrag (jag hade Q2s som bb). Han instasynar med sin limpade K8os och rivrar 8 för kåken. Förnedring på hög nivå.

 

Dagens resultat: -179$

 

Måste vända snart. Räknar numera med att förlora alla all-ins.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde lite nattpoker också. Tyvärr fortsatte oflytet men räddade iaf upp lite.

 

Nr1: 26$ NL

Resultat: 38 av 45

Kommentar: Sjunker efter halvträffar och så. Ställer in med KQos med 11xbb efter en limper. Han har totalt 20xbb och tar synen med...33. Som håller.

 

Nr2: 25$ NL Tokturbo Satellit

Resultat: 35 av 50

Kommentar: Ställer in mina 10xbb med 99 efter en limper bb som har 6xbb tar synen. Han har QJos. Han träffar. Sen får jag in mina sista 3,5xbb som bb mot sb. Han har 57s, jag har JTos. Flop är JT7. Turn 7. River blank. Lovely.

 

Nr3: 26$ NL Turbo Satellit

Resultat: top 16 av 115 = 163$

Kommentar: Var lite läskigt på slutet, låg top 10 länge och tänkte folda in mig men plötsligt vann alla short stacks. Gick ändå bra till slut då jag hade stulit upp mig tidigare.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 160 av 1319

Kommentar: Pung! Låg average vid bubblan. Turnar tyvärr TPTK efter att ha utg-raisat med A9. Får miniraise mot mig på turn då brädan är 3579 (vi checkade flop). Han har varit toklös så jag tror honom inte och ställer in. Han har floppat set i treor och jag ryker. Synd.

 

Nr5: 26$ HA

Resultat: 14 av 153 = 46$

Kommentar: Vad fan!!! Grindar mig in i pengarna efter att ha blivit beatad i en jättepot när vi var 40 kvar (jag låg top tre innan den). Har väl ITM 8xbb och tripplar pre med AAQTs från CO. BB synar. Flop är 37J och han ställer in mig. Jag synar. Han har 4588... Turn 5 River...8. Hade legat average om den hållt upp som tokfavorit. Så tråkigt då det var okej pengar på FT.

 

Kvällens resultat: +80$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...men inte idag.

 

Nr1: 22$ NL Turbo

Resultat: 131 av 262

Kommentar: Dubblade tidigt då jag träffade set i åttor på turn mot JJ (jag synade hans cb på 279-flop varpå han gnällde som fan). Några händer efter limpar jag J9s från sb. Flop kommer 458 med mitt färgdrag och bb (han med JJ) ställer in vilket är lite mer än pot bara. En limper i sen pos synar och jag synar också. Turn är 9 och limpern bettar ganska mycket efter min check. Jag sätter honom på settet eller top-par från flop och funderar på folden. Sen bestämmer jag mig för att den inte finns och ställer in. Han synar mycket riktigt med 44 och bb visar upp T4os. River blankar mycket överraskande. Sen har jag startstack men jobbar upp mig igen med bl a AQ mot AJ pre. Tripplar sen med QJs från CO och knappen synar. Flop kommer 579 med en i min färg och jag checkar med intention att checkraisa. Han tar lång tid på sig men bettar till sist och jag ställer in. Han tänker ett tag innan han synar med 66. Turn är K i min färg så outsen ökar som fan. River blank och jag åker.

 

Nr2: 6$ NL

Resultat: 1164 av 1521

Kommentar: Folk är så dåliga i de här. Missade allt och blev utdragen i början. Var nere på 12xbb när en kille dubblar pre. Jag tar min sista innan-push-syn med 87s. Flop kommer 59J dvs bellybuster för mig. Han checkar till mig och jag ställer in då jag gillar mina chanser mot överkorten. Han instasynar med 99 för floppat set och turnar sen kåk. River gav för övrigt ingen stege.

 

Nr3: 55$ NL

Resultat: 511 av 703

Kommentar: Fick inga kort och sjönk lite, lyckades dock hålla mig flytande med lite steals. En lös ryss som spelar varje hand limpar igen och jag väljer att raisa upp med QJs från CO. Han synar. Flop kommer 469 med mitt färgdrag och han bettar ut. jag synar bara. Turn är T som ger mig öppet också och han ställer in mig vilket är pot. Jag är lite tiltad och räknar nästan med att outsen räcker för en okej syn och synar. Han har limpat 96s för floppat två par men jag har ändå 15 outs (istället för 21 om han bara haft nia). Träffar jag river? Nope.

 

Nr4: 6$ NL

Resultat: 1263 av 1827

Kommentar: Började lite bättre och låg på average en bit in. Totalt kortkall men plockar upp AK och 4xar mot en limper. Sopan till vänster om mig ställer in med 18xbb och bb ställer också in (han täcker mina 50xbb precis). Jag tänker ett tag och kommer fram till att jag gillar mina chanser mot det mesta utom KK och AA och synar. 18xaren visar stolt upp Q9s och bb har tyvärr KK. Jag träffar verkligen inget ess men Q9s rivrar straight flush för att bevisa att poker är ett skicklighetsspel.

 

Nr5: 26$ NL KO

Resultat: 55 av 90

Kommentar: Torskar ganska tidigt en 1k-flip och är nere på 2k typ. Tripplar sen pre med 99 och ett ärkenöt ställer in efter mig med halva mitt stackdjup typ. Killen efter tänker länge och ställer också in. Jag tar lite tid och viker sen men hade toksynat den första. Första har Q4s, andra AJs.... Jag hade dock förlorat flipen (döh) så folden blev okej. Har sen A9s på bb och AJs-killen tripplar utg, jag synar. Flop är 478 och jag tänker länge innan jag checkar för att verka stark. Han cbar ändå halv pot och jag ställer in vilket är 1k mer i 3,5k-potten. Han får ju bra odds men jag hoppades att han hade överkort och kunde vika. Han synar till slut med A4os för träffad fyra. Herregud. Jag åker.

 

Dagens resultat: -115$

 

Började tilta lite mot slutet pga horribla motståndare och total oklonk. I morgon blir det bara 45or och 90or.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ouch, inte kul just nu kan jag tänka mig. Men du håller ändå förlusterna relativt låga. Tror att det är smart att köra lite 45or och 90or för att hitta spelet och flytet igen.

 

Några kommentarer:

Nr1: Skulle vara kul med HH på 44-handen för att se om du kan folda där.

 

Nr3: Tycker inte du kan lägga där med två överkort plus 114 outs till straight och flush. Bra syn med andra ord.

 

Nr4: För löst för min smak. Syna 46bb med AK när två personer visat styrka (visst, ena snubben var en mupp) tycker jag inte känns ev+. Vad sätter du bb på för range där? AA/KK totaläger dig. Har han AK så drar Q9 bäst. Mot QQ-JJ drar du ok men du får inga jätteodds. Det finns scenarion där du har typ 50% men då ska ingen av dem ha ett par (vilket automatiskt gör att du inte drar bäst) och de ska domineras eller dela kort med varandra. Poängen är, även om de inte har jättebra så drar du aldrig grymt bra. Däremot finns det lägen där du drar rätt dåligt. Men du kanske sätter BB på en mycket större range än vad jag gör och då blir diskussionen lite intressantare även om jag tycker synen är marginell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkter, kan hålla med om att AK är lite löst men ändå hyfsat standard. Tror inte jag kunde folda mot 44 tyvärr.

 

Spelade i förrgår och turen är sig lik:

 

Nr1: 16$ PLOmaha KO Tokturbo

Resultat: 113 av 177

Kommentar: Spelade två händer och åkte.

 

Nr2: 11$ NL HU

Resultat: 126 av 165

Kommentar: Åkte i första efter dåligt spel.

 

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 25 av 45

Kommentar: Gör inte mycket. Bettar ut med 27s från sb på 22Q-flop och får två calls. Turn såklart en till Q och jag synar av pyttebet på turn och river. Har sen 13xbb då blindsen går upp och tripplar pre med AQos. Ett pucko ställer från knappen med 7xbb så jag synar. Han har valt att göra det med 89os och träffar nia. Sen har jag 4xbb och torskar med T5s mot JJ när jag var bb.

 

Nr4: 26$ NL KO

Resultat: 80 av 90

Kommentar: Folk var så dåliga. Backar lite vid missar i början. Får sen JJ på CO.Utg limpar, utg+1 tripplar, en till synar 120, jag raisar till 640. utg ställer in med 2,5k, ursprungsraisern viker och han som synat tripplingen ställer också in med 3k. Jag har 2k bakom vid fold. De har spelat den hyfsat konstigt och vekt så jag synar. Utg har KQs (wp) och den andra A9os (ännu värre). Flop kommer K, turn A. Jag åker.

 

Nr5: 26$ NL KO

Resultat: 55 av 90

Kommentar: Sjunker stadigt då jag inte får kort. Ställer till sist in mot en limper då jag har QJos och 8xbb. BB pushar också och limpern viker. Jag är uppe mot AK och träffar inte.

 

Nr6: 26$ NL KO

Resultat: 27 av 90

Kommentar: Spelar bra och tog ett antal KOs. Sitter på ett riktigt aggro-bord vilket gör det svårt men har tålamod och lyckas få AKos på bb och bara vänta på raisen. Den kommer från CO som tripplar till 1800 och jag ställer in med 7500. Han synar snabbt med ATs. Flop xxJ, turn T, river blank. Så jävla besviken. Hade legat top 5 om den hållt. PUNG!

 

Tisdagens resultat: -114$

 

....och så dagens:

 

 

Nr1: 22$ NL Turbo

Resultat: 154 av 200

Kommentar: Spelar inte en hand på två varv. Det foldas till en aggro dansk på knappen när jag är bb och jag vet att han kommer att raisa. Det gör han till 175 (3,5x) och sb som har dubblat sin stack synar. Jag har 1,3k och tycker att squeezeläget är väldigt bra. Så jag ställer med T9os. Dansken instapushar vilket är 200 mer än vad jag har. sb foldar. Knappen har glädjande nog 88. Flip! Flop kommer 789 med bara klöver (jag har klöver tio...). Turn blank, river blank. Hej då.

 

Nr2: 26$ NL KO

Resultat: 51 av 90

Kommentar: Grindar kvar runt startstack. Plockar upp AA på bb när en jättestack tripplar pre till 480. Jag väljer att raisa upp till 1440 och ha 1,5k kvar. Han synar. Flop är 79K med färgdrag. Jag tänker lite för att verka svag och ställer sen. Han instasynar då det typ är hans drömflop. Han har JT med färgdraget. Det kommer på turn. Kul. Väntar på en hand och så blir det så.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 20 av 45

Kommentar: Började bra men tappade sen mot några riktiga sopor som jagade drag och sen checkade till mig som checkade efter dom efter de träffat. Jobbar tillbaka mig till 10xbb efter bra spel och några steals. Ställer sen in med AQs med 11xbb. får call av sb som har TT. Flop blank, turn ger mig färgdrag, river blank. Hade legat över average vid vinst.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 9 av 45

Kommentar: Går helt okej hela tiden. Bygger hyfsat stadigt men tappar lite då en snubbe restealar mot mig när blindsen är höga. Vi är 5 på bordet då en lös snubbe utg-ställer med 9xbb, jag har KJs och ställer också då han kan ha vad som helst. Han har ATos. Jag floppar K, turn blank, river....A. Hade varit chiplead vid vinst. Har sen 5xbb när FT börjar och får 33 på sb. En annan shortstack som har pyttelite mindre än mig ställer från CO. Jag ställer också. Är uppe mot 67s... Flop blank, turn blank, river....7. Sen har jag en marker kvar och åker några händer senare. Vad fan.

 

Nr5: 13 $ NL KO

Resultat: 9 av 90 =23$

Kommentar: Spelar bra och stabilt. Torskar tyvärr en jätteflip när vi är 13 kvar med KJ mot 66 (bb ställer mot min CO-raise och har 9xbb). Är ändå över average efter den då jag låg tvåa innan. Tappar precis innan FT då jag måste göra några odds-calls och blindsen är höga. På FT får jag KQos på knappen och ställer in med 6xbb. Sb ställer också in och bb tar time. Och synar till slut oss båda (sb var ganska stor). Sb har QJos och bb AQos. Inget händer innan river som är A. Pung att han synade! Riktig jävla oflyt i den där!

 

 

Nr6: 26$ NL

Resultat: 8 av 45

Kommentar: Kortkall i början och glider med. Börjar sen spela upp mig och ligger bra till när det blir två bord. Tripplar pre med AKos varpå en halvstor stack ställer in efter mig. Jag tar synen då det luktar pp och han visar upp QQ. Flop blank, turn K! river....Q Är nere på 2,5xbb men jobbar upp mig till 15xbb ganska fort. Synar en trippling pre med QJs som sb. flop är TT9 och killen cbar efter ett tag. Jag ställer in honom och han instasynar med 88 (woot). Turn 7 så jag får färgdrag. River...blank. Har sen 10xbb och ställer in utg med AQos. Får syn av AJ och dubblar. När vi är 11 kvar ligger jag average och tripplar med A6os från CO. sb synar och bb tänker innan han ställer in. Jag får 2,7k i 4,9kpotten och tror att han kan squeeza också och synar (har 3k bakom). Han har den enda hand jag inte vill se dvs AA och jag torskar den. Dubblar sen upp och lite efter limpar en bedrövlig fi på sb när han har 7xbb. Jag har A6os och ställer honom. Han synar (varför inte pusha direkt?) med A7os. Flop J45, turn 4 så det stinker verkligen split. River 7. På FT ställer CO+1 in med 7xbb och jag har AJos på knappen vilket är det bästa jag sett på länge. Jag ställer in med 11xbb. Bb synar också. Första har AQos och bb AA. skön timing. Så jävla tråkigt!!!!

 

Dagens resultat: -108$

 

Två bubblor och en pyttecash. Snart klonkar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...fast inte riktigt ännu.

 

Nr1: 26$ NL

Resultat: 23 av 45

Kommentar: Ligger runt average, får inte jättebra kort. En kass snubbe limpar när han har 8xbb i tidig pos. Jag har TT på CO och 3,5xar så han ska ställa. Han synar. Flop är 58Q och han ställer in vilket är mindre än halv pot. Jag synar. Han har...A5s. Turn A. River blank. Sen är jag nere på ganska lite men jobbar upp lite igen. Har sen 13xbb när jag tripplar i mittpos med A9os. Får syn av bb. Flop är AQx och jag cbar och han synar. Turn är blank och jag har ganska lite kvar och ställer in. Han synar snabbt med AQ och jag drar dött till river. Inte mycket att göra på den.

 

Nr2: 22$ NL Turbo

Resultat: 39 av 204

Kommentar: Skit!! Ligger tvåa med 50 kvar. Torskar en halvstor pot när jag synar en 6x-push med 88. Är uppe mot Q9os som träffar Q. Ligger fortfarande bra till. Tripplar med KQs som utg+1, bb (han med Q9os) ställer in vilket ger mig 2 mot 1-odds. Jag synar. Puckot har valt att göra det med A5s. Som håller. Hade lett annars. Samma pucko tripplar sen från knappen och jag ställer in med K7os med 10xbb från knappen. Han slowrollar och synar med AK, som träffar A.

 

Nr3: 26$ NL KO

Resultat: 28 av 90

Kommentar: Ligger bra till i mitten. Torskar tyvärr stooor pot med AA mot AK när jag försöker slowspela som sb mot bb. Tyvärr floppar han nötterna och jag lyckas nog förlora minimum. Förlorar sen stor flip med 99 mot AQs. Jobbar upp mig och har bra tålamod. En jättestack raisar och jag väljer att ställa in med A2s då han gjort det jäääätteofta. Han synar då jag bara har 8xbb. Han har 58s. Flopen är Axx med hans färgdrag som kommer på turn. Den killen träffade ALLT han spelade. Noll flax för mig.

 

Nr4: 26$ NL KO

Resultat: 31 av 90

Kommentar: Grindar med utan att något särskilt händer. Är ganska short ett tag men spelar bra short-stack poker och håller mig vid liv. En "kul" hand är när jag dubblar med JTs när jag har 12xbb och bb synar. Flop är xQA med färgdrag och jag pushar vilket är 1,5xpot. Han synar och jag suckar. Han visar upp J6s med färgdraget (kass call som kan förklaras av KOn). Turn är J och safe men river parar Q för split... Har till slut 7xbb och ställer som bb mot dubbling från knappen. Han synar med A8os och träffar både A och 8 för förnedringens skull.

 

Dagens resultat: -92$

 

Slutade spela då jag kände att tilt-risken var stor. Synd i 22-turbon då jag hade bra läge men torskade tre raka all-ins mot samma snubbe. Kanske onödig push sista men han hade aggrat som fan med pissiga kort. Spelet känns ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på att gå fysiskt sönder av beats och tilt.

 

Nr1: 55$ NL KO Tokturbo

Resultat: 391 av 870

Kommentar: Får en walk, viker resten. Enda grej jag gör är att pusha utg med AKos med 8xbb. Bb instasynar med A2os och spikar tvåan. Så tråkigt.

 

Nr2: 52$ NL KO

Resultat: 72 av 90

Kommentar: Har ett riktigt jäkla grottmongo på mitt bord som tar ner mig först. Sen dubblar han mig till lite under startstack. Utg+1 tripplar och jag synar med AQs från CO och miffot efter mig synar också (spelade varje hand). Flop kommer x9T med mitt färgdrag och jag raisar cb:t från utg+1 och miffot viker. Cbaren ställer in och jag har ju två överkort och nutflushdrag och synar. Han har tyvärr floppat set i nior och turn ger kåk och min flush... Surt.

 

Nr3: 26$ NL

Resultat: 40 av 45

Kommentar: Har en toksopa på bordet som bland annat limpsynar en 7xpush med J7os. Han är hur lös som helst och jag väljer att 6xa med TT från knappen mot massa limpers. Han är den enda som synar. Flop är 458 med färgdrag och jag cbar stort och han synar. Turn är Q i färgdraget och han instapushar. Jag har typ halv pot kvar och tror inte honom för fem öre och tar synen. Han visar upp 26os (ja, det är sant) med tvåan i färgdraget. River.... 3 för stegen... Hade legat jättebra till om den hållt! Tiltvarningen är stor.

 

Nr4: 26$ NL

Resultat: 13 av 45

Kommentar: Hände inte mycket. Var short på slutet men hängde mig kvar runt 10xbb länge. När utg 2,5xar har jag 88 i posen efter och ställer in med 10xbb. Han slowrollar med QQ och tar ut mig.

 

Nr5: 26$ NL KO

Resultat: 14 av 90

Kommentar: Sjunker en del men lyckas trippla i mitten mot ett jätteaggro. Leder när vi är 16 kvar. Väljer att 4xa med ATos mot en limper (svaghet 9 gånger av 10) när jag är i sen pos. Tyvärr ställer killen efter mig och jag får jätteodds för synen. Han har QQ som håller. Hade haft mer än dubbelt så mycket som tvåan vid vinst. Är sen average när ett jätteaggro ställer in med 14xbb från knappen. Jag har 44 på bb och täcker honom med 2xbb typ. Tänker länge och tar synen då jag vid vinst är garanterad cash och hans range är basically vad som helst. Han har ATos och floppar A. Ganska viktig flip som jag självklart torskar. Har sen 1x5bb och ställer med A7os och får syn av enbart bb. Han har 82os. Flop 67T. Gissa turn? River blank, jag åker. Hade haft nästan 5xbb vid vinst där och därmed lite med i matchen. Beyond tilt.

 

Dagens resultat: -177$

 

Nu är det inte kul. Jag lyckades faktiskt behålla humöret (och spelet) fram tills sista 90an. Sjukt signifikativt att jag i första handen för kvällen torskar AK mot A2. Vann inte en flip sen och hatar för tillfället poker. Mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar funka att vila sig i form...

 

Nr1: 620kr turnering på CC

Resultat: 1 av 83 = 13780 kr

Kommentar: Började bra och var aldrig under startstack. Spelade hyfsat solid poker och träffade hyfsat på flopparna utan att ha bra starthänder. Hade nästan tre gånger average vid pausen (hälften kvar). Hade klonk med A9 mot AK och JJ och låg riktigt bra till för att senare följa upp med oklonk. Fick många mellanhänder, typ A8, och stal en del men var tvungen att syna någon repush också och förlorade. Foldade 99 mot push av en tight kille med 8xbb när jag hade 7xbb kvar och vi var två kvar till pengarna. Rätt? Han visade AK i den handen sen för övrigt. Fick en ny intressant situation precis i pengarna då jag hade 4xbb som bb (average typ 5,5xbb). En kille i mittpos ställer med 3xbb och knappen ställer in med 6xbb. Jag har A6s som bb. Ska jag syna för tripplingen? Kom gärna med synpunkter så ska jag säga vad de hade sen. Jag vek efter betänketid men hade synat 3xpushen. Dubblade sen med Q7os mot K3os och vann två raka flips. Sen var jag chiplead och spelade aggressiv poker och plockade upp KK och AA (synade även en 4xbb-push från knappen med KJs när blindsen var enorma, då hade han AA...) för första gången på många timmar och vann. Jag dealade HU då jag var stor lead, skulle fått 15k annars, och sen vann jag när vi spelade klart. Bra spel och bra flyt = vinst. Trefligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för att svara på dina frågor...

 

A6-handen, känns inte som att du drar särskilt bra. Jag skulle lägga.

 

99-handen är svårare. Men just innan cash mot en tight spelare så är det nog rätt att lägga.

 

Btw, har du fortfarande den där dealen med din far att han får 50% av dina vinster på casinot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar :) Anledningen till 83 pers är att de har börjat med reservplatser under några blindsperioder (vet inte exakt hur många) fr o m september .

 

Dealen finns tyvärr kvar...

 

99 håller jag ju med om eftersom jag vek. Han hade varit tight och jag såg inte riktigt varför jag skulle köra på en flip där. Dock tung att lägga då vi var sex pers på bordet...

 

Med A6, som för övrigt var sooooted, hade jag alltså 12k för att vinna 35k så oddsen var mumsiga som fan. Vid fold hade jag dessutom 3xbb kvar och skulle vara sb i nästa. Sjukt gränsfall tycker jag. Får se om T-red svarar, återkommer med vad de hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...