Gå till innehåll

Chris Moneymakers anseende i pokervärlden?


Krissan

Recommended Posts

Har hört ett par gånger tidigare att Moneymaker hade ruskig tur när han vann WSOP, och när jag hörde Kens kommentarer om honom så måste jag bara fråga - är det allmänt ansett att han är en riktigt dålig spelare som hade otroligt mycket flyt när han vann 2003?

 

Har ju varit väldigt tyst om honom på senaste tiden, men jag et att han kom tvåa och vann 200k i en turnering 2004.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

känns som han har en liten nivå skicklighet, men hans beslut som han tar är inte pga hans väldiga erfarenhet och skicklighet som han kan läsa en person, tror han hade turen på sin sida. Turneringar rent allmänt innebär att man måste hålla sig borta ifrån oturen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer det en film om honom också :lol:

 

It is going to be a movie. I don't know who is going to play me yet. Tobey would be a good one. He seems like he has the same mentality. I mean, at the table he plays similar to me. He's a little bit skinnier than me, but he'll be all right.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört ett par gånger tidigare att Moneymaker hade ruskig tur när han vann WSOP,

Om vi återupplivade Stu Ungar och lät honom stödjas av Doyle Brunson och Johnny Moss när han var som bäst så skulle han fortfarande ha en sjuk tur om han vann WSOP 2003. Alla som vinner en sådan tävling har enormt, långt över sin förväntan, mycket tur om de kommer etta.

 

och när jag hörde Kens kommentarer om honom så måste jag bara fråga - är det allmänt ansett att han är en riktigt dålig spelare som hade otroligt mycket flyt när han vann 2003?

Jag har aldrig hört någon jag respekterar säga att han är en riktigt dålig spelare. Däremot har jag exempelvis hört Ector säga att han inte är något särskilt, men det skiljer sig ju från riktigt dålig. Personligen tycker jag att det känns extremt otroligt att han har riktig tomtestatus. Däremot kan jag tänka mig att en ok spelare i cashgame inte har så mycket att frukta från honom.

 

Har ju varit väldigt tyst om honom på senaste tiden, men jag et att han kom tvåa och vann 200k i en turnering 2004.

Det gäller ju så sjukt många turneringsspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat mot honom, han är varken bra eller dålig, han är som så många andra.

 

 

har du spelat mot honom?

 

Berätta mer om detta?

 

Om du har spelat mot honom,,har du också tävlat mot andra poker-kändisar?

 

Är väl inte så konstigt, Chris åker runt på alla tälingar i USA, så fort man är där så stöter man på honom förr eller senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förlorat en låg-limit headsup mot honom. Har inte riktigt några specifika kommentarer på det lilla jag spelade förrutom att han är otroligt ödmjuk och trevlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att han är mycket bättre nu än för två år sedan. Jag spelade c a 16 timmar på samma bord som honom i WSOP 2003. Han var urkass. Han försvarade hans BB varje gång. En kille som inte spelat en hand på två timmar höjer utg. ALLA vet att det är AA utom sopan som försvarar sin BB med J4 off. Stoppar in hela degen på floppen med toppar för att sedan köpa ut. Han betraktade toppar som nötterna varje gång. Han spelade uruselt.

 

Två gånger var han all-in (eller i närheten) på floppen med två outs mot en annan jättestack i turneringen. Då pratar vi om potter på 150-200 ggr big blind när averagestacken var 20 ggr BB. En gång med överpar mot set, men en gång med två över kort till sitt par på handen mot överpar. Han gjorde liknade syner vid mitt bord. Flop J, 8, 7, raise preflop, han betar ut (han lyckades alltid få till jättepotter utan position), han synar jätteriase med 66. Den gången var det rätt när han var all-in mot KQ.

 

Vad vill ni? Sluta gissa. Han var sämst 2003. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan man vara med här och inte veta? Okej om man inte har koll på t ex Erik123 eller så, men Ken eller Martin? Vet du vem Moneymaker är så...

 

Bor han på Åland så är han delvis ursäktad. Är han mycket på forumet så är han inte ursäktad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...