Gå till innehåll

Recommended Posts

***** Hand 1096855761 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 18 augusti 2009 17:48:21

Anna 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Tack-du (73.00)

Plats 2: JAG (365.59)

Plats 5: turnit (127.56)

Plats 3: Dennis73 (252.75)

Plats 4: gädda15 (14.56)

turnit lägg LM 0.50

Tack-du lägg SM 1.00

** Giv **

Tack-du [N/A, N/A]

JAG [Kr, Kh]

turnit [N/A, N/A]

Dennis73 [N/A, N/A]

gädda15 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

JAG Höj till 4.00

Dennis73 Syna 4.00

gädda15 Lägg

turnit Lägg

Tack-du Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [4h, 9h, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

Tack-du Passa

JAG Satsa 9.00

Dennis73 Höj till 39.50

Tack-du Lägg

JAG Syna 39.50

*** Turn(Board): *** : [4h, 9h, 7h, Knh]

*** Bet Runda 3 ***

JAG Passa

Dennis73 Passa

*** River(Board): *** : [4h, 9h, 7h, Knh, 10h]

*** Bet Runda 4 ***

JAG Passa

Dennis73 Passa

*** Showdown *** : Rake: 2.28 Totalpott: 89.22

Tack-du Lägger mig Vinst: 0.00

JAG [Kr, Kh] Färg med högsta kort kung Vinst: 89.22

turnit Lägger mig Vinst: 0.00

Dennis73 Lägger mig Vinst: 0.00

gädda15 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Hur skulle jag spelat den? Gå igenom alla gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar 0.5/1 herregud. Hur du ska spela? Om du inte vet hur du ska betalt då bör du nog gå ner en nivå till.

 

(Hade ej läst om det inte var "inte nöjd" som rubrik ist för ngt som passar tråden. typ, 0.5/1kr ...) Men när jag nu läst det så blir man bara trött att se en 0.5/1 lirare som frågar hur han ska förbättra sig när det finns x antal sidor med videos och x antal liknande händer på detta forum och att en 0.5/1 krs lirare ska försöka lira nån perfekt poker är bara humor för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar 0.5/1 herregud. Hur du ska spela? Om du inte vet hur du ska betalt då bör du nog gå ner en nivå till.

 

(Hade ej läst om det inte var "inte nöjd" som rubrik ist för ngt som passar tråden. typ, 0.5/1kr ...) Men när jag nu läst det så blir man bara trött att se en 0.5/1 lirare som frågar hur han ska förbättra sig när det finns x antal sidor med videos och x antal liknande händer på detta forum och att en 0.5/1 krs lirare ska försöka lira nån perfekt poker är bara humor för mig.

 

 

 

Det finns andra trådar som kanske mer passar dig, istället för att sitta här och smitta av din negativa personlighet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns andra trådar som kanske mer passar dig, istället för att sitta här och smitta av din negativa personlighet!

 

Men herregud. Hade du haft lite egen insikt i poker förstår du nog själv hur du ska spela den handen. Kan ju inte vara världens största mysterium att klura ut hur du ska ta betalt av en fisk. Dom flesta brukar potta alla gator , tror det funkar bra för dom så vrf inte testa det samma ?! Att slowspela på lowstakes är bara korkat och de tror jag dom flesta förstår om man använder hjärnan när man spelar poker.

 

Inte menat att vara otrevlig men blir väll så när jag ser sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar 0.5/1 herregud. Hur du ska spela? Om du inte vet hur du ska betalt då bör du nog gå ner en nivå till.

 

(Hade ej läst om det inte var "inte nöjd" som rubrik ist för ngt som passar tråden. typ, 0.5/1kr ...) Men när jag nu läst det så blir man bara trött att se en 0.5/1 lirare som frågar hur han ska förbättra sig när det finns x antal sidor med videos och x antal liknande händer på detta forum och att en 0.5/1 krs lirare ska försöka lira nån perfekt poker är bara humor för mig.

:-( BAN imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag var tyken mot dig i en annan tråd ska jag vara snäll :-)

 

Du höjer upp dina kungar preflop vilket är okej, kanske ska du lägga in 5bb istället för 4bb preflop. Försök att avpassa pf-raise så att du får exakt 1 synfisk, ibland kan man på microstakes hitta bord där man kan höja 6-10bb pf och ÄNDÅ få action.

 

Preflop: Du får två kunder på dina kungar vilket är okej. Det tråkiga är att storstacken Dennis har position på dig, här gäller det att hålla tungan rätt i munnen så att du inte taggar av stacken. En tumregel och spelidé kan vara att försöka pottkontrollera runt 10xpf-raisen (alltså att du själv inte lägger in mer än 10xpf raise i potten, i ditt fall 40 kronor vilket HU ger en pott på runt 80-90kr), vilket alltså kommer bli svårt eftersom du är oop.

 

Flop: På den här floppen har vi ett ganska skönt färgdrag med vår hjärterkung. Fi kan ju ha spelat all möjlig skit för implicit värde (givet våra stackdjup) men de flesta av hans drag (färgdrag, stegdrag et.c) är underlägsna vårt. Jag tycker du gör rätt som betar ut och kollar läget. Storstack Dennis lägger in en ordentlig raise vilket antyder att han antingen har hittat ett set, har nötfärgsdraget, har ett absurt stegdrag (man ska aldrig dra mot en stege på en enfärgad flopp) eller ett slowspelat överpar. Här måste du uttnytja vad du vet om spelaren sedan tidigare, bluffraisar han parade- och enfärgade brädor? Hur spelar han sina set, borde han inte trebetat överpar preflop(1010-AA)? Tänk på att potten börjar närma sig punkten där du givit 10xpf-raisen i värde

 

Jag tycker att en syn är okej här förutsatt att FIs range givet action inkluderar A,9s, 1010-QQ, rena bluffar osv. Se upp för nötfärgsdraget bara.

 

Turn: Vi träffar vårt drag! (och har förmodligen bästa handen). Här är det huget som stucket, jag tycker att du ska försöka få in åtminstone en värdebet på 1/2-3/4 pott, antingen här eller på river. Om du betar ut och blir checkraisad får du nog inse att han faktiskt har ett hjärteress.

 

Din check här är helt okej. Fi checkar bakom vilket förmodligen betyder att han är rädd för färgen (eller sitter och myser med A-hjärter). En fördel med att beta ut här är att han får betala för sina kåkdrag,en nackdel är att immediate istället för delayed action oftast genererar mer fold än på river (dvs pyskologiskt sett är det enklare att få ut värde av lägre hjärter, gråtsyner med set osv på river än direkt efter ett ofördelaktigt turn-kort). Ditt beslut här måste grunda sig på din uppfattning om hur stor del av hans range som består av settade pp:s.

 

River: Här måste du beta åtminstone 0.3-0.5xpott för värde, han kommer gråtsyna med lägre hjärter och tom med set eller överpar ganska ofta. Blir du minraisad kanske du kan kosta på dig en syn, är det en värderaise på 3xhalvpott får du nog knyta näven i fickan och folda. Att representera straightflushen känns inte aktuellt :)

 

 

Tack för ett mycket välformulerat och bra svar, det var svar som dessa jag var ute efter när jag startade tråden, tips som dessa är för bra för att vara gratis :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar 0.5/1 herregud. Hur du ska spela? Om du inte vet hur du ska betalt då bör du nog gå ner en nivå till.

 

(Hade ej läst om det inte var "inte nöjd" som rubrik ist för ngt som passar tråden. typ, 0.5/1kr ...) Men när jag nu läst det så blir man bara trött att se en 0.5/1 lirare som frågar hur han ska förbättra sig när det finns x antal sidor med videos och x antal liknande händer på detta forum och att en 0.5/1 krs lirare ska försöka lira nån perfekt poker är bara humor för mig.

 

Hur föreslår du att handen ska spelas då geniet? Tycker inte att alls att nån gata postflop här är självklar egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...