Gå till innehåll

Försörja sig på poker


swahnroger

Recommended Posts

Alltså, först och främst bör du ha en buffert undanlagd för att täcka levnadskostnader i X månader (hur många beror på vad du spelar, hur många händer/månad du spelar, hur riskbenägen du är, hur du hanterar stress etc) om man skulle springa dåligt. Vad gör du annars om du inleder med att backa första månaden, eller går svagt plus säg de tre första månderna? Varken detta eller storlek på bankrulle, risk of ruin etc berörs av OP vilket gör frågeställningen lite endimensionell.

 

Eller t.ex.:

 

månad 1: 25k

månad 2: 25k

månad 3: 0k

månad 4: 70k

 

Här är ju ditt snitt 30k, men det hjälper dig inte om du inte kan betala räkningarna månad 3, för då kommer du aldrig till månad 4.

 

Även om man har en buffert så är det under sådana månader som tankarna kommer smygande, "Fan, har jag bara haft tur tidigare och är egentligen inte så vinnande som jag trodde??", eller "Helvete, har spelen blivit så mycket tuffare på sistone att jag inte är vinnande längre??" etc. Precis som att folk kräver högre lön för ett mer påfrestande jobb så vill de flesta ha en högre pokerinkomst än vad de hade haft på ett vanligt jobb pga den avsaknad av stabilitet som det innebär.

 

Sen är det ju faktiskt en vanföreställning att det jämnar ut sig i det långa loppet. Det gör det inte. Ditt EV är bara ett teoretiskt värde, det betyder inte att du har någon matematiskt rättighet eller liknande att bibehålla ditt långsiktiga EV. Efter de tre första månaderna i ovanstående exempel är ditt EV (förutsatt att det är opåverkat av den mentala påfrestning som månad 3 innebar) fortfarande 30k per månad över de nästa säg 9 månaderna, inte 34.4k/månad bara för att du hade lite missflyt de tre första månaderna. Verkligheten har inget minne.

 

Sen ämnar ju de flesta som spelar poker faktiskt inte fortsätta med det tills de är 65, utan kanske vill göra det i säg 5 år för att sedan kunna dra sig tillbaka. Då behöver du ju tjäna in bra mycket mer på pokern på de 5 åren än vad du hade gjort på ett vanligt jobb.

 

Summa summarum: Det går helt enkelt inte att jämföra rakt av på det viset som chocolate vill göra.

 

Dra sig tillbaka efter 5 år? Ja det vore ju trevligt, men inte särskilt realistiskt.

 

Jag håller med i det mesta men hur kan du få det till att man inte kan jämföra?

 

Så varför gå till ett taskigt betalt jobb när man kan sitta hemma och dra in samma summa? Jag förstår absolut de människor som vill behålla sitt jobb och extra säkerhet. Men allas förutsättningar är ej lika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 323
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Pensionär.... pension... (typ från 61 har ja för mig)

 

 

månad 1) 40k

månad 2) -40k

månad 3) -9k

månad 4) 0

månad 5) 14k

månad 6) 32k

månad 7) -4k

månad 8) 0

månad 9) 60k

månad 10) 20k

månad 11) 40k

månad 11) 0

 

Det är ett sånt här år man behöver buffert... el sadla om... eller? Det kan kanske aldrig hända?

Det verkar hända hela tiden med tanke på hur många spelar... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isåfall bör man också ha i åtanke att man förmodligen knyter väldigt intressanta/lönsamma kontakter inom pokervärlden under en 20-25 års tid som säkert kan leda till andra lönsamma jobb/investeringar än vad man förmodligen inte hade haft om man hade jobbat i ICAs Varulager i 60-65 år.

 

LOL, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Så varför gå till ett taskigt betalt jobb när man kan sitta hemma och dra in samma summa? Jag förstår absolut de människor som vill behålla sitt jobb och extra säkerhet. Men allas förutsättningar är ej lika.

 

Men det är ju inte samma summa du måste dra in utan en betydligt högre summa. Ger upp. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste självklart dra in en högre summa på poker än du skulle ha gjort på ett jobb för att...

 

a) du måste själv betala pensionssparandet

b) du inte kan ta banklån

c) om det skiter sig så får du ingen A-kassa

etc

 

a) Inräknat från början. Se början på tråden.

b) Banklån är -EV. Det blir billigare att betala kontant och därför kan du inte säga att du måste tjäna mer. Däremot är det definitivt något man bör vara medveten om.

c) Alla som inte får pengar från A-kassan får en grundbelopp. Det verkar vara drygt 7000 kr/mån brutto.

 

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2008%255C12%255C17%255C316679

 

Dessutom slipper du betala pengar varje månad till A-kassan och, för all del, även facket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

b) Banklån är -EV. Det blir billigare att betala kontant och därför kan du inte säga att du måste tjäna mer. Däremot är det definitivt något man bör vara medveten om.

 

lol, wat, etc.

 

Om ett lån är -/+EV beror på t.ex. ränta, amortering, vad du ska investera i, inflation. Att säga att banklån är EV- är minst sagt felaktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl ingen som ser sig leva/vill leva på poker resten av livet?

Ofc måste man buffra för framtiden...

De flesta som skapar såna här trådar förstår ju bara det dom vill av svaren.

Mkt märkligt att man inte lyssnar/försöker förstå de svar fr heltidsspelare som man får.

Poker kan vara en utmärkt trampolin i livet men samtidigt kan man lätt krascha rakt ner i betongen.

Förstår mig inte på folk som tar risker utan att ha ett skyddsnät.

Jag slutade jobba för pokerns skull när jag hade 300k i br och är mkt glad att jag inte gjorde det innan.

Första jag märkte när jag började spela heltid var pressen som föll på mina axlar, måste pumpa in händer/cash även när det går dåligt osv.

Nä låt pokern vara det de ska vara, ett roligt, spännande spel utan någon extrem ekonomisk press (klara hyran etc).

Jag lovar det kommer gynna dig på fler sätt än du tror, även pokermässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl ingen som ser sig leva/vill leva på poker resten av livet?

Ofc måste man buffra för framtiden...

De flesta som skapar såna här trådar förstår ju bara det dom vill av svaren.

Mkt märkligt att man inte lyssnar/försöker förstå de svar fr heltidsspelare som man får.

Poker kan vara en utmärkt trampolin i livet men samtidigt kan man lätt krascha rakt ner i betongen.

Förstår mig inte på folk som tar risker utan att ha ett skyddsnät.

Jag slutade jobba för pokerns skull när jag hade 300k i br och är mkt glad att jag inte gjorde det innan.

Första jag märkte när jag började spela heltid var pressen som föll på mina axlar, måste pumpa in händer/cash även när det går dåligt osv.

Nä låt pokern vara det de ska vara, ett roligt, spännande spel utan någon extrem ekonomisk press (klara hyran etc).

Jag lovar det kommer gynna dig på fler sätt än du tror, även pokermässigt.

 

 

+1

 

straight up like it is, utan whine om hur svettigt det är att grinda 1h/dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c) Alla som inte får pengar från A-kassan får en grundbelopp. Det verkar vara drygt 7000 kr/mån brutto.

 

http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx%3FO%3DRSS%26ArticleId%3D2008%255C12%255C17%255C316679

 

Dessutom slipper du betala pengar varje månad till A-kassan och, för all del, även facket.

 

Har du läst artikeln du länkar till? För att få grundbeloppet måste man uppfylla arbetskravet vilket man inte gör om man spelar poker som yrke. A-kassan kostar 90 SEK i månaden om man har akademisk utbildning. Facket kan du skita i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl ingen som ser sig leva/vill leva på poker resten av livet?

 

Men att jobba på ICA resten av livet det vill man - eller?

 

Ofc måste man buffra för framtiden...

De flesta som skapar såna här trådar förstår ju bara det dom vill av svaren.

Mkt märkligt att man inte lyssnar/försöker förstå de svar fr heltidsspelare som man får.

Poker kan vara en utmärkt trampolin i livet men samtidigt kan man lätt krascha rakt ner i betongen.

Förstår mig inte på folk som tar risker utan att ha ett skyddsnät.

 

Skyddsnät är förstås bra.

 

Jag slutade jobba för pokerns skull när jag hade 300k i br och är mkt glad att jag inte gjorde det innan.

Första jag märkte när jag började spela heltid var pressen som föll på mina axlar, måste pumpa in händer/cash även när det går dåligt osv.

Nä låt pokern vara det de ska vara, ett roligt, spännande spel utan någon extrem ekonomisk press (klara hyran etc).

 

Hur kan du först säga att du försörjer dig på poker, men sen avråda andra från att göra samma sak. Gör som jag säger inte som jag gör, typ.

 

Jag lovar det kommer gynna dig på fler sätt än du tror, även pokermässigt.

 

Kan du nämna några av dessa andra sätt?

 

Tills dess så kan jag påpeka att man kan höja kvaliteten på sitt spel just pga pressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c) Alla som inte får pengar från A-kassan får en grundbelopp. Det verkar vara drygt 7000 kr/mån brutto.

Det som händer ifall du inte har jobb är:

a) Om du har jobbat får du pengar från A-kassan enligt den försäkring du tecknat. Förutsätter att du varit med i A-kassa minst ett år eller liknande.

b) Du får ett praktikjobb eller liknande men då jobbar du.

c) Du får socialbidrag. Förutsätter att du INTE har några tillgångar och att du INTE nekar arbetserbjudanden (gäller även för A-kassa).

d) Du får leva på dina besparingar.

 

Om reglerna är lika generösa som för 10 år sedan när jag var mest insatt så får du endast socialbidrag om du saknar tillgångar. Om du med andra ord vunnit 500k som du lagt undan till din pension så måste du åtminstone satsat dessa i pensionsfonder för att ha en sportslig att få behålla pengarna. Om du istället investerat i hus, lägenhet, aktier, fonder eller liknande blir du tvungen att sälja detta såvitt jag vet.

 

Sociala skyddsnätet fungerar enbart om du är pank! Din situation som jag kan tolka den är att den dag du lägger ner pokern så får du inte en krona förrän du bränt de pengarna du spelat in.

 

Någon som har ännu bättre koll än mig på detta får gärna rätta mig ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, wat, etc.

 

Om ett lån är -/+EV beror på t.ex. ränta, amortering, vad du ska investera i, inflation. Att säga att banklån är EV- är minst sagt felaktigt.

 

Underbart! Vem rekommenderar att du knallar in på banken och tar ett lån för att investera dessa i t.ex. aktier. Tror du ens banken går med på det? Skulle inte tro det.

 

Jag tror banne mig att jag ska tralla ner till den lokala banken och be om nån miljon. -Till vad? Säger dom då. -Jag tänkte skotta på en högre nivå, svarar jag.

 

Ja det funkar säkert... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som händer ifall du inte har jobb är:

a) Om du har jobbat får du pengar från A-kassan enligt den försäkring du tecknat. Förutsätter att du varit med i A-kassa minst ett år eller liknande.

b) Du får ett praktikjobb eller liknande men då jobbar du.

c) Du får socialbidrag. Förutsätter att du INTE har några tillgångar och att du INTE nekar arbetserbjudanden (gäller även för A-kassa).

d) Du får leva på dina besparingar.

 

Om reglerna är lika generösa som för 10 år sedan när jag var mest insatt så får du endast socialbidrag om du saknar tillgångar. Om du med andra ord vunnit 500k som du lagt undan till din pension så måste du åtminstone satsat dessa i pensionsfonder för att ha en sportslig att få behålla pengarna. Om du istället investerat i hus, lägenhet, aktier, fonder eller liknande blir du tvungen att sälja detta såvitt jag vet.

 

Sociala skyddsnätet fungerar enbart om du är pank! Din situation som jag kan tolka den är att den dag du lägger ner pokern så får du inte en krona förrän du bränt de pengarna du spelat in.

 

Någon som har ännu bättre koll än mig på detta får gärna rätta mig ...

 

Tack för din input. Jag tror nog att detta stämmer, mer eller mindre. Men var ligger problemet? Om du är pank så är det nog dags att skaffa ett jobb. Är du inte pank så är det ju bara att lira på. Det skiljer sig ju inte nämnvärt från snubben som jobbar på ICA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har levt på poker i två år samtidigt som jag studerade. Jag kan *inte* rekommendera det som ett långsiktigt alternativ.

 

 

Vill du räkna på det krasst så går det att göra, och då handlar det nog faktiskt inte om 50k/mån. Men det handlar om klart mer än du tror. Som tidigare skribenter har skrivit så MÅSTE du täcka upp för pension, semester, sjukfrånvaro, föräldraledighet, lån osv. Det är massor av saker som faller bort när du inte har lön som vanligt. Pension bör du nog räkna med 15 % på bruttolönen, sjukfrånvaro får du räkna med ytterligare 15 %. (Räknar du med 5 sjukdagar så går det jättebra... tills dess du blir sjuk på riktigt. Då är du KÖRD.) Sedan tillkommer som sagt semester också, där du ska vara borta 1,5 månad av 12, vilket gör ytterligare 12,5 % som ska täckas upp. Släng med att du kommer att få barn och måste vara föräldraledig, då du inte får dagisplats, vilket gör 1-2 år av din mest produktiva ålder. Lägg till 15 % för det också.

 

Summera mina tillägg så har du 15+15+15+12,5 = ~60 %. Så om du vill ha en "lön" på 10k så bör du alltså minst tjäna 16k per månad för att ha minsta lilla buffert. Vill du ha 20k så krävs minst 32k/månad. Då har du inga direkta buffertar heller, då du kommer få svårt att köpa hus/bil. Ska du unna dig sådant så bör du nog skruva upp kraven en rejäl bit till. Kanske till 50k?

 

Detta då baserat på att din inkomst ökar med inflationen och att du spelar till pensionen. Framför allt är det baserat på att din nuvarande vinst är långsiktigt hållbar och inte en streak. Av de jag känt har den otroligt många haft en bra streak och trott att det var deras långsiktiga winrate.

 

Om du slutar innan pensionen (65) så måste du lägga till en rejäl buffert för framtida inkomstbortfall. Spelar du poker till att du är 35 så bör du nog dubbla dina krav. För kommer du då och söker jobb så kommer det vara vääldigt svårt att få ett bra jobb.

 

 

Själv spelade jag poker ett tag innan jag insåg hur otroligt mycket bättre det var att jobba "på riktigt". Visst, nu måste jag jobba lite drygt 40h/vecka, men har en lön som kommer utan problem varje månad. Ingen månad när det går back, ingen downswing. Dessutom ökar lönen ganska mycket för varje år som går...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du läst artikeln du länkar till? För att få grundbeloppet måste man uppfylla arbetskravet vilket man inte gör om man spelar poker som yrke. A-kassan kostar 90 SEK i månaden om man har akademisk utbildning. Facket kan du skita i.

 

Spelar ingen större roll om du får 7k eller 5k. Till mat och hyra måste det räcka, annars täcker Socialen resten. Som jag ser det vill man knappast leva på något av dessa belopp, utan man ser nog till att få tag i ett jobb.

 

Och även om inte just jag vill leva på det sättet så känner jag folk som lever på ungefär dessa summor, och det går alldeles utmärkt. Man får lätta på kraven lite bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som händer ifall du inte har jobb är:

a) Om du har jobbat får du pengar från A-kassan enligt den försäkring du tecknat. Förutsätter att du varit med i A-kassa minst ett år eller liknande.

b) Du får ett praktikjobb eller liknande men då jobbar du.

c) Du får socialbidrag. Förutsätter att du INTE har några tillgångar och att du INTE nekar arbetserbjudanden (gäller även för A-kassa).

d) Du får leva på dina besparingar.

 

Om reglerna är lika generösa som för 10 år sedan när jag var mest insatt så får du endast socialbidrag om du saknar tillgångar. Om du med andra ord vunnit 500k som du lagt undan till din pension så måste du åtminstone satsat dessa i pensionsfonder för att ha en sportslig att få behålla pengarna. Om du istället investerat i hus, lägenhet, aktier, fonder eller liknande blir du tvungen att sälja detta såvitt jag vet.

 

Sociala skyddsnätet fungerar enbart om du är pank! Din situation som jag kan tolka den är att den dag du lägger ner pokern så får du inte en krona förrän du bränt de pengarna du spelat in.

 

Någon som har ännu bättre koll än mig på detta får gärna rätta mig ...

 

I princip klockrent! Här är en som kan något om socialbidrag till skillnad från många andra inlägg man läst på forumet genom tiden. Min sambo jobbar som sockärr...hrm...biståndshandläggare så jag är med ganska insatt iom det. Jag kan förtydliga att om man har ett privat pensionssparande kan man bli tvungen att avsluta detta och ta ut pengarna om man inte kan sytrka att det inte går att ta ut dem. Det kan ju vara så att pengarna är låsta och det är inte möjligt att ta ut dem.

 

Som du säger, man måste vara helt nollad för att ha rätt till socialbidrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen större roll om du får 7k eller 5k. Till mat och hyra måste det räcka, annars täcker Socialen resten. Som jag ser det vill man knappast leva på något av dessa belopp, utan man ser nog till att få tag i ett jobb.

 

Och även om inte just jag vill leva på det sättet så känner jag folk som lever på ungefär dessa summor, och det går alldeles utmärkt. Man får lätta på kraven lite bara.

 

Hehe, du får det nästan att låta glamouröst att leva på soc. Det är det nog inte, om inget annat ställs det endel krav på de som får bidrag. Inte i närheten så stora krav som på de som jobbar ifs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har levt på poker i två år samtidigt som jag studerade. Jag kan *inte* rekommendera det som ett långsiktigt alternativ.

 

 

Vill du räkna på det krasst så går det att göra, och då handlar det nog faktiskt inte om 50k/mån. Men det handlar om klart mer än du tror. Som tidigare skribenter har skrivit så MÅSTE du täcka upp för pension, semester, sjukfrånvaro, föräldraledighet, lån osv. Det är massor av saker som faller bort när du inte har lön som vanligt. Pension bör du nog räkna med 15 % på bruttolönen, sjukfrånvaro får du räkna med ytterligare 15 %. (Räknar du med 5 sjukdagar så går det jättebra... tills dess du blir sjuk på riktigt. Då är du KÖRD.) Sedan tillkommer som sagt semester också, där du ska vara borta 1,5 månad av 12, vilket gör ytterligare 12,5 % som ska täckas upp. Släng med att du kommer att få barn och måste vara föräldraledig, då du inte får dagisplats, vilket gör 1-2 år av din mest produktiva ålder. Lägg till 15 % för det också.

 

Summera mina tillägg så har du 15+15+15+12,5 = ~60 %. Så om du vill ha en "lön" på 10k så bör du alltså minst tjäna 16k per månad för att ha minsta lilla buffert. Vill du ha 20k så krävs minst 32k/månad. Då har du inga direkta buffertar heller, då du kommer få svårt att köpa hus/bil. Ska du unna dig sådant så bör du nog skruva upp kraven en rejäl bit till. Kanske till 50k?

 

Detta då baserat på att din inkomst ökar med inflationen och att du spelar till pensionen. Framför allt är det baserat på att din nuvarande vinst är långsiktigt hållbar och inte en streak. Av de jag känt har den otroligt många haft en bra streak och trott att det var deras långsiktiga winrate.

 

Om du slutar innan pensionen (65) så måste du lägga till en rejäl buffert för framtida inkomstbortfall. Spelar du poker till att du är 35 så bör du nog dubbla dina krav. För kommer du då och söker jobb så kommer det vara vääldigt svårt att få ett bra jobb.

 

 

Själv spelade jag poker ett tag innan jag insåg hur otroligt mycket bättre det var att jobba "på riktigt". Visst, nu måste jag jobba lite drygt 40h/vecka, men har en lön som kommer utan problem varje månad. Ingen månad när det går back, ingen downswing. Dessutom ökar lönen ganska mycket för varje år som går...

 

Mycket bra inlägg med tanke på första posten i tråden. Det du skriver låter väldigt rimligt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har levt på poker i två år samtidigt som jag studerade. Jag kan *inte* rekommendera det som ett långsiktigt alternativ.

 

Vill du räkna på det krasst så går det att göra, och då handlar det nog faktiskt inte om 50k/mån. Men det handlar om klart mer än du tror. Som tidigare skribenter har skrivit så MÅSTE du täcka upp för pension, semester, sjukfrånvaro, föräldraledighet, lån osv. Det är massor av saker som faller bort när du inte har lön som vanligt. Pension bör du nog räkna med 15 % på bruttolönen, sjukfrånvaro får du räkna med ytterligare 15 %. (Räknar du med 5 sjukdagar så går det jättebra... tills dess du blir sjuk på riktigt. Då är du KÖRD.

 

Enligt:

http://www.skatteverket.se/fordigsomar/arbetsgivareinfotxt/socialavgifter.4.18e1b10334ebe8bc80005862.html

 

verkar det röra sig om ca 7,4% i totala avgifter för olika sorters sjukdom.

Med det vill jag inte säga att du har fel, utan se det som ett informativt inlägg i debatten :-)

 

7,4% räknat på en antalet arbetsdagar/år (250) blir ca 19 dagars sjukdom per år, i snitt.

 

Även om 19 dagar per år låter rätt högt så är kanske 5 dagar inte tillräckligt, det kan jag hålla med om. Tänk dock på att även om du kanske är för sjuk för att gå till ett vanligt jobb på ICA, betyder det inte att du inte kan spela poker. Därmed torde procentsatsen falla en del.

 

Sedan tillkommer som sagt semester också, där du ska vara borta 1,5 månad av 12, vilket gör ytterligare 12,5 % som ska täckas upp.

 

Korrekt.

 

Vad jag däremot inte har fått grepp om är hur man räknar ut följdsiffrorna på semestern.

 

Semestertilägget är pensionsgrundande (verkar vara 0,8%).

 

Semesterersättningen är 12,5%.

0,125*20000=2500 kr/mån.

 

5 veckor/52=1,2 månaders semester/år.

Om du räknar 10,8 månader * 2500 kr så blir det 27000 kr.

 

Stämmer detta?

 

Släng med att du kommer att få barn och måste vara föräldraledig, då du inte får dagisplats, vilket gör 1-2 år av din mest produktiva ålder. Lägg till 15 % för det också.

 

Personligen sparar jag 15% eftersom jag inte kommer att få några barn. Men ni andra bör tänka på dessa 15%.

 

Summera mina tillägg så har du 15+15+15+12,5 = ~60 %. Så om du vill ha en "lön" på 10k så bör du alltså minst tjäna 16k per månad för att ha minsta lilla buffert. Vill du ha 20k så krävs minst 32k/månad. Då har du inga direkta buffertar heller, då du kommer få svårt att köpa hus/bil. Ska du unna dig sådant så bör du nog skruva upp kraven en rejäl bit till. Kanske till 50k?

 

Man behöver definitivt inte ha ut 20k+ i månaden för att kunna köpa bil.

Hus däremot, kan bli problem. Men än en gång, alla vill inte bo i hus.

 

Om du slutar innan pensionen (65) så måste du lägga till en rejäl buffert för framtida inkomstbortfall. Spelar du poker till att du är 35 så bör du nog dubbla dina krav. För kommer du då och söker jobb så kommer det vara vääldigt svårt att få ett bra jobb.

 

Men hallå. Om du jobbar på ICA så kan du väl för bövelen inte räkna med att gå i pension när du är 35. Varför skulle det vara annorlunda om du spelar poker for a living?

 

Själv spelade jag poker ett tag innan jag insåg hur otroligt mycket bättre det var att jobba "på riktigt". Visst, nu måste jag jobba lite drygt 40h/vecka, men har en lön som kommer utan problem varje månad. Ingen månad när det går back, ingen downswing. Dessutom ökar lönen ganska mycket för varje år som går...

 

Bara för att du inte kunde hålla tilten borta så... Nej, jag skojar bara. Tack för ett bra inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...