Gå till innehåll

Var denna push riktig?


Recommended Posts

Blev lite osäker om denna push var rätt, med tanke på antal big blinds kvar och FI:s stackdjup.

 

 

Table: Table #1 [2570626] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM 50/100, TC)

User: Hero

Button: seat 7

Players in round: 7

Seat 8: Aspeak_x (4270)

Seat 10: Hero (1370)

Seat 1: Garon_x (2750)

Seat 2: HeCcy (1400)

Seat 3: Crank720r (1935)

Seat 5: -taupy- (1885)

Seat 7: simlo9 (1390)

Aspeak_x posts small blind (50)

Hero posts big blind (100)

---

Dealing pocket cards

Dealing to Hero: [As, 7h]

Garon_x folds

HeCcy folds

Crank720r folds

-taupy- folds

simlo9 folds

Aspeak_x raises 250 to 300

Hero raises 1270 to 1370 [all in]

Aspeak_x calls 1070

---

--- Dealing flop [5h, Th, Js]

--- Dealing turn [Qs]

--- Dealing river [2h]

---

Summary:

Main pot: 2740 won by Aspeak_x (2740)

Seat 8: Aspeak_x (5640), net: +1370, [Ks, Qh] (PAIR QUEEN)

Seat 10: Hero (0), net: -1370, [As, 7h] (HIGH_CARD ACE)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, detta är en 10 dollars sit and go. Tror väl att jag ofta har övertag på denna nivån med en ROI på ca 30 %. FI har jag sett raisa med K6 tidigare och jag vet att han slowspelar nöten.

 

Kände kanske att jag skulle väntat tills bättre läge men så är det ju alltid när man åker ut. Om man ser det rent ICM mässigt, var pushen rätt då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för lite info.

 

Vad vet du om fi? Synar lägger han sig ofta på ställ?

Vill du vara allin med en väldigt marginel hand?

Vad siktar du på i turneringen? Är dem andra dåliga så att du kan spela ut dem på flop?

 

Allt detta är helt irrelevant. Med 10bb kvar på floppen så kan du inte "spela ut någon".

 

Om man "vill vara allin med en marginell hand" eller inte har ju inget med EV att göra, frågan är vad som är korrekt, inte vad man för stunden har lust med.

 

"Vad man siktar på i turneringen" är oxå irrelevant för vilket beslut som är korrekt, vi vill maximera EV.

 

Du ligger sist med 13bb och leder mot hans raise-range massivt. Jag gillar definitivt push här. Tror t.o.m. att du har mini-FE.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok där ser man! Tack för att så många tog sig tid att svara. När man väl gör pushen känns den rätt, men när man åker på den börjar man tveka! I det här fallet var det väl mest han stack djup som gjorde mig osäker... Hade FI haft säg 1800 hade jag aldrig tvekat efteråt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är f.ö. väldigt tveksam till om denna push är korrekt när vi är runt 13 bb djupa. Jag tror inte att vi är mer än 55-45 favoriter i genomsnitt (så är t ex fallet om han pushar med QTo) och då behöver det komma till FE för att spelet ska vara lönsamt. Det har vi inte här om SB spelar korrekt. Tror inte på att göra marginella spel i en SnG utan specifika reads så länge vi inte har sjunkit under 10 bb. Folda - det kommer bättre tillfällen 9 matcher av 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att CL bara höjer med händer som han "som bäst har en flipp emot" först in i sb med shorty i bb?

 

/SK

 

oj sry läste inte igenom HH ordentligt. Såg inte det var sb mot BB . Definitiv push . My bad, iofs har vi 0 FE , men att dega här mot random donk är +EV ifall han nu skulle folda mot all förmodan så är detta massivt +EV .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj sry läste inte igenom HH ordentligt. Såg inte det var sb mot BB . Definitiv push . My bad, iofs har vi 0 FE , men att dega här mot random donk är +EV ifall han nu skulle folda mot all förmodan så är detta massivt +EV .

 

Kan sätta allt jag äger på att vi har en hel del FE här :).

 

---

 

För 13bb är ju A7o en syn om Fi openpushar och med lite FE som vi faktiskt har så är det jättepush såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

henjon OT men har du verkligen ett ROI på 30%? Det är i så fall dubbelt mot de bästa regsen på nivåerna 10-20 dollar på Stars t ex? Vad jag förstått av experter som Phil Shaw så går det idag inte ens på lowstakes att hålla ett ROI långsiktgt som är bättre än runt 15%

 

Har bara lite över 100 spelade på 10 dollarsnivån så jag lär nog tappa lite till när jag kommer upp i ett större sample. Har som mål att hålla mellan 15-20 % på de lite lägre nivåerna men i takt med att jag börjar köra ännu fler bord och kommer upp i nivåer lär man väl istället hamna kring 5-10 %.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pushar han tycker jag inte det är värt att syna med A7o. Visst du är troligen favorit vid showdown men är en väldigt sårbar typ av hand. Pushen från dig däremot tycker jag är okay då han kan komma på folden. Enda nackdelen här är kanske att han har så mycket marker att han har råd att syna dig med en skräphand. Då handen oftast är en så marginell favorit vill vi ju helst att han ska folda. Hans markerstack är enda anledningen som fold kan vara ett alternativ också.

Därför hade jag nog fkt kastat den handen. Inte för att jag inte tror jag är favorit, utan för att jag inte vill att ett troligt 60/40 läge ska avgöra när jag vet att han troligtvis kommer syna.

(hade någon med 1500 höjt till 300 därifrån hade jag pushat alla dagar i veckan då SB måste riskera hela sng:n för att syna. Där är chansen att han foldar avsevärt mycket större än ifall han ändå har 3000 kvar om han förlorar en all-in mot dig som va fallet här.)

 

Är du hyfsad på sng kan du istället öka din stack på mer skicklighet genom hårt spel mot övriga då du har guldläge att smälla på de andra stackarna i andra rundor eftersom du har storstacken till höger om dig.

 

En gyllene regel är att inte syna all-in (förutom då med topphänder och när man i princip är commitad). Man ska gå all-in själv. Sätt press på rätt stackar i rätt lägen! med 13 BB kvar så har du fortfarande ganska rejält med ammo att utnyttja!

 

Det är mina tankar!

mvh Hegus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna på Rebonius!

 

Om ni vill läsa lite bakgrund finns det lite info här:

http://www.totalgambler.com/pokertips/skillsandstrategy/7818/sitandgo_strategy.html

 

Kanske svårt att ta till sig ?

 

Den länken börjar väl diskutera spelet på bubblan och framåt elle? det är väl en jävla skillnad mot den handen som diskuteras här?? HAr aldrig sagt att man ska spela likadant genom en sng.

 

detta är inledningen:

Settling down for a bit of online poker, you fire up a nine-handed turbo sit-and-go and start off playing a tight, solid game. Gradually you accumulate chips with quality hands, and you make it to the bubble.

 

hur kan man ta in någon som helst info om spelet på 50/100 med 7 spelare kvar??

Även om vissa anser att A7o är en "quality hand" när det är 4!!! utslagningar tills bubblan spräcks så tycker inte alla det. som sagt så tycker jag att pushen är OKAY. Jag säger inte att den är fel men att man ska tänka på att SB har 3000 kvar om han synar dig. Alltså 30 BB! om han förlorar! Pushar man här får man helt enkelt räkna med syn. Speciellt när höjningen kommer från SB, inte lika många steal försök därifrån som från knappen (även om en spelare med den stapeln ofta skulle syna från knappen med.) Och då kan man ju fundera på om du "accumulates chips with quality hands."

oftast som bäst är du 60% favorit, Sämre A eller att du blockar 7:an är väl det bästa, men på sämre A blir det lätt split och det andra händer ju inte så ofta.

Märk nu åter igen att jag analyserar DENNA handen och inget annat! Vissa gånger behöver man det!

 

Tack för länken! Bidrog bra så man kunde citera lite. Spelar du likadant när blindsen är 50/100 med 7 spelare kvar som när när blindsen är 300/600 heads up så ska du ta dig en funderare!

 

ska det komma fler kommentarer får det gärna vara motanalyser och inget jäkla dösnack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt inlägg var lite väl karskt tycker jag :roll:

 

I det här läget är Push/Fold helt applicerbart, enligt den artikeln jag länkade. Det spelar ingen roll att FI har 30BB och synar. Självklart finns det en brytpunkt och vi spelar inte pushfold 100 BB djupa.

 

Men visst, om du tycker att det var helt irrelevant och inte innehöll nån information som läsarna av tråden inte redan kände till håller jag mig gärna borta. Har nämligen inget egenintresse av att dela med mig av kunskaper, speciellt inte om samtalstonen är såhär fruktansvärt dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...