Gå till innehåll

Tråden om LappRoffe


Saxofon

Recommended Posts

  • Svars 207
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Usch nu gjorde magsåret sig påmint. Den ångest jag känner fram till det att jag kommer hem är större än TF's kärlek.

 

 

 

Ursäkta Hogge. Jag skrev ett svar på jobbet och trodde jag fått iväg det. Men antagligen blev jag påkommen med att sitta på PF under arbetstid och stängde webbläsaren för kvickt.

Det kommer ett svar i kväll

 

Än en gång ursäkta. ?

 

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur förlorar ni deg på att lappen är aktiv här?

Så om alla bojkottar forumet för att LR e bannad kommer ni låsa upp hans bann?

Av ekonomiska skäl?

 

Detta forumet har ett system med bestraffningar som jag aldrig sett någon annan stans,och det är ett jävligt taffligt system.

 

Ni tjänar pengar på att folk skriver här,men skriver dom fel tar ni bort dom....

 

Jag har länge hävdat att yttrandefriheten ,den omskrivna och besjungna bara är en myt och att den,likt allt annat styrs av $ och här är ju ett strålande exempel.

Jag vet att ni har regler,kom inte med det,men vafan,låt folk skriva även om det kan vara stötande,vi är väl vuxna?

Att ta skit i en debatt hör till,att ge skit likaså

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet.

Och att den här sidan är kommersiellt bärande ska ni tacka de som besöker sidan för.

 

Att ni har extremt lågt i tak ,är det ägarnas vilja,eller är ni helt enkelt rädda för

 

att missbehaga dessa ägare ,preventivt? Slicka uppåt o sparka neråt och få en blinkning av los chefo?

 

Spammare är en sak,affar o skit likaså,men åsikter??

Nä,inte bra.

 

Jävligt fittigt på ren svenska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet.

Och att den här sidan är kommersiellt bärande ska ni tacka de som besöker sidan för.

 

Att ni har extremt lågt i tak ,är det ägarnas vilja,eller är ni helt enkelt rädda för

 

att missbehaga dessa ägare ,preventivt? Slicka uppåt o sparka neråt och få en blinkning av los chefo?

 

Spammare är en sak,affar o skit likaså,men åsikter??

Nä,inte bra.

 

Jävligt fittigt på ren svenska!

 

Ta ett djupt andetag och lugna ner dig. Det är som det är, Roffe är bannad "." slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet.

Och att den här sidan är kommersiellt bärande ska ni tacka de som besöker sidan för.

 

Att ni har extremt lågt i tak ,är det ägarnas vilja,eller är ni helt enkelt rädda för

 

att missbehaga dessa ägare ,preventivt? Slicka uppåt o sparka neråt och få en blinkning av los chefo?

 

Spammare är en sak,affar o skit likaså,men åsikter??

Nä,inte bra.

 

Jävligt fittigt på ren svenska!

 

Det har väl gjorts en bedömning att det är bättre rent kommersiellt om roffe är avstängd. Skrev inte Dev det till och med?

 

Bevisa honom fel genom att se till att tillräckligt många lämnar forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han uppvisar bristande sunt förnuft, pedantiskt regeltänkande och uttalad envishet.

 

Detta i sig vore helt i sin ordning eftersom det överensstämmer med ungefär alla andra forumiter. Problemet är ju att han dessutom alltid går till personangrepp och ytterligheter så fort någon kommenterar det han skriver.

 

Vi kan spekulera i om det beror på mindervärdighetskomplex osv, men klart är att vissa forumiter inte riktigt klarar av att debattera med detta praktmongo.

 

Det blir alltså oskön stämning, folk känner sig irriterade och moderatorerna måste dela ut massa varningar och bannar till folk som upphetsat krigar i den urspårade tråden. Vissa går runt sina bannar och eskalerar konflikten, ddosar forumet och bestämmer sig för att lägga krokben för ägarna, andra väljer att helt enkelt byta forum. Själva arbetet med att städa upp trådarna och att banna massa användare i kölvattnet av praktmongots framfart kostar visserligen pengar (åtminstone för devve och Erik som verkar vara de enda som inte är dumma nog att moderera gratis). MEN;

 

Den stora kostnaden är de varningar och bannar som delas ut till annars produktiva medlemmar och den badwilll som uppstår mellan användarna och moderatorerna.

 

Den extra aktivitet som skapas av praktmongots framfart uppväger inte de negativa kostnaderna. Simpel matematik.

 

Om vi ska ha ett praktmongo tillbaka röstar jag på Dayfly. Han är visserligen inte så smart som han själv tror. Men han är åtminstone tillräckligt begåvad för att reta gallfeber på folk med en viss ihärdig finess. Minuspoäng för rasistgrejen dock. I jämförelse är Lapproffe bara ett trött gammalt praktmongo. En trögtänkt kvarleva från en svunnen tid, dömd att upprepa sig i evighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch nu gjorde magsåret sig påmint. Den ångest jag känner fram till det att jag kommer hem är större än TF's kärlek.

 

 

 

Ursäkta Hogge. Jag skrev ett svar på jobbet och trodde jag fått iväg det. Men antagligen blev jag påkommen med att sitta på PF under arbetstid och stängde webbläsaren för kvickt.

Det kommer ett svar i kväll

 

Än en gång ursäkta.

 

 

:roffe:

 

puss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det blir alltså oskön stämning, folk känner sig irriterade och moderatorerna måste dela ut massa varningar och bannar till folk som upphetsat krigar i den urspårade tråden. Vissa går runt sina bannar och eskalerar konflikten, ddosar forumet och bestämmer sig för att lägga krokben för ägarna, andra väljer att helt enkelt byta forum. Själva arbetet med att städa upp trådarna och att banna massa användare i kölvattnet av praktmongots framfart kostar visserligen pengar (åtminstone för devve och Erik som verkar vara de enda som inte är dumma nog att moderera gratis).

 

 

Låter som att det största problemet med att ha kvar Lapproffe är att andra blir bannade. Vilket åter för oss till vad jag anser som grundproblemet.

För mycket folk blir bannade här vilke drar ner läsvärdet.

Som någon tidigare skrev så håller jag med: banna de som spammar, men tycker det är onödigt att banna folk för att de har ett grovt språkbruk eller uttrycker en politiskt inkorrekt åsikt.

 

Vet att pokerforum inte gillar flashback men en sak man kanske kan tänka på är ju: Varför är flashback så stort?

Inte är det pga dess politiska korrekthet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi stänger trådar där folk ifrågasätter Roffes avstängning kör vi precis den censur han felaktigt brukar hävda att vi håller på med.

 

Börjar det diskuteras om Roffe stänger jag tråden, då håller jag med. Men här handlar det faktiskt om avstängningen, en för forumet relevant diskussion.

 

----

 

Aeis: Det vore inte någon lukrativ verksamhet för oss att driva forumet på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...