Gå till innehåll

Turbo/Speed SnG jämfört med normala


Doc

Recommended Posts

Jag spelar vanliga 10-manna SnG ($33-$55 på Party och 100-200SEK på Svs) med hyfsad framgång men de gånger jag provad turbo/speed varianterna så känner jag direkt att min vanliga strategi inte är optimal och det mer är slumpen som styr om jag hamnat ITM eller inte.

 

Hur lägger ni andra som spelar både turbo/speed och vanliga SnG om strategin mellan dessa varianter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort och gott så spelar jag mkt färre händer i turbo och där är det nästan uteslutande push som är movet. Mitt handurvalet är väldigt litet på låga blindar, ser inget större värde i att spela massa potter med spekulativa händer på låga blindar då start stacken är så liten....och samma tycker jag gäller i icke-turbo SnG, men det kan ju vara fel men funkar bra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Är det mindre sng's 5-10 så brukar det fungera att spela väldigt tight, Och vid lämpligt tillfälle dubbla för att sedan gå in för att sno blinds.

 

 

I större så är det rätt viktigt att i ett hyfsat tidigt skede lyckas hamna i det översta lagret av spelare, för annars kommer blindsen rusandes och så räcker det inte med att dubbla en gång utan man måste lyckas med det 2-3 ggr.

 

Gör du det tidigt så behöver du förhoppningsvis bara riskera din stack vid det tillfället innan du är ITM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turbos är ju roliga för att folk får panik över blindsen och börjar spela rent uselt. Fast visst, det är ju en fördel om man får en hand i dessa lägen....jag spelar i princip likadant vare sig det är turbo eller långsammare struktur. Tight, tight, tight och litar på min kyla, bättre handurval samt motståndarnas stress över blindsen skall spela mig i händerna när det drar ihop sig. Det brukar funkar fint på låga nivåer.

 

Jag spelar dock mest 5 eller 6 manna turbo, i tiomanna hamnar man lätt långt efter kvarvarande motståndare om man lirar för tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar vanliga 10-manna SnG ($33-$55 på Party och 100-200SEK på Svs) med hyfsad framgång men de gånger jag provad turbo/speed varianterna så känner jag direkt att min vanliga strategi inte är optimal och det mer är slumpen som styr om jag hamnat ITM eller inte.

 

 

Ju mer turbo det är desto större är slumpmomentet. (En turboturnering avgörs i regel på färre antal händer, färre antal händer ger större inslag av slump)

 

Därmed inte sagt att man bör justera spelet lite grann, vilket man bör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...