Gå till innehåll

Omaha, the game of Hell


Riggdevil

Recommended Posts

Jag har precis kommit från en lång session Omaha PL 0.5/1 dollars. Det är något skumt med att det ofta sitter 1-2 killar och ständigt träffar bättre än en själv. Om man får högsta stegen så får de färg med samma kort, om man har AA så har de KK och träffar med den floppade kungen, om man har fått in den efterlängtade färgen så har de precis fått in kåk. 100 dollar i sjön och jag hatar det från djupet av mitt hjärta :evil:. Ursäkta att jag whinar lite här men det är verkligen ingen engångsupplevelse utan det är just så det brukar vara när jag spelar Omaha. Jag sitter och höjer med grymma händer före floppen men postflop leder de bara till förluster. Måste man vara feg och tight som en liten tönt för att överleva den här pokervarianten eller bör man helt enkelt fly bordet varje gång man börjar se vartåt det barkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om rubriken men kan upplysa dig om att 50 inköps nersvingar är rätt vanliga i PLO. Du har precis förlorat ett inköp.

 

Jag har haft sex stycken ~ 30-50 BIs nersvingar detta år...

Har iofs spelat som en kråka...

 

Och med tanke på det du skriver gör du dessutom något fel.

 

Om man får högsta stegen så får de färg med samma kort, , om man har fått in den efterlängtade färgen så har de precis fått in kåk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om rubriken men kan upplysa dig om att 50 inköps nersvingar är rätt vanliga i PLO. Du har precis förlorat ett inköp.

 

Jag har haft sex stycken ~ 30-50 BIs nersvingar detta år...

Har iofs spelat som en kråka...

 

Och med tanke på det du skriver gör du dessutom något fel.

Hur kan du av det jag skrev se att jag spelar fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du av det jag skrev se att jag spelar fel?

Johan, jag tar den här.

 

Jag har precis kommit från en lång session Omaha PL 0.5/1 dollars.

<klipp>

100 dollar i sjön och jag hatar det från djupet av mitt hjärta :evil:.

Första ledtråden. Ett förlorat inköp på en lång session och en skapad whinetråd.

 

 

Om man får högsta stegen så får de färg med samma kort, om man har AA så har de KK och träffar med den floppade kungen, om man har fått in den efterlängtade färgen så har de precis fått in kåk.
Andra, tredje och fjärde ledtråden. Låt mig detaljera min kommentar här:

 

Du blev frirullad.

Du stackade av med AAxx mot set.

Du jagade in en färg och betalade av när brädan parade.

 

Ursäkta att jag whinar lite här men det är verkligen ingen engångsupplevelse utan det är just så det brukar vara när jag spelar Omaha.
Femte ledtråden.

 

Jag sitter och höjer med grymma händer före floppen men postflop leder de bara till förluster.
Sjätte ledtråden. Du spelar uppenbarligen dåligt postflop.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan, jag tar den här.

 

Första ledtråden. Ett förlorat inköp på en lång session och en skapad whinetråd.

 

 

Andra, tredje och fjärde ledtråden. Låt mig detaljera min kommentar här:

 

Du blev frirullad.

Du stackade av med AAxx mot set.

Du jagade in en färg och betalade av när brädan parade.

 

Femte ledtråden.

 

Sjätte ledtråden. Du spelar uppenbarligen dåligt postflop.

Precisera vad du syftar på med frirullad? Jag stackade inte av med AA mot set o s v utan tog bara ett exempel på deras flyt. Visst har man gjort sådana nybörjarmisstag tidigare men det var hyfsat längesedan nu. Angående mitt postflopspel så menar jag att fina träffar ofta leder till tunga förluster mot ännu bättre träffar. Du kan knappast bedöma mitt spel utan att ha sett det med egna ögon. Jag blir alltid hånfullt nedvärderad p g a tidigare trådar och inlägg som har stuckit ut på ett eller annat sätt. Ni tänker att en gång tomte alltid tomte, inte sant? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan, jag tar den här.

 

Första ledtråden. Ett förlorat inköp på en lång session och en skapad whinetråd.

 

 

Andra, tredje och fjärde ledtråden. Låt mig detaljera min kommentar här:

 

Du blev frirullad.

Du stackade av med AAxx mot set.

Du jagade in en färg och betalade av när brädan parade.

 

Femte ledtråden.

 

Sjätte ledtråden. Du spelar uppenbarligen dåligt postflop.

 

Säkert inget fel i den analysen, men jag tycker du missar det viktigaste.

Han spelar högre än rullen tillåter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp othello =)

 

Vart lirar du rigg?

 

 

 

Hur finansierar du ditt pokerspel? Verkar som du haft problem.

Tidigare var jag Magneten på Svenska Spel (någon här som har mött mig?). Jag har även varit Riggdevil på Stars och några andra siter. Sedan kom jag på att rigg ju stavas med ett g på engelska så nu heter jag Rigdevil på PKR :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan knappast bedöma mitt spel utan att ha sett det med egna ögon. Jag blir alltid hånfullt nedvärderad p g a tidigare trådar och inlägg som har stuckit ut på ett eller annat sätt. Ni tänker att en gång tomte alltid tomte, inte sant? ;)

 

Så var det inte denna gång. Folk har bara kommenterat din första post i denna tråd. Men återigen ska du nu försvara dig och inte ta till dig ett uns av alla dom bra råden du får?

 

Den mest tydliga vad gäller spelet var

 

om man har fått in den efterlängtade färgen så har de precis fått in kåk.

 

Får motståndaren in kåk så har du antingen jagat en färg på en parad bräda, vilket inte är bra, eller så har fi haft tvåpar/set och när du träffat färgen har samtidigt bordet parat sig. Att betala av med färgen där är sällan bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att frirulla är när t.ex. två st har nötstegen. Det är färgdrag på brädan och en av dessa har det draget medan den andra endast har nötstegen. Då frirullar den med färgdraget den andra.

Samma när en har kort som kan ge kåk eller högre stege.

Okej, tack för förklaringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det inte denna gång. Folk har bara kommenterat din första post i denna tråd. Men återigen ska du nu försvara dig och inte ta till dig ett uns av alla dom bra råden du får?

 

Den mest tydliga vad gäller spelet var

 

 

 

Får motståndaren in kåk så har du antingen jagat en färg på en parad bräda, vilket inte är bra, eller så har fi haft tvåpar/set och när du träffat färgen har samtidigt bordet parat sig. Att betala av med färgen där är sällan bra.

Sant men att betala av med typ 10 dollar är knappast detsamma som att syna 40 eller rentav gå all in. Det finns ju något som kallas bluff också plus att ett sådant småbet ibland är en fint för att man ska återhöja mycket. Att bara syna 10:an då är inget fiskspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant men att betala av med typ 10 dollar är knappast detsamma som att syna 40 eller rentav gå all in. Det finns ju något som kallas bluff också plus att ett sådant småbet ibland är en fint för att man ska återhöja mycket. Att bara syna 10:an då är inget fiskspel.

 

Ja, att du skulle göra något fel är ju uteslutet. Det har varit det genomgående temat på alla dina inlägg här. Förlorar du beror det på riggen eller otur, inte på dig.

 

Du bör antingen lägga ner pokern eller lära dig spelet. Eftersom det är omöjligt att bli bra på poker utan förmåga till självrannsakan/självkritik, tror jag dessvärre att det senare är omöjligt i ditt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, att du skulle göra något fel är ju uteslutet. Det har varit det genomgående temat på alla dina inlägg här. Förlorar du beror det på riggen eller otur, inte på dig.

 

Du bör antingen lägga ner pokern eller lära dig spelet. Eftersom det är omöjligt att bli bra på poker utan förmåga till självrannsakan/självkritik, tror jag dessvärre att det senare är omöjligt i ditt fall.

 

Brukar inte skriva så här men +1000000. Så jävla less på han och hans idiotinlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precisera vad du syftar på med frirullad? Jag stackade inte av med AA mot set o s v utan tog bara ett exempel på deras flyt. Visst har man gjort sådana nybörjarmisstag tidigare men det var hyfsat längesedan nu. Angående mitt postflopspel så menar jag att fina träffar ofta leder till tunga förluster mot ännu bättre träffar. Du kan knappast bedöma mitt spel utan att ha sett det med egna ögon. Jag blir alltid hånfullt nedvärderad p g a tidigare trådar och inlägg som har stuckit ut på ett eller annat sätt. Ni tänker att en gång tomte alltid tomte, inte sant? ;)

 

Det här är ingen välbetänkt respons till ett verkligt välmenande och upplysande svar på ditt ursprungliga inlägg. Karln försöker ju bara hjälpa dig och visa på uppenbara brister. Och det alls inte hånfullt trots att det måste kliat i fingrarna när han skrev det. Utan ödmjukhet och ett öppet sinne inför ens egna tillkortakommanden är man rätt körd i poker, och i livet för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hallå! Faktum är ju att ni ALLTID kräver att jag måste hålla med er om vad andra skriver för annars anses jag sakna ödmjukhet. Mina uppfattningar och åsikter tycks inte ha någon som helst betydelse utan det är förstås ERA uppfattningar man ska buga och bocka för trots att jag långtifrån alltid har fel i det jag skriver. Visa lite ödmjukhet själva om ni så hårdnackat begär det av mig! Att som jag skrev tidigare syna några få bigblinds vid hög färg när fi kan sitta med kåk är INTE någon fisksyn och det står jag för till 100 procent. En återhöjning där eller att syna motspelarens kraftiga återhöjning är däremot dåligt spel. Varför tar ni aldrig hänsyn till när jag faktiskt har rätt?! Ni hånar mig för vad jag än skriver bara för att jag tidigare anses ha uttryckt knäppa saker och det är ingenting annat än mobbing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen Riggdevil, jag lider med dig.

 

Du har helt uppenbart problem med ditt spelande. Du får massvis med välmenta råd av riktigt duktiga skribenter men du vägrar att ta till dig det minsta av vad de skriver.

 

Självklart är det så att du ibland har otur och springer in i jobbiga utdragningar. Men gissa vad... Det gör alla pokerspelare. Ibland mer, ibland mindre.

 

Dina problem blir extra uppenbara när du slår ifrån dig hela tiden och gärna vill få dina förluster till att det är andras fel.

 

Jag tror utifrån vad jag läst i flera av dina trådar att poker är inte din grej. Det krävs mod och styrka att inse det själv. Grejen är att över 90 % av alla pokerspelare förlorar pengar. Man behöver inte skämmas över att tillhöra den kategorin. Ägna din tid åt någon annat, något som får dig att må bra istället.

 

M v h / L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen Riggdevil, jag lider med dig.

 

Du har helt uppenbart problem med ditt spelande. Du får massvis med välmenta råd av riktigt duktiga skribenter men du vägrar att ta till dig det minsta av vad de skriver.

 

Självklart är det så att du ibland har otur och springer in i jobbiga utdragningar. Men gissa vad... Det gör alla pokerspelare. Ibland mer, ibland mindre.

 

Dina problem blir extra uppenbara när du slår ifrån dig hela tiden och gärna vill få dina förluster till att det är andras fel.

 

Jag tror utifrån vad jag läst i flera av dina trådar att poker är inte din grej. Det krävs mod och styrka att inse det själv. Grejen är att över 90 % av alla pokerspelare förlorar pengar. Man behöver inte skämmas över att tillhöra den kategorin. Ägna din tid åt någon annat, något som får dig att må bra istället.

 

M v h / L

Var finner du att jag har skyllt mina förluster på andra?? Jag kritiserar att man inte förväntas behöva respektera mina uppfattningar utan bara andras. Det är alltså inte nödvändigt att vara ödmjuk mot mig utan jag är uppenbarligen den ende som förväntas skriva att jag hade fel, även då jag vet att jag inte har det. Självklart retar den attityden gallfeber på mig för det visar att ni betraktar mig som en riktig nybörjare som knappt har spelat en hand. Jag har spelat nätpoker sedan början av 2004 och har alltså minst lika stor erfarenhet som de flesta av er (eftersom boomen började då). Visst ska man lyssna till stora långtidsvinnare, inget snack om det, men jag vänder mig ju för i h-e inte mot deras teorier och taktiska råd utan mot att ni klankar ner på allt jag skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...