Gå till innehåll

Neteller uttag


casten1

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har tagit ut ca 30$ från Everest och lade in det på neteller men nu undrar jag om hur man ska ta ut pengarna därifrån? Måste man ha ett kort eller kan man få över dom till sitt vanliga kort på något annat sätt?

 

Tacksam för svar!

 

Banköverföring är det enklaste. Detta innebär dock en del arbete första gången. Du måste förmodligen skicka in id-kort och en "utility bill" (t ex tele- eller elräkning) för att bevisa att identitet och bostadsadress stämmer. Dessutom måste du förstås ge dem ett kontonummer att skicka pengarna till.

 

Ett annat alternativ är att ansöka om NET+ card. Det är ett Mastercard som är direkt kopplat till ditt Netellerkonto. Förmodligen innebär detta samma arbete med att skicka in diverse dokument.

 

Sedan har jag inte riktigt koll på mingränser för uttag. Det kan vara så att du är tvungen att vinna ihop några dollar till för att kunna casha ut :(

 

Kolla NETeller hemsida för mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Banköverföring är det enklaste. Detta innebär dock en del arbete första gången. Du måste förmodligen skicka in id-kort och en "utility bill" (t ex tele- eller elräkning) för att bevisa att identitet och bostadsadress stämmer. Dessutom måste du förstås ge dem ett kontonummer att skicka pengarna till.

 

Ett annat alternativ är att ansöka om NET+ card. Det är ett Mastercard som är direkt kopplat till ditt Netellerkonto. Förmodligen innebär detta samma arbete med att skicka in diverse dokument.

 

Sedan har jag inte riktigt koll på mingränser för uttag. Det kan vara så att du är tvungen att vinna ihop några dollar till för att kunna casha ut :(

 

Kolla NETeller hemsida för mer information.

 

Okej tack! Har dålig koll på Neteller och undrar om det är säkert? Alltså känns inte så säkert att skicka in pass och räkningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack! Har dålig koll på Neteller och undrar om det är säkert? Alltså känns inte så säkert att skicka in pass och räkningar.

 

NETeller kan du med allra största säkerhet lita på. För mig var det extremt krångligt, så jag började använda moneybookers istället. Enormt mycket bättre enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30$ finns ingen anledning att ta ut via neteller.

Först har du en avgift på 10$, sedan 3%.

Du får alltså ca 19$ på bankkontot när affären är klar:-D

 

Okej, men råkade redan välja NETeller eftersom det var det "säkraste och smidigaste" engilt Everest. Hur som helst någon skrev något om att man kunde dirket sätta in på kort, hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...