Gå till innehåll

Durrr, Blom90 och alla dessa..


Ferna

Recommended Posts

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är en novis när det kommer till poker, men ger mig på en gissning att durrrr har en aggressiv spelstil som genererar i hög volatilitet, men den huvudsakliga orsaken att han fortfarande är kvar (efter3-5år?) är att han kan läsa.

Vidare kan en spelare med begränsade spelkunskaper exempelvis ett 5-10 reg nå nosebleeds med aggressiv bankrulleföring.

Men för att stanna kvar på dessa nivåer i förlängningen behövs mer kompetens >volatilitet.

Se bara på Hitler han var säkerligen ett 5-10 reg, som erövrade och nådde nosebleed men gulade pga hybris ,dvs dåliga bankrulle krav, samt att durrrr kan läsa > än Hitlers efemära profit relaterat till positiv volatilitet.

Menade du så?

 

Lol klockrent!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inget motsatsförhållande mellan hög volatilitet och hög EV.

nej

 

Durrrr exempelvis, skulle kunna ha väldigt stor edge på motståndet upp till highstakes och samtidigt ha en spelstil med hög volatilitet.

ja

 

 

Man måste inte haft flax för att man vunnit även med en variansrik spelstil.

jo, i det här fallet är det närmast garanterat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man sätta Durrrr och Blom90 i rubriken och försöka sätta likhetstecken mellan dessa?

 

Tänkte på samma sak. Durrrr verkar vara ett fenomen. Det intryck jag fått av Blom90 (och martonas, slaktarn m fl) är att han med jämna mellanrum är fattigare än de flesta av oss...

 

Det svåra med poker är inte att snabbt slå upp bankrullen, det svåra är att få den att bestå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga man kan ställa sig är:

 

Vem är egentligen den bäste pokerspelaren? Flerbordsgrindern på NL 100 som drar in 5k stadigt varje månad, eller alla high stakes-spelare som gular med jämna mellanrum (slaktarn, David Benyamine, Blom 90 m fl). Med andra ord: Är money management en del av spelet?

 

Off topic, så det kanske ska avdelas om någon vill diskutera frågan.

 

EDIT: Egentligen hör TILT-frågan hit också. Är man en bra spelare om man har ett grymt A-game, men backar p g a att man inte klarar av downswings?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga man kan ställa sig är:

 

Vem är egentligen den bäste pokerspelaren? Flerbordsgrindern på NL 100 som drar in 5k stadigt varje månad, eller alla high stakes-spelare som gular med jämna mellanrum (slaktarn, David Benyamine, Blom 90 m fl). Med andra ord: Är money management en del av spelet?

 

Off topic, så det kanske ska avdelas om någon vill diskutera frågan.

 

EDIT: Egentligen hör TILT-frågan hit också. Är man en bra spelare om man har ett grymt A-game, men backar p g a att man inte klarar av downswings?

 

Populasen gnäller regelbundet på sina intetsägande jobb (inga pengar, för kort semester etc) tills dom får helskägg.

Det finns dock undantag som lever ut sina drömmar och vågar möta motgångar, som att ha obskyr money management, vilket dock är bara positivt för att dom väljer att inte leva ett liv i en glaskula.Vidare blir du såklart bättre av spela mot bättre motstånd.

Tilt är det vackra, melankoliska tillståndet då du slits mellan hopp och förtvivlan dvs bränna rullen alt bygga den till oanade höjder.

Mitt motto är att leva ett liv med puls,passion och inte alltid veta vad dagen ger, livet är för kort för att grinda i leda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket jävla fall tror du?

 

 

singla en slant

 

also: tror du gates hade ett ev på 40-50 miljarder i förmögenhet den dagen han föddes?

 

Det har nämnts några olika fall här i tråden bl a Durrrr, Martonas och blom90. Antar att du syftar på Durrrr.

 

Singla en slant säger mig ingenting. Du har kommit med ett påstående så du borde kunna backa upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt motto är att leva ett liv med puls,passion och inte alltid veta vad dagen ger, livet är för kort för att grinda i leda.

 

"if you grind too much, your whole live might become a fucking grind."

 

Fast det finns en möjlig balans, genom att bara ha en del spänning kan man undvika att riskera & bränna allt man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte han har en poäng?
Vad är poängen? Singla en slant, what?

 

Visst, man ska väl ha tur, våga ta risker, och ha variansen på sin sida men enbart variansrikt spel kommer inte producera en vinnare. Men det kanske krävs en högriskstil för att öht kunna komma riktigt högt i stakes på väldigt kort tid. Jag vet inte ens om det är fallet med Durrrr, men Jello ville tydligen inte gå in på några förklaringar, utan det räckte med "singla en slant".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...