Gå till innehåll

SSU-ordförande: Lokalen har varit en spelklubb


satan68

Recommended Posts

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=282901

 

"SSU-ordförande: Lokalen har varit en spelklubb

Den turkiska föreningslokalen fungerar även som illegal spelklubb. Något som både SSU och Stockholms arbetarekommun känner till, uppger SvD.

 

Lokalen där Ecevit Yigin sköts ihjäl hyrs av Turkiska SDUK, som tillhör Stockholms SSU-distrikt. Flera av medlemmarna är även med i Stockholms arbetarekommun.

Enligt Svenska Dagbladet har det varit känt bland socialdemokraterna i Stockholm under mer än 20 år att lokalen varit en illegal spelklubb där man spelat kort om pengar."

 

Trevlig klubb???

 

:?

 

* Lite pill och flytt till Poker OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av alla pokerklubbar där alla sitter "under the gun" hela tiden, alla händer, alla givar....

Riktigt rasistiskt och idiotiskt inlägg, lägg ner för fan. :x

 

Möjligen idiotiskt, smaklöst och en humor som inte passade dig.

 

Men om du får det till att vara rasistikst så ligger problemet/värderingen hos dig. På vilket sätt skulle det vara rasistiskt? Uppenbarligen tolkade du inlägget enligt dina egna förutfattade meningar om lokalen i fråga. Uppenbarligen är det du som lägger in den typen av värderingar. Du är tragisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt Sagge, uppfattade inte att någon hade skjutits ihjäl där. Läste det nyss i SvD och var tvungen att gå till datorn och skriva det här. :oops:

 

Helt okej.

 

Men snälla, förklara hur du fick mitt inlägg till att vara rasistiskt? Oavsett vad du visste eller ej. Jag har läst det flera gånger nu och försökt förstå på vilket sett det skulle ha missupfattats, men jag kommer bara fram till att du själv hade förutfattade meningar om lokalen i fråga och att du därför tog för givet att jag menade något rasistiskt. Stämmer det?

 

Hur som, tack för ursäkten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vaknde nyss och satte mig och läste lite. Såg den här tråden om ett turkiskt ungdomsförbund som spelade poker eller vad de nu gjorde, tolkade det som att du menade att alla turkar går runt med vapen.

 

Sedan när jag satte mig och åt frukost och läste om det i tidningen gick det upp för mig. Ska inte svara på inlägg när jag är nyvaken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vaknde nyss och satte mig och läste lite. Såg den här tråden om ett turkiskt ungdomsförbund som spelade poker eller vad de nu gjorde, tolkade det som att du menade att alla turkar går runt med vapen.

 

Skriv på du! Lite riv i inläggen gör bara att folk vaknar till. :-)

 

Men, nu till min poäng. Du skriver att du läser om ett turkiskt ungdomsförbund där det spelades poker. Av det drog du slutsatsen att en skämt betydde att alla turkar skulle gå runt med vapen. Allvarligt talat, fundera på detta, men är det inte du som tror att dom gör det? Varför skulle du annars över huvud taget dra den slutsatsen?

 

Jag hade ju skrivit exakt samma skämt även om det var en klubblokal för barn med astma där det hade spelats poker och någon hade blivit skjuten. Men hade du då dragit slutsatsen att jag syftade på att alla barn med astma gick omkring med vapen? Antagligen inte. Alltså, enligt min mening, tyder allt på att det är du som går omkring med fördommar mot turkat (du skriver att det är turkar).

 

Nu är det ju bra att du ändå verkar tycka att man inte ska sprida dessa fördommar. Tyvärr var det exakt det du gjorde när du postade ditt "trötta" inlägg. Du bidrog helt enkelt till att sprida en åsikt om att alla turkar går omkring med vapen. Jag delar inte den uppfattningen och jag tycker det är olyckligt att mitt skämt har använts i dessa sammanhang.

 

Nu ska jag be någon gå och hämta en kopp kaffe till mig. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har definitivt inte fördomen om att alla turkar går runt med vapen, förstår heller inte hur du får ut det från mitt inlägg. Det är väl en ganska känd stereotyp i Sverige att invandrare går runt med vapen, våldtar svenska tjejer och langar knark? Sorgligt, men många svenskar har nog den bilden av invandrare.

 

Om det nu varit så att det varit ett turkiskt ungdomsförbund som lirat poker och du sedan skriver ditt inlägg (som jag tolkade det först), är det orimligt att dra den slutsatsen att ditt inlägg var menat så?

 

Nu till den gamla vanliga svenska ursäkten: "jag känner invandrare så jag är inte rasist". :) Men ärligt talat, jag känner kanske 3-4 turkar och de är bland de roligaste människorna jag känner. Skulle definitivt inte tro något sånt om varken dem eller deras landsmän.

 

Ditt sista inlägg var mest i provokativt syfte verkar det som för att få igång diskussion? Verkar som du lyckades :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni ar sa jakla fordomsfulla att det inte ar sant... alla vet ju att det ar mer troligt att ex-juggar har pistol an turkar

 

skarpning!

 

Nu tycker jag du e väldigt fördomsfull mot 08:orn o norrliggande fäbodar som inte känner till detta i malmö kända faktum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle definitivt inte tro något sånt om varken dem eller deras landsmän.

 

Man kan inte dra slutsatsen att alla turkar är på ett sätt bara för att tre är det. Det är ju... rasism.

Nej definitivt inte :P

 

För att citera SAOB:

(politisk, soclal) åskådning som (i enlighet med vissa utrerade rasteorier) kraftigt betonar rasens betydelse för samhället; strävan att hålla den egna rasen fri från främmande raselement.

Men jag antar att ditt inlägg var skrivet med mest humor i bagaget :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...