Gå till innehåll

Nån som vet något om playerservices.se?


Timmi

Recommended Posts

Blev också uppringd i början av veckan, frågade rakt ut var han hade fått mitt nr ifrån. Han svarade då att de får ta del av de flesta kundregister till sajterna de samarbetar med, samt att de även kunde fått tag på mitt nr via diverse live-turneringar där någon av deras sajter hade haft representater på plats.

 

Håller dock med om att det känns lite halvt oseriöst, killen som ringde lät som att han var 14-15 år gammal och aldrig hade pratat med en främmande människa förrut.. När jag sen började kontra med egna frågor till hans uppskrivna manus så började han stamma och humma i 10talet sekunder innan han kom på vad han skulle säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ju väldigt kallt coldcall ringa upp dig. Är du med i NIX?

 

Beigt att lista Pokerstars som representerat nätverk - där är det totalt omöjligt att få en deal.

 

Han fråga mig var jag spelar mest och jag sa pokerstars, då fråga han om jag ville börja spela på någon annan sajt i ett annat nätverk så du har nog rätt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev också uppringd i början av veckan, frågade rakt ut var han hade fått mitt nr ifrån. Han svarade då att de får ta del av de flesta kundregister till sajterna de samarbetar med...

 

Det där tror jag är lögn. Jag betvivlar att någon sajt skulle lämna ut spelares telefonnummer till en affiliate de inte är taggade under. Varför skulle sidan gå med på det? Det strider ju såklart mot deras policies, och de har inget att tjäna på det. Varför skulle de hjälpa en affiliate att komma i kontakt med deras spelare så att affiliaten kan flytta dem till en ny sida? Det går inte ihop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

Har fått möjligheten av Pokerforum att skriva ett svar till era frågor. Efter det kommer den här användaren att bli bannad igen, men ni får gärna kontakta oss direkt med eventuella följdfrågor.

 

Ah kan ju vara skönt att slippa vissa saker själv. Men vet i fan, gillar inte det där med att adda folk på msn and stuff

 

Vi addar absolut ingen på MSN som inte godkänt det, men som vi alla vet är det ju där pokerspelare spenderar mycket av sin tid och därför en bra kommunikationskanal. I det första mailet vi skickar ut finns både MSN-adress, telefonnummer och såklart mailadress så man väljer själv om och hur man vill kontakta oss.

 

Känns ju väldigt kallt coldcall ringa upp dig. Är du med i NIX?

 

Beigt att lista Pokerstars som representerat nätverk - där är det totalt omöjligt att få en deal.

 

Lite tråkigt med ett så negativt inlägg direkt från någon med så nära koppling till Pokerforum, även om det är förståeligt då vi är konkurrenter. Stort tack dock till PF i övrigt för att de låter oss svara här.

 

Angående Pokerstars beror det väl på hur man definierar en deal, men du har rätt i att man kan glömma höga rakebackprocent och monsterbonusar.

 

Du är inte ensam om att ha blivit uppringd av playerservices. Jag antar att de köpt någon obskyr pokerrelaterad verksamhets medlemsregister. Och det talar ju inte direkt för att playerservices är seriösa

 

Blev också uppringd i början av veckan, frågade rakt ut var han hade fått mitt nr ifrån. Han svarade då att de får ta del av de flesta kundregister till sajterna de samarbetar med, samt att de även kunde fått tag på mitt nr via diverse live-turneringar där någon av deras sajter hade haft representater på plats.

 

Det där tror jag är lögn. Jag betvivlar att någon sajt skulle lämna ut spelares telefonnummer till en affiliate de inte är taggade under. Varför skulle sidan gå med på det? Det strider ju såklart mot deras policies, och de har inget att tjäna på det. Varför skulle de hjälpa en affiliate att komma i kontakt med deras spelare så att affiliaten kan flytta dem till en ny sida? Det går inte ihop.

 

Angående hur vi får tag på våra nummer så är det ju såklart en viktig del av vår affärsverksamhet som vi inte vill gå ut med i för stor detalj offentligt. Det stämmer att vi samarbetar nära med många pokersiter och får en del nummer härifrån. Detta är dock inget obskyrt och inget som bryter mot några användarvillkor på de siterna. Vi är inte heller (tyvärr) de första som arbetar såhär.

 

Vi får också in nummer från andra samarbetspartners som i sin tur får information från flera olika källor. Som i alla andra branscher kan ett namn som syns i ett visst sammanhang snabbt omvandlas till en potentiell kund med kontaktuppgifter.

 

Håller dock med om att det känns lite halvt oseriöst, killen som ringde lät som att han var 14-15 år gammal och aldrig hade pratat med en främmande människa förrut.. När jag sen började kontra med egna frågor till hans uppskrivna manus så började han stamma och humma i 10talet sekunder innan han kom på vad han skulle säga.

 

Alla är vi barn i början. Vi ska ta till oss detta och försöka utbilda våra säljare så att de gör ett bättre första intryck, något som vi tyvärr måste misslyckats med i det här fallet.

 

Ursäkta om det blev ett långt inlägg men ville svara så utförligt som möjligt då vi som sagt bara får en chans. Ni är alla mer än välkomna att ställa frågor direkt till oss, så att vi kan svara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående hur vi får tag på våra nummer så är det ju såklart en viktig del av vår affärsverksamhet som vi inte vill gå ut med i för stor detalj offentligt. Det stämmer att vi samarbetar nära med många pokersiter och får en del nummer härifrån. Detta är dock inget obskyrt och inget som bryter mot några användarvillkor på de siterna. Vi är inte heller (tyvärr) de första som arbetar såhär.

Såvida siterna inte skriver att de inte delar med sig av personuppgifter till tredje part...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ringde mig härom dagen och vill erbjuda deals på div. sajter, har dem på msn nu men kommer inte gå med på något förrän de ger ut lite mer pålitlig info på hemsidan. Info om vilka som står bakom sajten, tel. nr, adress, org. nr, etc. etc.

där finns nu iaf vem domänen är reggad på:

http://www.iis.se/domaner/free/whois/?token_time=1250706354&token=43fa2dbc1de90a2dc75e8495d52c575c&domain=playerservices.se

(klicka på Owner (kontakt-ID) och fyll i captchan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt inte blivit uppringd av playerservices, kanske beroende på att jag nyligen bytte mobilnummer och därför inte har mitt aktuella nummer på diverse siter jag reggat konto på för längesedan. Någon som däremot HAR blivit uppringd är min flickvän, och hon har då inte många konton.

 

Flickvännen har konto på följande siter:

Pokerstars

Redbet

Potraiser

Svenska spel(denna kan vi väl stryka direkt? :))

 

Med listan ovanför pekar jag inte ut någon, bara menar att hon blev uppringd, och detta är siterna hon har konton på

 

Förövrigt skall sägas att jag besvara samtalet då telefonen låg jämte mig, och får hålla med tidigare talare som nämnt att "säljaren/säljarna" varit rätt usla och inte speciellt duktiga på att presentera sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt inte blivit uppringd av playerservices, kanske beroende på att jag nyligen bytte mobilnummer och därför inte har mitt aktuella nummer på diverse siter jag reggat konto på för längesedan. Någon som däremot HAR blivit uppringd är min flickvän, och hon har då inte många konton.

 

Flickvännen har konto på följande siter:

Pokerstars

Redbet

Potraiser

Svenska spel(denna kan vi väl stryka direkt? :))

 

Med listan ovanför pekar jag inte ut någon, bara menar att hon blev uppringd, och detta är siterna hon har konton på

 

Förövrigt skall sägas att jag besvara samtalet då telefonen låg jämte mig, och får hålla med tidigare talare som nämnt att "säljaren/säljarna" varit rätt usla och inte speciellt duktiga på att presentera sig.

 

Undrar hur mycket dom vet om mitt spel tex, dom frågade vilka sajter jag spelar på osv men är ganska övertygad om att dom redan vet det mesta.

 

Har svårt att tro dom ringer random spelare, skulle tro att dom enbart ringer storrejkare.

 

 

Verkar inte så ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...