Gå till innehåll

nabbes VM =)


mrface

Recommended Posts

in before pirogen refererar den enda studie som gjorts som visar att man blir en säkrare bilförare av att vara hög.

 

Seriöst svar: Det är väl som med alkohol nästan, morgonen efter en rejäl rökkväll så kan man vara lite seg, men senare på dagen så är man tillbaka på topp. Det är mindre trafikfarligt att vara hög än full, eftersom cannabis ofta gör en överdrivet försiktig. Detta kompenserar då de nedsatta reflexerna något. Men givetvis är man ändå en idiot om man kör bil medan man är stenad.

 

Haha nej jag skulle svara precis som du gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 460
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

in before pirogen refererar den enda studie som gjorts som visar att man blir en säkrare bilförare av att vara hög.

 

Seriöst svar: Det är väl som med alkohol nästan, morgonen efter en rejäl rökkväll så kan man vara lite seg, men senare på dagen så är man tillbaka på topp. Det är mindre trafikfarligt att vara hög än full, eftersom cannabis ofta gör en överdrivet försiktig. Detta kompenserar då de nedsatta reflexerna något. Men givetvis är man ändå en idiot om man kör bil medan man är stenad.

 

Då kommer nästa problem med en ev legalisering av cannabis:

Jag har ett yrke där jag befinner mig i s.k säkerhetstjänst. Det innebär bl.a att jag automatiskt blir avstängd om jag

* får diabetes

* får epilepsi

* torskar på ett alkotest

* torskar på ett drogtest

Det sistnämnda testet genomförs utan förvarning och dessutom alltid om jag är inblandad i en allvarligare incident och/eller olycka.

Om man skulle legalisera cannabis - hur kan jag vara säker på att allt skit försvunnit ur kroppen vid ett test? Hur lång tid behöver jag vara ledig för att kunna röka på utan risk?

Med alkohol är det betydligt enklare. Jag kan ta en praktfylla på lördagskvällen men ändå vara säker på att blåsa 0 på måndagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer nästa problem med en ev legalisering av cannabis:

Jag har ett yrke där jag befinner mig i s.k säkerhetstjänst. Det innebär bl.a att jag automatiskt blir avstängd om jag

* får diabetes

* får epilepsi

* torskar på ett alkotest

* torskar på ett drogtest

Det sistnämnda testet genomförs utan förvarning och dessutom alltid om jag är inblandad i en allvarligare incident och/eller olycka.

Om man skulle legalisera cannabis - hur kan jag vara säker på att allt skit försvunnit ur kroppen vid ett test? Hur lång tid behöver jag vara ledig för att kunna röka på utan risk?

Med alkohol är det betydligt enklare. Jag kan ta en praktfylla på lördagskvällen men ändå vara säker på att blåsa 0 på måndagen.

 

Om skiten är kvar länge i kroppen så får de ju sätta ett värde som gräns där kroppen återgått till normal funktion. Svårare än så är det inte.

 

edit: Ey, jag har inte ens tagit en cigg i mitt liv så tro inte att jag är värsta poffaren. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om skiten är kvar länge i kroppen så får de ju sätta ett värde som gräns där kroppen återgått till normal funktion. Svårare än så är det inte.

 

edit: Ey, jag har inte ens tagit en cigg i mitt liv så tro inte att jag är värsta poffaren. :)

 

Jo, givetvis. Jag vill bara belysa det faktumet att legaliseringen av vissa droger medför så extremt många andra åtgärder så jag tror inte staten är det minsta intresserad av att genomföra något sådant även om seriösa forskare kommer fram till att cannabis och annat inte är så farligt. Att sitta och lyssna på jäviga pundares försvarstal tror jag inte ett dugg på...

Sen är jag övertygad om att tobak inte skulle ha legaliserats om det hade lanserats idag heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I England uppskattar man att +3mille personer röker cannabis årligen, 2007 hade England 1(ETT) dödsfall i traffiken där enbart Cannabis var inblandat.

Så jämnför inte Alkohol och Cannabis i traffiken då skillnaden är gigantiskt.

Cannabis gör dig inte farlig i traffiken, men det gör alkohol

Skulle vara villig att sätta stora pengar på koffein är farligare för dig i traffiken än cannabis men då självklart en erfaren rökare och inte precis fter att du bongat 3g WW men det säger ju sig själv.

Miketime hur kan det faktum att du gör drogtest vara ett argument? Snälla nån skippa THC stickan bara så är det problemet löst, Du kan idag röka på precis hur mycket du vill och komma undan med det om du bara håller dig till dom laliga rökmixarna så ett drogtest stoppar ingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miketime hur kan det faktum att du gör drogtest vara ett argument? Snälla nån skippa THC stickan bara så är det problemet löst, Du kan idag röka på precis hur mycket du vill och komma undan med det om du bara håller dig till dom laliga rökmixarna så ett drogtest stoppar ingen.

 

Dessa rökmixar innehåller inte THC och är oftast inte ens i närheten av ett CB-rus.

 

 

Jag skulle vilja påstå att du inte är dummare om du kör bil stenad än om du kör bil trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan idag röka på precis hur mycket du vill och komma undan med det om du bara håller dig till dom laliga rökmixarna så ett drogtest stoppar ingen.

 

Va?

Sen om du kunde lägga fram lite forskning som visar att kombon röka på och köra bil är ofarlig så vore det väldigt bra. Att säga att du kan slå vad om att det är så övertygar liksom inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa rökmixar innehåller inte THC och är oftast inte ens i närheten av ett CB-rus.

 

Nej, det var just därför hans svar var totalt irrelevant.

 

 

Jag skulle vilja påstå att du inte är dummare om du kör bil stenad än om du kör bil trött.

 

Och det är ju dumt, eller hur? Forskning har visat att trötta bilförare orsakar väldigt många olyckor årligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va?

Sen om du kunde lägga fram lite forskning som visar att kombon röka på och köra bil är ofarlig så vore det väldigt bra. Att säga att du kan slå vad om att det är så övertygar liksom inte.

 

Googla lite så hittar du en hel del information.. Många här inne verkar bara prata efter egna erfarenheter (vilket också är bra att få höra). Man vet ju dock inte vad som är sanning, tyvärr.

 

 

http://norml.org/index.cfm?Group_ID=5450

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant att du pissar rent efter några veckor, men om de tar blodprov/eller prov ifrån fettvävnaden tex, hårsäckarna så åker du dit.

 

Nej du är inte hög när du är kroniskt påverkad, men det finns i kroppen.

 

Exempel. En tjej var i Amsterdam testade lite cannabis, kom hem till Sverige

blev stoppad av polisen för något ett par månader efter resan de valde att testa henne på sjukhus och hon åkte dit. blev av med körkort och fick fängelse. Hon trodde som många andra att de går ur kroppen ungefär som alkohol.

Det är beroendeframkallande..

 

Pirogen: För dig verkar de gått till överdrift, du borde nog ta tag i dina missbruk.

Medan Nabbes verka sköta sitt på en anständig nivå.

 

Jag är inte emot att röka på, men förstår inte varför vissa inte kan inse att de är farligt och att man bär ett stort ansvar för sig själv och andra. Likaså alkohol, de finns många som har svårt att hantera de också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I England uppskattar man att +3mille personer röker cannabis årligen, 2007 hade England 1(ETT) dödsfall i traffiken där enbart Cannabis var inblandat.

Så jämnför inte Alkohol och Cannabis i traffiken då skillnaden är gigantiskt.

Cannabis gör dig inte farlig i traffiken, men det gör alkohol

Skulle vara villig att sätta stora pengar på koffein är farligare för dig i traffiken än cannabis men då självklart en erfaren rökare och inte precis fter att du bongat 3g WW men det säger ju sig själv.

Miketime hur kan det faktum att du gör drogtest vara ett argument? Snälla nån skippa THC stickan bara så är det problemet löst, Du kan idag röka på precis hur mycket du vill och komma undan med det om du bara håller dig till dom laliga rökmixarna så ett drogtest stoppar ingen.

 

Det vore sjukt kul om det stämmer att man blir mer försiktig när man rökt på. Då stämmer ju ovanstående dessutom. 1miljon londonbor glider runt i 20km/h för att de är dagen-efter-höga. Inte konstigt att ingen dör.

 

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I England uppskattar man att +3mille personer röker cannabis årligen, 2007 hade England 1(ETT) dödsfall i traffiken där enbart Cannabis var inblandat.

Så jämnför inte Alkohol och Cannabis i traffiken då skillnaden är gigantiskt.

Cannabis gör dig inte farlig i traffiken, men det gör alkohol

Skulle vara villig att sätta stora pengar på koffein är farligare för dig i traffiken än cannabis men då självklart en erfaren rökare och inte precis fter att du bongat 3g WW men det säger ju sig själv.

Miketime hur kan det faktum att du gör drogtest vara ett argument? Snälla nån skippa THC stickan bara så är det problemet löst, Du kan idag röka på precis hur mycket du vill och komma undan med det om du bara håller dig till dom laliga rökmixarna så ett drogtest stoppar ingen.

 

kan ju också bero på att alkohol förtärs i större utsträckning, då den är mer liberal än Thc. Vilket leder till att samplet alkoholberusade är överrepresenterade i trafiken gentemot andra droger.

Men håller med om att det är mycket värre att köra full än stenad. MEN att köra stenat är fortfarande väldigt farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel. En tjej var i Amsterdam testade lite cannabis, kom hem till Sverige

blev stoppad av polisen för något ett par månader efter resan de valde att testa henne på sjukhus och hon åkte dit. blev av med körkort och fick fängelse. Hon trodde som många andra att de går ur kroppen ungefär som alkohol.

Det är beroendeframkallande..

 

Dikt och förbannad lögn. Man måste vara en riktig jävla storkonsument för att det ska stanna i blodet i flera månader.

 

Pirogen: För dig verkar de gått till överdrift, du borde nog ta tag i dina missbruk.

Medan Nabbes verka sköta sitt på en anständig nivå.

 

Hur i... Nabbes röker ett halvt gram per dag, pirogen röker "nästan varje dag". Det som skiljer dem åt är snarare självinsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa rökmixar innehåller inte THC och är oftast inte ens i närheten av ett CB-rus.

 

 

Jag skulle vilja påstå att du inte är dummare om du kör bil stenad än om du kör bil trött.

 

...Nej givetvis innehåller inte dessa rökmixar något THC min poäng var att det inte är svårt att komma runt ett drogtest så det är inget argument.

Många av dom funkar bättre än standard cb och innehåller inget THC men syntetiska cannaboider som har samma effekt på dig som THC och är som sagt fullt lagligt.

 

Va?

Sen om du kunde lägga fram lite forskning som visar att kombon röka på och köra bil är ofarlig så vore det väldigt bra. Att säga att du kan slå vad om att det är så övertygar liksom inte.

 

Enda filmen dom faktiskt testar att köra på THC är i Should i smoke dope men den är värdelös då programledaren är en idiot utan respekt för droger.

Men ämnet berörs i dom flesta dokumentärer, Se främst Marijuna Nation, Never get busted, och en fransk dokumentär som jag bara inte kan komma ihåg vad den heter nu(återkommer) mycket är sevärt om man är intresserad och dom flesta är inte så extremt pro cannabis som the union.

Tror inte det finns så mycket forskning om just cannabis i trafiken men antal dödsfall varje år som konstant är riktigt lågt i alla länder säger väl allt?

 

EDIT: Btw så röker jag inte själv, Och är inte 100% positiv till cannabis, bäst att säga det innan någon kallar mig pundare utan självinsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa rökmixar innehåller inte THC och är oftast inte ens i närheten av ett CB-rus.

 

 

Jag skulle vilja påstå att du inte är dummare om du kör bil stenad än om du kör bil trött.

 

Nu är inte dessa rökmixar lagliga längre, men har du testat dom? Jag har testat flera olika rökmixar och alla har varit väldigt nära ett cb-rus.

 

Pirogen: För dig verkar de gått till överdrift, du borde nog ta tag i dina missbruk.

Medan Nabbes verka sköta sitt på en anständig nivå.

 

Nähä? Jag erkänner ju att mitt bruk blivit ett missbruk, och klart att det är dags att ta tag i det. Har skrivit i tråden att jag börjat på ett fem veckors uppehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant att du pissar rent efter några veckor, men om de tar blodprov/eller prov ifrån fettvävnaden tex, hårsäckarna så åker du dit.

 

Nej du är inte hög när du är kroniskt påverkad, men det finns i kroppen.

 

Exempel. En tjej var i Amsterdam testade lite cannabis, kom hem till Sverige

blev stoppad av polisen för något ett par månader efter resan de valde att testa henne på sjukhus och hon åkte dit. blev av med körkort och fick fängelse. Hon trodde som många andra att de går ur kroppen ungefär som alkohol.

Det är beroendeframkallande..

 

Pirogen: För dig verkar de gått till överdrift, du borde nog ta tag i dina missbruk.

Medan Nabbes verka sköta sitt på en anständig nivå.

 

Jag är inte emot att röka på, men förstår inte varför vissa inte kan inse att de är farligt och att man bär ett stort ansvar för sig själv och andra. Likaså alkohol, de finns många som har svårt att hantera de också.

Det dära ser jag gärna en källa på!

 

För att röka i Amsterdam är helt lagligt för svenskar.

Sen fick hon fängelse så var det inte för dom hitta lite spårämnen.

Troligen var hon skithög, hade röka (troligen rätt mycket) på sig och blev tagen när hon körde bil men ville väll inte erkänna hur det egentligen gick till för vänner/familj.

För du blir inte inkastad i buren för lite spårämnen.

 

Så antingen är det en påhittad historia eller så ljuger hon om massa.

 

Dock håller jag med om att cannabis är en drog och inte bör säljas överallt, men jag tycker har man alkohol etc. lagligt så bör även cannabis finna som ett alternativ.

Dock ordentligt reglerad med en högt satt åldersgräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en hyffsad sida angående cannabis i trafiken:

http://www.drugpolicy.org/marijuana/factsmyths/#accidents

Där kan ni läsa mer och forskningsrapporterna är även länkade på sidan!

 

 

Myth: Marijuana Use is a Major Cause Of Highway Accidents. Like alcohol, marijuana impairs psychomotor function and decreases driving ability. If marijuana use increases, an increase in of traffic fatalities is inevitable.

 

Fact: There is no compelling evidence that marijuana contributes substantially to traffic accidents and fatalities. At some doses, marijuana affects perception and psychomotor performances- changes which could impair driving ability. However, in driving studies, marijuana produces little or no car-handling impairment- consistently less than produced by low moderate doses of alcohol and many legal medications. In contrast to alcohol, which tends to increase risky driving practices, marijuana tends to make subjects more cautious. Surveys of fatally injured drivers show that when THC is detected in the blood, alcohol is almost always detected as well. For some individuals, marijuana may play a role in bad driving. The overall rate of highway accidents appears not to be significantly affected by marijuana's widespread use in society.

 

Center on Addiction and Substance Abuse. “Legalization: Panacea or Pandora’s Box”. New York. (1995):36.

Swan, Neil. “A Look at Marijuana’s Harmful Effects.” NIDA Notes. 9.2 (1994): 14.

 

Moskowitz, Herbert and Robert Petersen. Marijuana and Driving: A Review. Rockville: American Council for Drug Education, 1982. 7.

 

Mann, Peggy. Marijuana Alert. New York: McGraw-Hill, 1985. 265.

 

 

 

Exempel. En tjej var i Amsterdam testade lite cannabis, kom hem till Sverige

blev stoppad av polisen för något ett par månader efter resan de valde att testa henne på sjukhus och hon åkte dit. blev av med körkort och fick fängelse. Hon trodde som många andra att de går ur kroppen ungefär som alkohol.

 

Sluta snacka skit.

1. 2 månader efter resan blir hon stoppad och den syns på blodprovet? ja tjena.

2. Det är INTE olagligt att som svensk röka i Holland så allt du behöver göra är att uppvisa att du varit i landet.

3. Är inte heller ett straff som ger fängelse utan dagsböter om inte denna tjej hade ett rejält register hos farbror blå.

 

Nu är inte dessa rökmixar lagliga längre, men har du testat dom? Jag har testat flera olika rökmixar och alla har varit väldigt nära ett cb-rus.

 

Var enbart 7 cannaboider som klassades och det finns 100tals cannaboider så rökmixar är fortfarande lagliga bara inte dessa 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exempel. En tjej var i Amsterdam testade lite cannabis, kom hem till Sverige

blev stoppad av polisen för något ett par månader efter resan de valde att testa henne på sjukhus och hon åkte dit. blev av med körkort och fick fängelse. Hon trodde som många andra att de går ur kroppen ungefär som alkohol.

Det är beroendeframkallande..

 

lol @ cannabis finns kvar i kroppen ett par månader om bara rökt ett par gånger.

 

Röker man ett par gånger finns det kvar i pisset max 2 veckor. Väljer man däremot blodprov är man ren efter 24 timmar.

hint: kräv alltid blodprov om ni åker dit på pisstest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är dålig på att disskutera. Kom med ett argument istället för att dissa allt jag skriver. Jag säger inte att jag har rätt. Jag säger bara vad jag tycker

 

Du säger att Cannabis skulle varit lagligt om det inte var farligt. Alkoholen är laglig, och den är bevisligen mycket mycket mer vanebildande och farlig än vad cannabis är! Hur kommer det sig? Jag tror det beror på att staten får svårt att ta del av inkomsterna från cannabisförsäljning. Om våra äckliga politiker kommer på ett sätt att skattebelägga cannabis så kan du ge dig fan på att det kommer säljas gräs i var och varannan kiosk. Svenskar har ingen fri vilja, bara en uppfostran i groteskt sossetänk.

 

Det skadligaste när du röker en joint är tobaken du meckar ut rökat med, och denna är som vi alla vet riiiktigt hälsofarlig. Den är dock laglig, samt hårt beskattad :-)

 

Jag kan även sätta en slant på att du kopplar av med en whiskey i soffan om helgerna? Jävla hycklare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste fan vara lite shizo Emil. Irl är du en trevlig, ödmjuk och tillbakadragen person imo men när du får tag i ett tangentbord förvandlas du till en helt annan person som älskar att dissa vanliga svenssons, lowlimitlirare och annat normalt folk.

Rädd att dina tuffa, äldre polare ska få reda på att du egentligen är en hyvens prick?

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste fan vara lite shizo Emil. Irl är du en trevlig, ödmjuk och tillbakadragen person imo men när du får tag i ett tangentbord förvandlas du till en helt annan person som älskar att dissa vanliga svenssons, lowlimitlirare och annat normalt folk.

Rädd att dina tuffa, äldre polare ska få reda på att du egentligen är en hyvens prick?

 

gillar att sjunka till samma låga nivå som dom jag diskuterar med. sen kan man faktiskt vara "cool" och snäll samtidigt :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...