Gå till innehåll

Test av bord från pokervaruhuset


Dahlberg

Recommended Posts

Tjena.

 

Har beställt ett 8 spelarbord från http://www.pokervaruhuset.se som jag kommer att hämta nu den 11 Maj (Onsdag), så då kan jag komma tillbaka med en recension.

 

Annars:

 

+ Billigaste borden som jag har hittat på nätet

+ trevlig personal

 

- lite lång leverans tid kanske :( (har väntat i 3 veckor)

- Ganska så litet sortiment

 

 

Men som sagt, jag kommer tillbaka med en recension om bordet snarast möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, nu har jag vart och hämtat bordet och fått lite tid att spela på det.

Vi lirade ett 5 timmar långt cashgame och samtliga hade ganska mycket marker att spasha tunr med för maxslitage. Vi använde oss att KEM kort.

Det vart inte något slitage på duken, kanske inte så konstigt eftersom att vi bara spelade 5 timmar... Men den såg ut exakt som innan vi började spela så det var positivt iallafall.

 

+ och - resultat:

 

+ sidan

 

+ Ett bra bord för de pengarna man får ge för det (1100)

+ bra armstöd, och eftersom att bordet var ganska högt så var det bra med breda armstöd

+ Stabilt

+ Bra fakeskinn på armstöden

+ korten gled ganska bra

+ lätt att vika ihop

+ bra ben, lätt uppvikbara

 

 

- sidan

 

- Duken såg väldigt fejkad ut. Inte riktig duk.

- om de två i mitten lutade sig mot armstöden så blev bordet nästan som ett U

- Lite trångt, ingenting för fullvuxna karlar med kanske några extra kilon på benen kanske

- det var ganska dålig bredd på det, 89 cm bredd funkar inte riktigt men man vänjer sig.

 

 

 

Det var allt då, jag tar emot förslag på andra test jag kan utföra på bordet.

 

 

 

här är bordet f.ö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du tar dig tid till det här :)

 

 

Några frågor...

 

Hur mångar var ni som satt vid bordet?

Har pokervaruhuset så man kan hämta det på plats, har de hemkörning, eller hur funkar det?

 

"- om de två i mitten lutade sig mot armstöden så blev bordet nästan som ett U"

 

Menar du att det böjer sig eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtade också ut mitt bord igår, från en anonym container uppställd vid ett fält strax utanför uppsala :) Trevliga och hjälpsamma killar som hjälpte till att lassa in det i bilen.

 

Tog det större bordet för 10 pers, och är lite orolig för hållbarheten, det flexar ganska friskt på mitten som sagt, kanske blir det till att skruva fast någon sorts reglar på undersidan för säkerhets skull. Benen är dock ordentligt stabila.

 

Skinnet för armstöden var skönt, men verkar vara lite tunt, råkade göra en liten reva på det när jag drog ut bordet ur bilen och kom åt en lite metallpigg på bilen. Hade tagit av kartongerna (jo, det var packat i två kartonger), så det enda som skyddade var den tunna omslagsplasten, räknar man med att frakta omkring borden hit och dit så får man nog vara lite mer rädd om dom.

 

Det röda tyget är mycket ljusare än på bilden, men var av skön kvalitet tycker jag.

 

Har ingen kamera hemma just nu, annars hade jag fotat lite detaljer, ska försöka fixa det till helgen om ingen annan hinner före...

 

Får väl tyckas vara rätt nöjd med tanke på priset, ska bli skoj att inviga det med polarna snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som att det är shyssta öl-hållare på borden !?

 

Jo, men dom är rätt breda, och bara 1-2cm djupa, så dom hjälper i princip inget alls om man skulle råka välta ett glas... Verkar inte gå att plocka bort heller (utan att använda våld), så man kan inte rengöra dom under rinnande vatten till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mina bord i dag och jag är positivt överaskad...

För den pengen så verkar dom helt okej... har inte spelat på dom än.

 

Som många av er påpekade tyckte också jag att dom var väldigt svajiga i mitten... några förslag hur man ska åtgärda det...?

 

Men över lag är jag nöjd med köpet.

Ett helt funktionsdugligt bord till ett överkommligt pris.

 

8-) ......Play the Game...... 8-)

 

Lucky_Kicker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter ju allvarligt, det där med att de är svajjiga i mitten... Jag menar, även de som sitter i mitten måste ju få luta sig lite. :roll:

 

Man borde ju kunna bygga till ett extra ben par.....eller sätta ett par reglar under.... några andra förslag?

 

8-) ......Play the Game...... 8-)

 

 

Lucky_Kicker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- det var ganska dålig bredd på det, 76 cm bredd funkar inte riktigt men man vänjer sig.

här är bordet f.ö

 

Det är väl höjden som är 76 och bredden 89 ?

 

Ja, jag skrev fel. Händer väl även den bästa antar jag :P

 

Hur mångar var ni som satt vid bordet?

Har pokervaruhuset så man kan hämta det på plats, har de hemkörning, eller hur funkar det?

"- om de två i mitten lutade sig mot armstöden så blev bordet nästan som ett U"

Menar du att det böjer sig eller?

 

 

fråga 1) Vi var 7 stycken glada grabbar.

fråga 2) Jag hämtade det i Uppsala, i en stor röd container utanför en kyrka ;)

fråga 3) Ja, det böjer sig. Fast detta var bara när båda lutade sig samtidigt, annars hände faktiskt inte så mycket... (det tiltade lite åt höger/vänster då, det var det enda)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, ok... Kanske är värt att investera i ett ändå då, det lär ju ta en stund innan man hittar nåt billigare som man ändå kan tänka sig att spela vid...

 

 

Ja, det är helt klart ett godkännt bord för bara lite roligt homegame. Dock kanske inte att rekommendera om ni söker bord till pokerklubbslokalen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det ska ju bara användas för spel här hemma...

 

"Om man skruvar fast 2 reglar utmed längden på undersidan då borde det väl inte kunna böja sig. (Men vad vet jag, man är ju ingen snickare precis )"

 

Tja, man får väl försöka greja nånting... Är inte ett dugg händig, men.... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag köpte också 10-mannabordet. överlag är jag nöjd, duken var inte så dålig som jag befarat utan helt ok. ett klart prisvärt bord.

 

det enda jag blev lite besviken över var stoppningen under duken. eller snarare bristen på stoppning. har spelat på http://www.pokershop.dk´s liknande bord och det var betydligt bättre i detta avseende. men priset är ju inte detsamma.

 

sen tänker jag inte skriva att det är svajigt för det vet ni redan. min vän med de grova underarmarna placerar jag på kortsidan och hoppas på det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- om de två i mitten lutade sig mot armstöden så blev bordet nästan som ett U

 

Har också införskaffat mig ett riktigt pokerbord,

fast det jag har är ifrån magnusanderssonAB.

ett 10-man bord där man kan vika bordet i mitten, efter man har vikt in

benen! iaf, jag har samma problem som du har, men vi tänkte konstruera ett litet stöd man kan sätt i _mitten_ av bordet som gör att ordet blir jävligt stabilt! :D iaf. ni som inte har pokerbord ännu... börjar bli dax nu!! :D känslan blir så mycket bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- om de två i mitten lutade sig mot armstöden så blev bordet nästan som ett U

 

Har också införskaffat mig ett riktigt pokerbord,

fast det jag har är ifrån magnusanderssonAB.

ett 10-man bord där man kan vika bordet i mitten, efter man har vikt in

benen! iaf, jag har samma problem som du har, men vi tänkte konstruera ett litet stöd man kan sätt i _mitten_ av bordet som gör att ordet blir jävligt stabilt! :D iaf. ni som inte har pokerbord ännu... börjar bli dax nu!! :D känslan blir så mycket bättre!

 

Och hur är det med öl-hållarna på ditt bord? är dom djupare så att inte ölen spills ut?

 

Jag tycker att ölhållarnas djup känns som den kritiska punkten när det gäller inhandlande av ett pokerbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbarna från pokervaruhuset var här med mitt bord idag. Väldigt trevliga grabbar för övrigt. Ikväll och på lördag ska det spelas så jag återkommer med min tankar om bordet.

 

De första intrycken är dock goda. För det priset så tycker jag att det ser mycket bra ut men som sagt, jag återkommer i nästa vecka med mer info!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...