Gå till innehåll

Recommended Posts

FI är reg 25/15.

 

Jag undrar va ni tycker om linjen samt om jag ska shova river när han leder ut eller inte.

Fyrbets är oftast stål på 1/2.

 

BossMedia Game #1090579972: Table Britta 54 - kr1.00/kr2.00 - No Limit Hold'em - 13:22:15 - 2009/08/10

Seat 2: denario (kr792.09)

Seat 4: zzen (kr411.56)

Seat 1: grudge (kr442.14)

Seat 3: BustingAce (kr381.66)

Seat 5: Blodde (kr197.34)

zzen posts the big blind of kr2.00

BustingAce posts the small blind of kr1.00

denario is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to denario Ace of ClubsKing of Spades

Blodde folds

grudge raises kr8.00

denario raises kr24.00

BustingAce folds

zzen folds

grudge raises kr59.00

denario calls kr59.00

*** FLOP *** 9 of ClubsKing of DiamondsAce of Spades

grudge checks

denario checks

*** TURN *** 9 of ClubsKing of DiamondsAce of Spades8 of Clubs

grudge checks

denario bets kr55.00

grudge calls kr55.00

*** RIVER *** 9 of ClubsKing of DiamondsAce of Spades8 of Clubs7 of Clubs

grudge bets kr100.00

denario calls kr100.00

 

 

Resultatet postar jag om någon dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80% av gångerna någon fyrbetar mig har dom suttit på k,k eller a,a på denna nivån .. så 5bet är inte profitabelt för mig. betat flopp tror jag inte heller är en bra idé för då får jag nästan bara syn av bättre eftersom han vet att min range är väldigt polariserad vid detta laget. a,k är en stor del av min range här... det jag undrade var bara om det är värt o shova river... men det tänker jag väl antagligen bara för att han hade dom korten han hade:

 

*** SUMMARY ***

Total pot kr420.23 | Rake kr10.77

Board: [9c Kd As 8c 7c]

grudge won (kr0.00), showed [Ad 7d]

denario won (kr420.23), showed [Ac Ks]

BustingAce won (kr0.00), mucks

zzen won (kr0.00), mucks

Blodde won (kr0.00), mucks

 

 

Jag kunde kanske fått värde av hans hand, men han har nog oftare bättre här så en shove är nog inte ev+ imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80% av gångerna någon fyrbetar mig har dom suttit på k,k eller a,a på denna nivån .. så 5bet är inte profitabelt för mig. betat flopp tror jag inte heller är en bra idé för då får jag nästan bara syn av bättre eftersom han vet att min range är väldigt polariserad vid detta laget. a,k är en stor del av min range här... det jag undrade var bara om det är värt o shova river... men det tänker jag väl antagligen bara för att han hade dom korten han hade:

 

*** SUMMARY ***

Total pot kr420.23 | Rake kr10.77

Board: [9c Kd As 8c 7c]

grudge won (kr0.00), showed [Ad 7d]

denario won (kr420.23), showed [Ac Ks]

BustingAce won (kr0.00), mucks

zzen won (kr0.00), mucks

Blodde won (kr0.00), mucks

 

 

Jag kunde kanske fått värde av hans hand, men han har nog oftare bättre här så en shove är nog inte ev+ imo

 

Jag tror inte du hade fått syn av en sämre hand om du höjt/pushat river. Du kan nog sova lugnt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om Fi. Vad han har för stats, 3bet%, 4bet% etc. Hur är hans table image?

Nononono, det handlar inte om Fi i det här fallet utan mer om TS.

Typ enda gången det uteslutande handlar om motståndaren är de där konstiga nitsen som man abusar sönder men som aldrig anpassar sig ändå. S.k. felprogrammerade botar.

 

Men alltså när du inte cbettar toptvå i fyrbettad för att du bara får syn av bättre (bland de roligare meningar jag skrivit btw), är det självklart att du inte kan shova AK preflop mot en reg. Ärligt talat undrar jag om du ens lyckas spela AK särkilt profitabelt överhuvudtaget. Kan lova att du under dessa förutsättningar inte ens ska trebetta den preflop mot en reg iaf. Är väl bara att syna tills du får ordning på spelet.

 

Som spelad, syna, annars har du lyckats reppa runner. Felet du gör är att du inte bygger pott. Alltså, när du hittar tptk i fyrbettad <200bb deep är din plan att få in så pass mycket marker att du kan shova (senast) rivern utan att det ser sjukt konstigt. När du nu har top två är det ännu mer självklart. Nu sitter du där med dålig river, liten pott, och stor stack.

 

I detta fall hade du dubblat stacken genom bet-bet-shove, och det kommer hända bra mycket oftare än det omvända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att som Trillske säger inte cb tvåparet på den floppen är rena rama slakten för ditt EV+. Du har liksom floppat ett monster och ändå ser du spöken och drakar.

 

Bygg potten så stor du kan och om han råkar ha AA/KK reloada och ta tillbaka degen.

 

Edit: Vad behöver du floppa för att vilja cb i annat fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med vad som skrivits redan, du måste bestämma dig om du vill spela handen eller inte pre. Om du ska vänta på att floppa combodrag set eller stege finns det inget värde i handen som spelad innan floppen. Angående vad fi oftast sitter på i det här läget är rangen grymt polariserad; du kommer i princip alltid springa in i Ax- eller KK+ så stats/read på fi gör valet bra mycket lättare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att som Trillske säger inte cb tvåparet på den floppen är rena rama slakten för ditt EV+. Du har liksom floppat ett monster och ändå ser du spöken och drakar.

 

Bygg potten så stor du kan och om han råkar ha AA/KK reloada och ta tillbaka degen.

 

Edit: Vad behöver du floppa för att vilja cb i annat fall?

 

Ängeln,

 

om du läst handanalysen och svaret som Greywolf givit Lisa87 i en 2.5/5 hand Omaha så vet du att man aldrig pushar om man inte har THE NUTZ AND THE END OF STORY handen lixom..

 

Fattar inte vad det är med folk, det är som du säger, alla ser fan spöken överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ängeln,

 

om du läst handanalysen och svaret som Greywolf givit Lisa87 i en 2.5/5 hand Omaha så vet du att man aldrig pushar om man inte har THE NUTZ AND THE END OF STORY handen lixom..

 

Fattar inte vad det är med folk, det är som du säger, alla ser fan spöken överallt.

 

Nu har jag gjort det. Är för mycket fisk på PLO för att uttala mig om hans resonemang där men det jag vet är att JAG betalar av även i det fallet med en push på turn, alt senast river.

 

Om man bara pushar med the nuts så tycker jag att man missar väldigt mkt värde. Men vad vet en lowlimitfisk som jag.

 

Däremot vet jag att jag skulle aldrig spela AK om jag inte vill få in det med Topptvå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort det. Är för mycket fisk på PLO för att uttala mig om hans resonemang där men det jag vet är att JAG betalar av även i det fallet med en push på turn, alt senast river.

 

Om man bara pushar med the nuts så tycker jag att man missar väldigt mkt värde. Men vad vet en lowlimitfisk som jag.

 

Däremot vet jag att jag skulle aldrig spela AK om jag inte vill få in det med Topptvå.

 

+1.

 

Men det skall in innan floppen, och när man sen träffar sådär, bättre träff är ju en utopi... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...