Gå till innehåll

Hur spelar man bäst mot calling stations?


Gneew

Recommended Posts

Lirar NL 1-2 kr på SVS mot snubbar med 75 VP$IP och 6 PFR. Vad bör jag spela för kort mot sånna idioter? Satsa på att se mycket floppar med Ax Kx suited?

 

 

LoL - du lär dig en massa statistik innan du kan spelat.

Så enkelt är det inte med poker.............................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LoL - du lär dig en massa statistik innan du kan spelat.

Så enkelt är det inte med poker.............................

 

Du menar alltså att jag inte ska anpassa mina starthänder efter någon som lägger sig i 75% av potterna? Ser inget problem i att försöka ta hjälp av statistik för att bli en bättre pokerspelare. Gör du?

 

Är inte ute efter någon "exakt lösning" på problemet utan mer generella tips. Som t.ex. att spela mer draghänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela tight och hårt. Få dem att betala dig ordentligt när du har en stark hand. Betta alla gator med bra händer (Såvida du inte har någon annan read på dem...), de kommer förmodligen syna dig vilket som, men checka om du gör det. I längden vinner du alltid mot dessa spelare. Om du spelar korrekt :D

 

Bry dig inte om Rosco, vissa gnäller mycket här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att jag inte ska anpassa mina starthänder efter någon som lägger sig i 75% av potterna? Ser inget problem i att försöka ta hjälp av statistik för att bli en bättre pokerspelare. Gör du?

 

Är inte ute efter någon "exakt lösning" på problemet utan mer generella tips. Som t.ex. att spela mer draghänder.

 

Håll med om att din fråga låter aningen "desperat". Inget illa menat, men

min teori är först en bra blick för spelet, sen kan man ta hjälp av div program som finns.

 

Min känsla var att du ville hoppa över ett steg:))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att attackera måste du bara börja tänka, om de synar jämnt, är det då bra att bluffa? Nej. Är det bra att betta när jag har nåt som leder över deras range? Ja. Kan det tom vara så att deras range är galet bred då de verkar syna nära på varje hand? Ja. Vad ska jag göra då? Betta så fort jag har nåt (värdebetta tunt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...