Gå till innehåll

Stats frågor för lägre nivåer.


Bossebo

Recommended Posts

Jag har brännt av ca 18,5K händer på NL10 (5-manna ongame), efter jag skaffat pokertracker för att få lite information vad jag gör för fel/rätt... Antagligen inte mycket rätt med tanke på att jag är knappt 3 inköp upp och min graf ser ut som en sågtandad bergodalbana mellan + och -

 

här är statsen iallafall:

 

VP$IP 30.57

PFR 11.72

W$WSF 38.27

WTSD 29.11

AF 2.07

AFq 42.13

3Bet 3.97

Fold 3B

Att to steal 15.90

Fold BB to steal 71.46

Fold SB to steal 75.06

 

Nu är jag ju inte riktigt säker på vad det innebär att höja/sänka värdet på en del av siffrorna här över, så om nån ger sin syn på det hela, ta det gärna i klarspråk :)

En läcka jag vet att jag har och har haft under dessa händer är svårigheten att släppa TP eller TPTK när Fi har träffat set, där brukar pengarna åka in på flop efter jag har blivit checkraisad eller R-raisad. Jag har lite svårt att ge cred till till omslag i de lägena, även om jag innerst inne vet, att omslag där på denna nivån oftast inte är bluffar.

Enligt all in EV grafen så jag ju knappast sprungit som en gud heller för den delen....

 

men, ja, lite tankar om statsen och tips för de lägre nivåerna Nl10 och Nl20 (som jag igentligen har rulle till) hade varit välkomna ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har brännt av ca 18,5K händer på NL10 (5-manna ongame), efter jag skaffat pokertracker för att få lite information vad jag gör för fel/rätt... Antagligen inte mycket rätt med tanke på att jag är knappt 3 inköp upp och min graf ser ut som en sågtandad bergodalbana mellan + och -

 

här är statsen iallafall:

 

VP$IP 30.57

PFR 11.72

W$WSF 38.27

WTSD 29.11

AF 2.07

AFq 42.13

3Bet 3.97

Fold 3B

Att to steal 15.90

Fold BB to steal 71.46

Fold SB to steal 75.06

 

Nu är jag ju inte riktigt säker på vad det innebär att höja/sänka värdet på en del av siffrorna här över, så om nån ger sin syn på det hela, ta det gärna i klarspråk :)

En läcka jag vet att jag har och har haft under dessa händer är svårigheten att släppa TP eller TPTK när Fi har träffat set, där brukar pengarna åka in på flop efter jag har blivit checkraisad eller R-raisad. Jag har lite svårt att ge cred till till omslag i de lägena, även om jag innerst inne vet, att omslag där på denna nivån oftast inte är bluffar.

Enligt all in EV grafen så jag ju knappast sprungit som en gud heller för den delen....

 

men, ja, lite tankar om statsen och tips för de lägre nivåerna Nl10 och Nl20 (som jag igentligen har rulle till) hade varit välkomna ;-)

 

Nu har jag förvisso aldrig spelat nl10, förutom när jag varit riktigt berusad. Men du spela 30% av flopparna, och höjer 10%, du kallsynar preflopp en hel del. Det bör du ju låta bli ;)

 

Sen har du riktigt låg won at showdown, så du är väl lite för synglad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag förvisso aldrig spelat nl10, förutom när jag varit riktigt berusad. Men du spela 30% av flopparna, och höjer 10%, du kallsynar preflopp en hel del. Det bör du ju låta bli ;)

 

Sen har du riktigt låg won at showdown, så du är väl lite för synglad.

 

Tack för ditt svar!

 

SÅ:

 

Jag skall se mindre antal floppar mao?

När jag bara synar är det oftast sent i ohöjda potter med låga par och Suitedcon,,, Skall jag dra ner på dess? Höjja dessa känns oftast inte bra, då man oftast har med sig iallfall 2 till flop, och sen cbetta 7-8 suited på en AQ9 bräda med 2 "ännu mer" synglada personer som kommer syna ner till river med träff på 9an ;)

 

Skall man kanske tighta till sig riktigt ordentligt?? Men det känns ju lite sådär med tanke på att det är shorthanded?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är egentligen inget fel med att kallsyna en hel del med ett ratio på 30 i vpip och 10 i PFR är riktigt illa. Antar att du limpar en hel del?

Antaligen så ska du höja alla händer som du är first in och vill spela och syna lite färre händer, främst när du kommer få spela OOP med en medioker hand..

är min gissning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är egentligen inget fel med att kallsyna en hel del med ett ratio på 30 i vpip och 10 i PFR är riktigt illa. Antar att du limpar en hel del?

Antaligen så ska du höja alla händer som du är first in och vill spela och syna lite färre händer, främst när du kommer få spela OOP med en medioker hand..

är min gissning

 

Tack så mycket för svaret!

 

Efter jag läst första svaret ifrån Bjoelle, så drog jag igång en minigrind för jag var riktigt sugen på att testa lite annourlunda och främst då inte limpa så mycket.. fick följande stats på sessionen:

 

VP$IP 13.46

PFR 12.18

 

Jag kan ärligt säga att det kändes som att jag upptäckt hjulet eller liknande:mrgreen:

Visst, jag hade ett guddomligt kortsnitt, men jag tror denna stilen passar EXTREMT bra just vid denna tiden på dygnet (detta var ju mellan 11.00-12.00 någonstans) Tighta spelare som foldar det mesta ur position. Känns som att det inte är det viktigaste att bara hitta de bord med superhöga snittpotter. För på dessa lågpot-bord, så dominerade man kraftigt :)

Jag limpade kanske 3 händer på den 300+ hands sessionen jag testade.

Thats it:-D

 

Men det mest roliga av allt var när jag tittade på grafen över money won showdown/not showdown.

 

Money won without showdown var tokhögt över money won with :) Det tror jag aldrig jag har haft förr :) Men alla 3 värden var på + iallfall.

 

Är det nån som vill tilllägga något mer, eller kritisera det jag skrev, youre welcome :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har du riktigt låg won at showdown, så du är väl lite för synglad.

 

han visar inte den statistiken, det finns won $ when saw flop samt went to showdown.

 

5manna skulle jag tro att de flesta duktiga spelare ligger runt 25 i både vpip och pfr, med den förra siffran lite högre så klart.

 

Tänk på att spela fler händer från CO och framförallt knappen än du gör på alla andra positioner. och höj med nästan allt när ingen framför dig har lagt något i potten och du sitter på knappen. alla par, alla Ax, alla Kx alla höga kort alla suited connectors, allt som du kan se minsta lilla värde i. det får upp din attempt to steal och det kommer att visa sig.

 

om du gör det är det dock viktigt att du inte tvunget försöker vinna varenda pott postflop, får då kommer det att bli dyrt. om du höjer med 50% av dina händer på knappen och BB synar med top 20% till exempel så har du mycket svagare händer och får ge upp en hel del. MEN du vinner hans blinds så många fler ggr när han lägger sig preflop så att det är värt det ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går bra, ja, fast räkna inte med 50bb/100 hands under en längre tid :)

 

På tal om de, vad är de mesta stabila bb/100 man kan få? (högsta)

 

Självklart inte ..hahaha.. men jag har inte varit bortskämd med en graf som går åt ett håll under ett par 2-3 K händer på väldigt länge :) och denna gången uppåt! Nämen seriöst, så känns det i ryggen att jag har gjort en MAJOR förändring, och att detta känns så otroligt mycket bättre än tidigare sätt jag spelat på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senaste 30 dagarna har jag gått +- 0, en riktigt äcklig loosing streak. Men jo, jag är en vinnande spelare... 12-13bb/100 hands.

 

Fast jag skrev lite fel, mina stats ligger på 37/17/2,9

 

 

Du spelar alltså 37/17/2,9 och har en winrate på 12bb/100 händer?

 

Får jag fråga nivå?

Vill inte vara sån men tror aldrig i helvete du kan spela dem statsen och slå spelet ens på nl50+ och krossa över många händer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog snarare att du har din första normala varians än badrun om du lirar 37/17

 

 

Jag är ledsen efter min FÖRSTA loosing streak på 4000 händer i början av förra månaden, och sedan en nu på 8000 händer (totalt 17000 händer). Det värsta är när man börjar tvivla på sitt spel, vilket jag gör nu.... och jag spelar nog lite annorlunda
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GOTT FOLK!

 

Jag vill först säga ett jätte stort TACK till bjoella med flera som fick mig på rätt väg :)

Jag har inte riktigt kommit dit jag velat med statsen... Jag har spelat 12000 händer sen jag fick instruktionerna, och nu ligger jag på ca 18 /12

Dock så flyter spelet på något otroligt bra:lol:

 

Jag har nu sedan fredagen förra veckan (8 dagar sedan) vunnit 30 inköp på nivån och då på ca 12 K händer. Detta är ju en enorm förbättring då jag på mina ca 18 000 händer innan var ca 3 inköp pluss :) min BB/100 har varit 12,5 sen fredagen.

 

Nu kommer frågan.. skall jag ligga kvar på Nl10 och nöta, eller skall jag testa nivån över? Jag är väl kraftigt överrullad för Nl10 nu, för jag har ca $950 i rullen. Är det någon markant skillnad på nl10 och nl20 ????

Jag har ingen brådska igentligen att gå upp, men det känns som att man kommer tjäna in bonusar/rakeback snabbare en nivå upp aswell...

Jag har ju plussat marginelt de första 18000, för sen efter bra råd plussat på duktigt, det är ju ändå totalt 30 k händer vi pratar om.

 

Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...