Gå till innehåll

En enkel fråga...


LappRoffe

Recommended Posts

...för alla SVEPOF-entusiaster.

VAD har blivit bättre sedan förbundet bildades?

På vilket sätt har pokerspelarnas situation förbättrats?

Vad har Svepof gjort, rent konkret, som har gynnat average pokerspelare?

 

Allt snack om SM kan vi lämna. Vilket eventföretag som helst fixar den svängen. Regelverket kan vi lämna också, eftersom det var Brandborn som skrev ner skiten. (tydligen gick det inte att spela poker innan regelrevolutionen.)

 

Så. I dare You, tidigare styrelseledamöter och andra rövslickare...

VAD har vi i förbundet lyckats med? Under 3-4 år...

 

Kom igen nu. Täpp igen truten på mig.:-D

 

Edit. TRE enkla frågor skulle det vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska diskutera om SvePofs eventuella nytta/värde så bör väl det framtida värdet vara betydligt mer intressant än det som eventuellt varit hittills.

 

Jag ser ingen poäng i att diskutera det som varit (möjligtvis är det intressant för de direkt inblandade som något att lära sig av), när framtiden är så mycket viktigare, större och mer påverkbar.

 

För att förtydliga så tolkar jag ditt inlägg som kritik mot Svepof. Om du istället har ett brinnande intresse av att diskutera pokerförbundets historia utan att vilja koppla det till nuvarande förbunds existensberättigande så tycker jag det är lite väl ältande men har inget att säga om det.

 

Förresten går det nog inte att täppa till truten på dig för du har redan bestämt vilken åsikt som är "rätt", så nu debatterar du i blindo för den åsikten utan att vara nära att förstå andra i debatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska diskutera om SvePofs eventuella nytta/värde så bör väl det framtida värdet vara betydligt mer intressant än det som eventuellt varit hittills.

 

Jag ser ingen poäng i att diskutera det som varit (möjligtvis är det intressant för de direkt inblandade som något att lära sig av), när framtiden är så mycket viktigare, större och mer påverkbar.

 

För att förtydliga så tolkar jag ditt inlägg som kritik mot Svepof. Om du istället har ett brinnande intresse av att diskutera pokerförbundets historia utan att vilja koppla det till nuvarande förbunds existensberättigande så tycker jag det är lite väl ältande men har inget att säga om det.

 

Förresten går det nog inte att täppa till truten på dig för du har redan bestämt vilken åsikt som är "rätt", så nu debatterar du i blindo för den åsikten utan att vara nära att förstå andra i debatten.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska diskutera om SvePofs eventuella nytta/värde så bör väl det framtida värdet vara betydligt mer intressant än det som eventuellt varit hittills.

 

Jag ser ingen poäng i att diskutera det som varit (möjligtvis är det intressant för de direkt inblandade som något att lära sig av), när framtiden är så mycket viktigare, större och mer påverkbar.

 

För att förtydliga så tolkar jag ditt inlägg som kritik mot Svepof. Om du istället har ett brinnande intresse av att diskutera pokerförbundets historia utan att vilja koppla det till nuvarande förbunds existensberättigande så tycker jag det är lite väl ältande men har inget att säga om det.

 

Förresten går det nog inte att täppa till truten på dig för du har redan bestämt vilken åsikt som är "rätt", så nu debatterar du i blindo för den åsikten utan att vara nära att förstå andra i debatten.

 

Så en utvärdering av Svepofs tidigare "arbete" är alltså meningslös? Varför?

Detta, om något, borde väl kunna hjälpa den nya styrelsens arbete.

 

Ungefär som att tycka att "Ja, ja men vad sossarna har gjort under 50 år är väl skitsamma. Nu ska vi se vad Moderaterna kan göra..."

 

Infantil pokerspelarlogik i sin vackraste form...:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har lyckats ganska bra med att agitera bittra samer åtminstone.

 

Personligen är jag mest nyfiken på att se den nya styrelsen kontinuerligt kommunikera vad de gör. Tidigare år känns avverkade gång på gång på gång. Oftast av bittra, agiterade samer.

 

Du har fantamej rätt, för en gångs skull.:-D

Det är ju faktiskt bara jag som har ifrågasatt Svepofs arbete genom åren.

En styrelse som påstod sig representera samtliga pokerspelare i Sverige, har alltså bara haft EN kritisk röst emot sig.

 

Vad säger det om pokerbranschen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, om det är som brukligt inom föreningar/förbund så har ju i alla fall styrelsemedlemmarna inmundigat x-antal gratisluncher/middagar i samband med möten.

 

jag som har suttit i styrelsen kan informera att jag har FAN inte fått något gratis under min tid där.. fick t.o.m betala kaffet själv på möten :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag som har suttit i styrelsen kan informera att jag har FAN inte fått något gratis under min tid där.. fick t.o.m betala kaffet själv på möten :roll:

 

Men Månsson behövde väl inte pröjsa kanelbullarna?:shock:

Jag fortsätter att tjata.

Hittills har jag inte sett ett enda inlägg som hyllar Svepofs arbete de 3-4 senaste åren.

 

Att tycka att jag är en idiot, är jag van vid. Troll också. Ingen bryr sig...

 

Nätspelarna bryr sig så in i helvete när skicklighetsaspekten kommer på tal.

Livespelarna har tyvärr visat sig vara mer korkade än vad som borde vara lagligt.

 

- LEGALISERA POKERKLUBBARNA!!!

 

Jo tjena. Och sen då?

Tror ni i er vildaste fantasi att Staten kommer att släppa någon vinstdrivande verksamhet fri? Tänk längre än vad kulögonen räcker.

 

Den svenska pokerscenen är tyvärr belamrad av kompletta idioter.

Räkna ut odds går bra, men att förstå hur det svenska samhället fungerar, har man inte en susning om. Tragiskt.

 

Ta och stäm KUNGEN nästa gång, Svepof...8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan iaf komma på en sak:

Medlemsregister/medlemskort som berättigar spelare som är medlemmar att spela på andra förbundsanslutna klubbar.

 

Ingen aning om hur väl det funkar i praktiken men det är ngt som är väl värt att bygga vidare på.

 

Om det finns ett sådant fungerande system så är det ju kanon.

Jag misstänker dock att även detta inte finns på riktigt...:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det finns ett sådant fungerande system så är det ju kanon.

Jag misstänker dock att även detta inte finns på riktigt...:cry:

 

Tja, jag har ett medlemskort iaf. Vet inte hur det funkar om man bara viftar med det i dörren. Jag är ju lite känd så jag brukar bli insläppt i all lägen... ;) Kan ju iofs bero på att jag är fiskig som fan också... Jo, det är nog troligare nu när jag tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LappRoffe, du kanske ska omformulera dig:

 

Vad skulle pokerförbundet ha kunnat uppnå som de inte har lyckats med?

(om man kommer fram till att pokerförbundet inte ska ha kunnat uppnå något så kan man ju inte heller förvänta sig att de har uppnått något heller - om ni hänger med på hur jag resonerar)

 

Eller för att göra en liknelse.

Svenska BOXNINGSförbundet firar tydligen 90-års jubileum.

Proffsboxning är fortfarande inte tillåtet i sverige.

Betyder det att 90 års styrelsearbete är kastat i sjön?

 

Sedan får ni rätta mig om jag har fel, men har inte svepof bistått med juridisk hjälp i pokemål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker snarare man ska fråga sig vad pokerförbundet har gjort som är så dåligt så att de fått massiv kritik genom åren.

 

Något som jag personligen ser som mycket positivt är reglerna svepof släppte för ett par år sedan som i princip alla pokerklubbar följer idag.

 

Dessutom har de friat Halmstadklubben i både tings- och hovrätt. Hade det blivit fällande dom där så hade vi sett betydligt fler razzior. det verkar som de flesta underskattat resultetet i dessa otroligt viktiga domar.

 

Kort sagt, i mina ögon gör svepof inget dåligt för pokersverige. Med små resurser så blir förbundet naturligtvis begränsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan iaf komma på en sak:

Medlemsregister/medlemskort som berättigar spelare som är medlemmar att spela på andra förbundsanslutna klubbar.

 

Ingen aning om hur väl det funkar i praktiken men det är ngt som är väl värt att bygga vidare på.

 

Medlemsregister/medlemskort ???????????

 

Vi är en liten klubb i mellansverige som för nästan två årsedan blev medlemmar vad jag vet så har ingen fått något medlemskort eller någon övrig information från förbundet (skickat till klubben) utan all information sker tydligen via olika forum trådar. Men detta har ju dragits i långbänk tidigare med den dåliga/obefintliga informationen från förbundet verkar fortsätta.

 

En liten undran är ju även vad den nya styrelsen gör.... man har ju tydligen inte klarat av att få fram protokollet från årsmötet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker snarare man ska fråga sig vad pokerförbundet har gjort som är så dåligt så att de fått massiv kritik genom åren.

 

Något som jag personligen ser som mycket positivt är reglerna svepof släppte för ett par år sedan som i princip alla pokerklubbar följer idag.

 

Dessutom har de friat Halmstadklubben i både tings- och hovrätt. Hade det blivit fällande dom där så hade vi sett betydligt fler razzior. det verkar som de flesta underskattat resultetet i dessa otroligt viktiga domar.

 

Kort sagt, i mina ögon gör svepof inget dåligt för pokersverige. Med små resurser så blir förbundet naturligtvis begränsat.

 

Men allvarligt talat...

Brandborn skrev reglerna, inte Svepof.

Har Svepof friat Halmstadklubben? Skit ner dig.

Att slå sig för bröstet när det handlar om en rättegång där advokaten i stort sett suttit på nötterna, ÄR inte Svepofs förtjänst.

Inte i någon av de andra fallen heller.

Eller har du själv suttit och proklamerat i rätten?

 

De små resurserna verkar ju ha räckt till en jävla massa resor, inte minst för den "heltidsarvoderade" ordföranden.

Norinders kostymer ska jag inte ens gå in på.

 

Så. Du får en chans till, Pierre. Vad har Svepof gjort, som varit bra för spelarna?8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LappRoffe, du kanske ska omformulera dig:

 

Vad skulle pokerförbundet ha kunnat uppnå som de inte har lyckats med?

(om man kommer fram till att pokerförbundet inte ska ha kunnat uppnå något så kan man ju inte heller förvänta sig att de har uppnått något heller - om ni hänger med på hur jag resonerar)

 

Eller för att göra en liknelse.

Svenska BOXNINGSförbundet firar tydligen 90-års jubileum.

Proffsboxning är fortfarande inte tillåtet i sverige.

Betyder det att 90 års styrelsearbete är kastat i sjön?

 

Sedan får ni rätta mig om jag har fel, men har inte svepof bistått med juridisk hjälp i pokemål?

 

Förbundet har föreslagit en viss advokat i någon rättegång. Det innebär inte att Svepof har vunnit målet, även om ex-styrelsen ville få det att verka så.

 

Din liknelse med boxningen är värre än vad en fyraåring skulle ha lyckats med.

Boxningen har funnits hela tiden, införlivad i riksidrottsförbundet.

Har ingenting med PROFFSboxning att göra. Det är en helt annan bag, som även jag tycker är åt helvete. Att den inte tillåts alltså...

 

Däremot kan jag lugnt påstå att dessa 3-4 år av Svepofs existens, har varit pengar kastade i sjön.

Det har inte resulterat i något annat än att en del vilsna individer fått något att pyssla med. I vissa fall en flykt från arbetslöshet.

 

Om man inte under dessa år ens har fått ihop en hemsida som fungerar, en dialog med sina medlemmar, en rapportering om sin "lobbyverksamhet", en strukturerad plan över styrelsens arbete, eller för all del, en redovisning om vart pengarna tagit vägen...så ger jag som medlem inte ett skit för denna styrelse. Inte ett skit.

 

Vad har klubbarna som betalat fått tillbaka?

Vad har medlemmarna som betalat fått tillbaka?

 

Jo. Det ska jag nu tala om...

Ni har fått en tidigare arbetslös skåning, som åkt land och rike runt för att "informera" om förbundets verksamhet. Att han sedan passat på att spela en och annan gryta på klubbarna och bräkt lite om seriositet är väl okej också...Eller? Hade det kanske varit både bättre och billigare med en fungerande hemsida?

 

De klubbar som har pröjsat för den här jävla scamen, borde få sina pengar tillbaka av den nya styrelsen. De enskilda medlemmar som pröjsat likaså.

 

Mitt förslag till den nya styrelsen är att ni ber samtliga medlemmar/klubbar om ursäkt. Degar tillbaka varenda krona som betalats in och börjar om från början.

Som en symbolisk handling kan ni bränna Norinders kostymer.

 

Som jag ser det, är det den enda vägen att gå. Annars tappar ni de få idioterna som finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...