Gå till innehåll

Vad sysslar Diamondbet med ?


-mega-

Recommended Posts

Ja jag undrar vad dom sysslar mer, Jag klickade upp livesupporten och frågade dom en väldigt enkel fråga, Vilka portar ska jag öppna för att inte bli disconnected. Det var tydligen väldigt avancerad fråga för supporten och bad mig kolla med min ISP. :roll: ehh okey.

 

I vilket fall som helst så bad han mig skicka ett email vilket jag gjorde till tekniska avdelningen. Inte fått svar än.

 

Klickade upp livesupporten för att berätta mitt problem, då passade inte frågan och dom stängde ner chatten utan att säga hejdå.

 

Då klickade jag upp livesupporten igen, nu var det en annan. Samma sak hände han visste inte vad han skulle säga och bara stängde av livechatten. Jag var verkligen inte otrevlig.

 

Bra jobbat Diamondbet Poker ni vet verkligen hur man behandlar kunder i dagens tuffa bransch där bolagen drar i sina kunder och vill inte släppa taget.

 

Jag vet inte vilket som är värst, Att dom behandlar kunder som skit, eller att dom inte har teknisk personal som kan ge ett väldigt simpelt svar ganska snabbt.

 

Nej, det här var inte en site för mig har inte rakat ett öre där och tänker verkligen inte göra det.

Någon som har tipps om en site på IPN med rakeback inom EU med kompetent personal, trevlig är inget måste men lite vett är ett krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då sitter felet någon annanstans än i porten. Testat att uppdaterat firmware på routern?

 

Tack för att du försöker hjälpa mig men det är inte där problemet ligger jag behöver portarna som jag ska lägga till i routern när det väl är gjort blir jag inte disconnected.

 

En väldigt enkel fråga som borde besvaras ganska snabbt av Diamondbet.

Uppenbarligen är Diamondbet ny i den här branschen och otrevlig personal verkar vara A & O . :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Portar behöver endast öppnas om man kör serverprogram vilket inte nån pokerklient är. Nåt annat som strular. Kolla stabiliteten på anslutningen med tex pingplotter.

 

Nej du har fel. Portar behöver visst öppnas om man är bakom två routrar. Ipoker måste man öppna. Jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du har fel. Portar behöver visst öppnas om man är bakom två routrar. Ipoker måste man öppna. Jag vet.

 

Portar behöver endast öppnas om anslutnignen startar utifrån, vilket det inte gör med en pokerklient.

 

Klienten startar anslutningen och bestämmer porten vilken då öppnas i routern, men kolla med netstat isf ser du ju själva vilken/vilka portar det är frågan om och om dom ändras från gång till gång(kan ju vara random).

 

Skulle gissa du får bättre hjälp med såna special konfiguratioener på routrarnas support forum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Portar behöver endast öppnas om anslutnignen startar utifrån, vilket det inte gör med en pokerklient.

 

Klienten startar anslutningen och bestämmer porten vilken då öppnas i routern, men kolla med netstat isf ser du ju själva vilken/vilka portar det är frågan om och om dom ändras från gång till gång(kan ju vara random).

 

Skulle gissa du får bättre hjälp med såna special konfiguratioener på routrarnas support forum?

 

Förklara varför jag blev disconnected konstant i tre månader på Ipoker och senare när jag bad om deras portar och jag addade dom i min router så blev jag inte längre disconnected ?

 

Jag kan svara på den frågan. För att jag är bakom två routrar och min inbyggda brandvägg behöver veta vilka portar som ska öppnas.

Dock Inte på alla poker siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tillåt själva programmet då i brandväggen? Trusted application?

 

 

 

Allt är gjort trevligt att du vill lära mig men du slösar tyvärr bara tid på det. ;-)

 

Allt jag behöver veta är vilka portar jag ska öppna. Men det är för stort problem för praktikanterna på Diamondbet. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör igång cmd och skriv "netstat -a" så inser du ganska snabbt att du inte behöver låsa upp varje port för att komma åt en sak.

 

Sitter du i min stol så inser du ganska snabbt att du blir disconnected om du inte öppnar portarna. Jag behöver inte hjälp med hur man ställer in routrar eller något annat. Det enda jag vill veta är vilka portar som ska öppnas. FÖR det finns portar som ska öppnas i min router & det är dagens sanning.

 

Var vänlig att inte kladda ner tråden när du inte vet vad problemet är eller försöker hitta genvägar vilket inte finns, jag tackar för att du förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter du i min stol så inser du ganska snabbt att du blir disconnected om du inte öppnar portarna. Jag behöver inte hjälp med hur man ställer in routrar eller något annat. Det enda jag vill veta är vilka portar som ska öppnas. FÖR det finns portar som ska öppnas i min router & det är dagens sanning.

 

Var vänlig att inte kladda ner tråden när du inte vet vad problemet är eller försöker hitta genvägar vilket inte finns, jag tackar för att du förstår.

 

Om du har ett så här avancerat system och du faktiskt får anslutning men det lägger av lite sporadiskt, så borde du kunna använda Whireshark där ifrån kolla upp paketen som skickas mellan dig och pokerklienten. I paketet ser du även vilken port som används, både TCP och UDP lr vilket protkoll som nu används. men tvivlar på att det hjälper hur än din situation ser ut ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har ett så här avancerat system och du faktiskt får anslutning men det lägger av lite sporadiskt, så borde du kunna använda Whireshark där ifrån kolla upp paketen som skickas mellan dig och pokerklienten. I paketet ser du även vilken port som används, både TCP och UDP lr vilket protkoll som nu används. men tvivlar på att det hjälper hur än din situation ser ut ;)

 

Tack för ett svar jag väntade på tog tid :lol: Ska ta och titta närmare på Whireshark. :-)

 

Men ärligt talat har jag inte lust att spela på en site som har så otrevlig personal och inte kan ge mig svaret jag vill ha och desutom inte skickar tillbaks ett enkelt email. Det är inget seriöst bolag jag kräver lite högre prestationer. Det kallar jag Mänskliga rättigheter ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett svar jag väntade på tog tid :lol: Ska ta och titta närmare på Whireshark. :-)

 

Men ärligt talat har jag inte lust att spela på en site som har så otrevlig personal och inte kan ge mig svaret jag vill ha och desutom inte skickar tillbaks ett enkelt email. Det är inget seriöst bolag jag kräver lite högre prestationer. Det kallar jag Mänskliga rättigheter ;-)

 

 

samma svar hade du där med ett annat program:

men kolla med netstat isf ser du ju själva vilken/vilka portar det är frågan om och om dom ändras från gång till gång(kan ju vara random).

 

Men de låter tungt att tvinga sig själva att spela om man nu är så missnöjd :)

 

(även om jag inte förstår att du måste ha portarna för brandväggen då man istället för portarna kan tillåta programmet i dom flesta brandväggar så alla portar den behöver är tillgängliga utan att specifiera dom skillt, men de ska vi inte diskutera nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BrainSlicer tack för att du försöker hjälpa jag trodde inte du var seriös först, my bad, sorry hoppas jag är förlåten. :-) Inte meningen att låta otrevlig.

 

Vad jag inte förstår är att om du har så stor koll på raoutrar och datorer att du inte förstår mitt enkla problem, portnummer så jag kan lägga till dom i routern. Utan dom blir jag konstant disconnected framförallt på Ipoker. Så fort jag la till portnummerna som Ipoker krävde fungerade allt finnemang inte en enda disconnection.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BrainSlicer tack för att du försöker hjälpa jag trodde inte du var seriös först, my bad, sorry hoppas jag är förlåten. :-) Inte meningen att låta otrevlig.

 

Vad jag inte förstår är att om du har så stor koll på raoutrar och datorer att du inte förstår mitt enkla problem, portnummer så jag kan lägga till dom i routern. Utan dom blir jag konstant disconnected framförallt på Ipoker. Så fort jag la till portnummerna som Ipoker krävde fungerade allt finnemang inte en enda disconnection.

 

Ingen fara: av dom enkla anledningar jag redan från början skrev:

 

- En klient behöver inga portar öppnade i routern då anslutningen startar inifrån och routern ska då kunna öppna korrekt portar och hålla dom öppna själva automatiskt.(om första kontakten tas utifrån är det annat). Det är helt enkelt så dom fungerar.

 

- När de kommer till brandvägger så kan man ju tillåta hela applikationen(istället för mixtra med portar) i dom flesta iaf.

 

Att du ansluter och du senare blir disconnectad låter ju som om portarna är öppna iaf men stängs av nån anledning med tiden om du inte tvingar dom vara öppna hela tiden då. Men de låter ju mer som ett router problem ...som kankse tillverkarens forum kan ge hjälp med.

Om det sedan resulterar i att du måste ha portarna av supporten eller om du kan få hjälp från routertillverkaren låter jag vara osagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen fara: av dom enkla anledningar jag redan från början skrev:

 

- En klient behöver inga portar öppnade i routern då anslutningen startar inifrån och routern ska då kunna öppna korrekt portar och hålla dom öppna själva automatiskt.(om första kontakten tas utifrån är det annat). Det är helt enkelt så dom fungerar.

 

- När de kommer till brandvägger så kan man ju tillåta hela applikationen(istället för mixtra med portar) i dom flesta iaf.

 

Att du ansluter och du senare blir disconnectad låter ju som om portarna är öppna iaf men stängs av nån anledning med tiden om du inte tvingar dom vara öppna hela tiden då. Men de låter ju mer som ett router problem ...som kankse tillverkarens forum kan ge hjälp med.

Om det sedan resulterar i att du måste ha portarna av supporten eller om du kan få hjälp från routertillverkaren låter jag vara osagt.

 

 

Tack så mycket för hjälpen iaf frågade jag livesupporten varför dom bara stänger av chatten mitt i samtalet och han förklarade då att jag var tvungen att avinstallera pojerklienten och installera den på nytt och slänga cookies och att det även inte var meningen att jag skulle bli avstängd.

 

Nu fick dom åter min respekt och dom skulle ge mig svar på måndag då deras tekniska support jobbar.

 

Så inget ont om Diamondbet och jag börjar förmodligen lira där på måndag.

 

Tack alla som försökt hjälpa mig med det här problemet och jag ber återigen om ursäkt om jag lät otrevlig. Ha en trevlig helg :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic:

Det är inte orimligt att blockera utgående trafik. De flesta siter använder port 443 dvs samma port som används för krypterat surfande vilket gör att generella regler för https används för pokerkommunikationen. Dock tycker jag att det låter konstigt att det funkar "lite", det borde vara av eller på. Kan bero på någon halvdassig connection-tracking som undviks genom att portarna låses upp.

 

Men on topic, lättas är att kolla med netstat. Wireshark är överkurs (iofs intressant sådan).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För nöjjes skull starta jag en boss klient o starta om lobbyn några gånger: varierade vilka portar som användes + att det kommer ny port för varje bord... 3100-3180 nånstans va jag nu testade, verkade öka med +10 för varje omstartat av klienten.

 

 

TCP mycomputer:3177 194.158.61.166:https ESTABLISHED 6960

[poker.exe]

TCP mycomputer:3178 194.158.61.176:https ESTABLISHED 6960

[poker.exe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För nöjjes skull starta jag en boss klient o starta om lobbyn några gånger: varierade vilka portar som användes + att det kommer ny port för varje bord... 3100-3180 nånstans va jag nu testade, verkade öka med +10 för varje omstartat av klienten.

 

Lika bra att vänta tills måndag då dom ger mig dom exakta portarna som ska öppnas. Men skumt att dom ökade varje omstart :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...