Gå till innehåll

Täppa läcka med TPTK, AA, KK osv


Recommended Posts

Min största läcka har varit/är att jag ibland har svårt att acceptera reraises på mina bets när jag sitter på TPTK eller AA KK QQ osv... Speciellt när handen spelas som den gör i följande situation.... Gjorde jag rätt??

(här brukar pengarna åka in för mig oftast, och oftast så har jag ett set eller stege imot mig, då FI handrange på den här nivån (NL10) kan vara precis vad som helst!)

Det som spädde på mina misstankar var att FI verkar vara hyffsat stabil+ att han hade full stack....

 

JAG SITTER PÅ AA :)

 

Seat 3: maxpopsss ($10.07 in chips)

Seat 4: jeffy06 ($11.78 in chips)

Seat 7: Jamal.ach ($3.10 in chips)

Seat 8: doNn1e DarKo ($9.65 in chips)

Seat 10: HERO ($32.11 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($0.05), maxpopsss posts blind ($0.10).

 

PRE-FLOP

jeffy06 calls $0.10, Jamal.ach folds, doNn1e DarKo folds, HERO raises to $0.50, maxpopsss folds, jeffy06 calls $0.50.

 

FLOP [board cards: 6 of Clubs,3 of Diamonds,4 of Spades ]

HERO bets $1.10, jeffy06 calls $1.10.

 

TURN [board cards: 6 of Clubs,3 of Diamonds,4 of Spades,4 of Clubs ]

HERO bets $1.65, jeffy06 raises to $4, HERO folds.

 

SHOWDOWN

jeffy06 wins $6.27.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att Fi sätter mig på ett par (högre), eftersom jag inte bara bettar flopp, utan fortsätter turn. Känns som han vill mjölka...

 

Vad jag menade med fullstack är ju att hade killen inte haft något kvar efter han höjt så hade det varit en sak, men nu fanns det ju mer och det hade jag fått betala oxå ifall jag gått all in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pusha men sizea även turnbetet lite större.

 

Ja, turnbettet är lite vekt, det håller jag med om, vet inte varför det blev så "lågt"...

 

MEN, är det så omöjligt att släppa AA i detta läget, måste man pusha? Jag har ju bara investerat ca 3 dollar och kommer undan "billigt"

 

Som jag skrev, det luktar set så lång väg... Speciellt eftersom han slår om på turn och inte försöker stjäla på flop ifall han misstänkte CB på missad flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du inte han slowspelar ett kort till när 4an träffar, om han sitter på ett set?

 

Jag har svårt att släppa ess när jag vet vilka IDIOTER det finns där nere. Tror det är EV+ i längden på att ställa där, men.... who am I to speak. Har backat i 9000 händer på den nivån nu, major tilt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL10? Tänk tillbaka på historian (om du nu har någon) på Fi. Att ställa mot en stabil reg här tycker jag iaf är fel. Potten är ju desstuom inte 3bettad.

 

Steksynar hellre turn och check/synar river isf (för lite bluffvärde kanske) :) Så förbannat onödigt att bomba upp ett helt inköp och ge Fi världens lättaste beslut. Vissta kan man få syn av TT eller något med lite flax, men jag tycker inte det är rätt.

 

Och att Fi inte skulle ha kåk pg.a att han skulle slowat den tror jag inte är bra att gå på. Han vill ju bygga pott?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk inte för mkt. överpar och tptk(på dragiga brädor) för 100BB är bara få in det nästan alltid. stacka och reloada i handen under som standard

 

Min enda jätteläcka har varit just det här spelet du föreslår (samt att jag kanske blir ägd lite ofta när jag Cbettat missade floppar)

Jättestandard har ju varit, jag höjer med AK, flopp kommer K 7 3, fi checkar jag bettar pott, fi raisar, jag ställer och fi visar set i 3or... det har blivit många inköp åt fel håll när man helt enkelt blundar för vad fi kan ha och förutsätter att alla är idioter (även om jag dagligen förundras av vilka händer man hamnar all in imot ;)

 

Det kan ju iofs vara så att du har rätt till 100%, men jag vill ju helst slippa kasta bort ett inköp i onödan... Just här känner jag att han troligen sitter på ett set, jag tappar bara 3 dollar på att folda.

 

SÅÅÅÅ... är grundargumentet att man skall pusha/syna all in för att det just är NL10 eller finns det något mer som talar för det om man ser till hur handen spelas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ändå ska strunta i att räkna på vad du faktiskt också kan vinna med en given hand, så kan du ju openfolda direkt. Då tappar du bara 0 dollar.

 

 

Nej, jag struntar inte i det, jag försöker få fram vilket som är bästa väg att ta och ifall sättet som handen spelas tyder på något speciellt. Många har sagt sitt och jag har läst och är tacksamm för varje svar.

 

Jag hade den attityden innan (blunda/pusha), och då gick det oftast inte så bra. Nu har jag försökt jobba bort det och tänka lite extra innan jag bara ställer rätt av och det går mycket bättre när man ger sig en chans att ta sig ur problempotter tidigt innan det blir för dyrt för att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det standard att dega turn. Jag tror att du leder oftare än du tror. Det är ju många tomtar på denna nivån.

 

Ett alternativt spel när du sitter ur position med toppar par kan vara att checka floppen för att sen bara syna eller eventuellt syna. Detta kan ju vara ett bra sätt för att kontrollera potten om du inte vill investera så mycket.

 

Många i detta forumet pikar mig nog för detta spelsätt men jag tycker att det kan vara ett alternativ ibland. Men standard på micronivåer är att bomba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det standard att dega turn. Jag tror att du leder oftare än du tror. Det är ju många tomtar på denna nivån.

 

Ett alternativt spel när du sitter ur position med toppar par kan vara att checka floppen för att sen bara syna eller eventuellt syna. Detta kan ju vara ett bra sätt för att kontrollera potten om du inte vill investera så mycket.

 

Många i detta forumet pikar mig nog för detta spelsätt men jag tycker att det kan vara ett alternativ ibland. Men standard på micronivåer är att bomba.

 

Inledde kvällens session, med förutsättningen att alla som spelar imot mig är dumma i huvudet och blundade och tryckte in pengarna i liknande situationer... 6 inköp kostade det, största tappet under en session på mycket länge... Jag återgick dock sen till att spela poker och tog igen en hel del av det förlorade :)

 

Dock så testade jag din limp med AA där fi vaknade upp med JJ... catchiiiing! ;) Jag kör detta spelet väldigt sällan, men det brukar funka väldigt bra när FI har höjt och man bara synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att idiotförklara alla på nl10 utan helt enkelt att tptk och överpar är så pass bra att vill stacka. Set är ju så jävla liten del av fi s range rent kombinatoriskt jämnfört med

typ färgdra och tpgk som han raisar din cbet med.

Sen behöver man ju inte alltid spela alla händer jättesnabb utan kan fånga lite bluffar osv.

 

Så fort du får in dina bra händer och sjlälvklart ditt stål och balanserar upp det med en del drag och andra semibluffar kan inte fi spela en jättetight range

mot dig profitabelt.

 

Flummae från mobilen så kanske är luddig, sry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...