Gå till innehåll

All in på CC-turnering


kingfour

Recommended Posts

Igår spelade jag en 300+100 turre på Cosmopol i Sundsvall.

Av de tio första händerna typ fick jag cirka 40% spelbara händer men ingen av dem gav träff förutom en men då hade en motståndare förmodligen en bättre träff så den fick jag lägga efter lite bettande. Så efter dessa bataljer var jag rätt vingklippt redan efter 20 minuter.

 

Några händer senare, när jag har cirka halv startstack, plockar jag upp AQ UTG+2 och synar. UTG+4 som spelat rätt löst höjer till 6BB och jag slår om till all in. Han säger att han tar och gamblar och synar med 56 i hjärter.

 

Flop: Qh 5c Js

Turn: Jh

River: 7h

 

Så då var det bara att resa sig och gå från bordet.

Men jag var kvar och railade en kompis och har funderat på hur jag borde ha spelat handen annorlunda.

 

Raise preflop skulle förmodligen gjort att alla lagt sig och jag hade vunnit blindsen. Vilket iaf skulle varit bättre än det blev nu.

 

Syn och all in på floppen borde ha fått honom att vika trots träffen men med två överkort mot sig och bara möjlighet till runner-runner-färg.

 

Synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor stack har du i form av BB?

Är det en turbo turnering eller regular?

Vad är blindarna på?

 

Tycker inte vi ska limpa från UTG+2 med AQ, dock vet jag inte din stacksize men är bordet löst så inbjuder du bla. till en flervägspott där din hand sjunker i värde samt att du har dålig position post flop.

 

Jag degar med AQ rån UTG+2 i.

Synar vi mittpos (UTG+4) som höjer upp till 6 BB så får vi in det på vilken bärda som helst, för återigen så är vi väl väldigt shorta(?) samt att positionen är röten vid floppen. Synar vi har vi väl även på tok för liten stack att kunna vika, dvs. 0 fold eqity, och kunna spela vidare. Alltså enkel last tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...