Gå till innehåll

SAJT: Betsson.com


Sunbird

Recommended Posts

Är Poker SM-Kvalen öppna för alla spelare eller låst till oss Svenskar? Verkade hamna mot en tysk när jag kvalade häromdagen, som sedan vann bordet. Är det så att 120$ biljetten man vinner kan användas till valfri 120$ buyin turnering och därför dras tyskarna till kvalborden för att det är värde?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 535
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är Poker SM-Kvalen öppna för alla spelare eller låst till oss Svenskar? Verkade hamna mot en tysk när jag kvalade häromdagen, som sedan vann bordet. Är det så att 120$ biljetten man vinner kan användas till valfri 120$ buyin turnering och därför dras tyskarna till kvalborden för att det är värde?

Står tydligt att turneringarna enbart är för svenska spelare så tysken som ändå valt att spela turneringen får nog skylla sig sjäv om han klonkar paket ...

 

För att vara med i SM måste man antingen vara mantalskriven i Sverige eller svensk medborgare så går kvala in om man bor utomlands också så "tysken" kan ju vara svensk som bor utomlands ...

 

Men är antagligen rätt många som försöker spela dessa turneringar, speciellt freerolls med $10 biljett , för att informationen faktiskt inte är så tydlig som jag tycker den borde vara. Borde stå varning när man försöker regga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har låst turneringarna till enbart svenska spelare vilket då betyder att de spelare som valde sverige när de signade upp sitt konto på Betsson kommer att kunna se denna turnering i lobbyn och då kunna registrera sig till den.

 

Om en svenskregistrerad spelare skulle vara icke svensk kommer denna spelaren stöta på problem då vi följer upp alla vinnare som vunnit en söndagsfinal. Som det ser ut nu har vi enbart svenska vinnare =)

 

Mvh

 

/Betsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har låst turneringarna till enbart svenska spelare vilket då betyder att de spelare som valde sverige när de signade upp sitt konto på Betsson kommer att kunna se denna turnering i lobbyn och då kunna registrera sig till den.

 

Om en svenskregistrerad spelare skulle vara icke svensk kommer denna spelaren stöta på problem då vi följer upp alla vinnare som vunnit en söndagsfinal. Som det ser ut nu har vi enbart svenska vinnare =)

 

Mvh

 

/Betsson

 

Samtidigt som det var en forumturre med GSOP-platser så gick det en frirulle till SM så jag anmälde mig till den också då jag hade läst fel och trodde det var till en veckofinal á $110. Det var 862 deltagare och det var rebuys á $2 och addon för $1 så att det skulle vara till en turre värd $11 verkade ju befängt. Det kryllade av utlänningar i turneringen och när jag vann den 4 tim 43 min senare så blev jag tämligen förvånad över priset som då är till en satellit á $11.

 

Jag mailade och bad om kommentar från SM-ansvarig och fick svaret att det ska visst tillåtas utländska spelare eftersom de kan vara svenska medborgare och att det är en mycket lyckad och omtyckt.

 

Jag tycker ju det är helt befängt att ha en "frirulle" med rebuys á $2 + addon med priset av en $11-turre. Men stora anledningen jag gör det här inlägget var för det motsatta beskedet om att utlänningar får spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har sedan förra veckan fixat så att svenska spelare som sitter utomlands nu kan spela våra SM turneringar utan att bjuda in utlänska spelare, så inga "ej swe registrerade" spelare kan deltaga i våra SM turrar. Innan dess hade vi det öppet för alla då vi inte ville stänga ut svenskar som var på sememster osv.

 

När det gäller rebuy och addon är det perfekt för att ge spelare en ny chans och även potten en boost. Igår var det 8 priser i samma turnering.

 

Det är alltid upp till spelaren själv om han väljer att spela turneringen eller inte =)

 

Har du använt din ticket till någon $11 turre än, hur gick det?

 

 

/Betsson

 

Samtidigt som det var en forumturre med GSOP-platser så gick det en frirulle till SM så jag anmälde mig till den också då jag hade läst fel och trodde det var till en veckofinal á $110. Det var 862 deltagare och det var rebuys á $2 och addon för $1 så att det skulle vara till en turre värd $11 verkade ju befängt. Det kryllade av utlänningar i turneringen och när jag vann den 4 tim 43 min senare så blev jag tämligen förvånad över priset som då är till en satellit á $11.

 

Jag mailade och bad om kommentar från SM-ansvarig och fick svaret att det ska visst tillåtas utländska spelare eftersom de kan vara svenska medborgare och att det är en mycket lyckad och omtyckt.

 

Jag tycker ju det är helt befängt att ha en "frirulle" med rebuys á $2 + addon med priset av en $11-turre. Men stora anledningen jag gör det här inlägget var för det motsatta beskedet om att utlänningar får spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har sedan förra veckan fixat så att svenska spelare som sitter utomlands nu kan spela våra SM turneringar utan att bjuda in utlänska spelare, så inga "ej swe registrerade" spelare kan deltaga i våra SM turrar. Innan dess hade vi det öppet för alla då vi inte ville stänga ut svenskar som var på sememster osv.

 

När det gäller rebuy och addon är det perfekt för att ge spelare en ny chans och även potten en boost. Igår var det 8 priser i samma turnering.

 

Det är alltid upp till spelaren själv om han väljer att spela turneringen eller inte =)

 

Har du använt din ticket till någon $11 turre än, hur gick det?

 

 

/Betsson

 

ok, bra ni fixat det i alla fall. Att jag sen tycker det är värdelöst att ha rebuy á $2 på en "frirulle" med ett pris på $11 är extremt snålt. Jag skriver frirulle inom citat eftersom det ju då knappast är något väre alls tillskjutet från er sida. I det fall som du visade var det ju ingenting tillskjutet. Hur många spelare är det nu när ni satt in spärr på vilka som får spela? För antalet spelare, 862 när jag spelade, och långsam struktur som gjorde det sjukt fel att spela. Skulle det vara betydligt färre så blir det ju lite bättre i alla fall.

 

Nej, jag har inte använt biljetten än. Skulle jag ta mig till SM via den och sen tom vinna SM så måste man väl i alla fall räknas som en värdig vinnare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste veckan har vi haft allt från 120 spelare till 160 i våra dagliga Freeroll satelliter.

 

Absolut, om du skulle vinna SM den vägen finns det ingen mer värdig vinnare =)

 

Du får gärna skriva när du väl väljer att spela eller skriva efter att du lirat för att låta oss veta hur det gick.

 

Lycka till!

 

/Betsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste veckan har vi haft allt från 120 spelare till 160 i våra dagliga Freeroll satelliter.

 

Absolut, om du skulle vinna SM den vägen finns det ingen mer värdig vinnare =)

 

Du får gärna skriva när du väl väljer att spela eller skriva efter att du lirat för att låta oss veta hur det gick.

 

Lycka till!

 

/Betsson

Låg chippetta med 5 kvar när jag fick in tvåans alla pengar efter turn med T hög bräda och jag hade två par. Det visade sig att han hade 88 och 9 outs. Han fick 7an för hålpipa. Sen blev jag allin pre med KJ mot TJ. Såg ofarligt ut med J hög bräda men runner runner gav honom stege och ut som femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Varje dag klockan 20:00 svensk tid startar våra Gratisturneringar. Dessa turneringar har denna vecka 10st tickets garanterade till "Poker SM $11". Det betyder att vinner du en av dessa ticket kan du gratis ta dig vidare till veckofinalen och där direkt vinna ett Poker SM Malta säte värde €1100.

 

Det brukar vara med runt 120-180 spelare i varje Freeroll. Vi garanterar alltså 10st biljetter i varje freeroll denna vecka..

 

Ta nu chansen och vinn ditt säte till Poker SM på Malta!!

 

10_08_09_10_43450x180PokerseBetsonpromo.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi har ju 2st olika pokerrum (Ongame och Entraction).

 

För Entraction måste du först logga in i Betsson Euro Tables (Entraction) klienten och aktivera att du vill ha handhistorik skickad till din dator och vart. Det gör du genom att gå via "Options" och sedan väljer du "Hand History Options".

 

På Betsson Poker (Ongame) hamnar handhistoriken automatiskt i en mapp på din dator.

 

C:\Documents and Settings\user\Lokala inställningar\Application Data\P5\Betsson\handhistory

 

Alternativt ska du byta ut Lokala inställningar mot Local settings.

 

 

Ha det fint!

 

/Betsson

 

 

 

Var hittar jag handhistoriken på betsson?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10_08_09_10_43450x180PokerseBetsonpromo.gif

 

Förra veckan var det tänkt att avsluta våra kval till Poker-SM. Efter mycket påtryckningar och med tanke på hur stort intresset var i förra veckan har vi nu valt att förlänga kvalet en vecka.

 

Vi slänger nu in ännu fler extrabiljetter i våra kvalturneringar vilket ger dig som spelare ännu större värde och större chans att kvala in till den stora veckofinalen på söndag, där du kan vinna en plats till Poker-SM.

 

Varje dag kl. 20 svensk tid startar våra gratisturneringar. Dessa turneringar har denna vecka 15 st biljetter garanterade till "Poker SM $11". Det betyder att om du vinner en av dessa biljetter kan du gratis ta dig vidare till veckofinalen och vinna ett Poker-SM säte värt €1100.

 

Förutom garantierna i gratisturneringarna garanterar vi också TRE Poker-SM säte värda €1100 var i veckofinalen på söndag.

 

Lycka till med kvalandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tja!

 

Har börjat lira microtables på betsson poker. Jag kan inte logga in med programmet betsson poker som jag har laddat ner till datorn, utan måste istället spela direkt i webbläsaren mha java, vad är fel? Använder exakt samma kontouppgifter, fungerar felfritt på sidan men inte i programmet, där det bara står att jag har fel användarnamn/lösenord.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det finns enkla förklaringar till att just du stöter på problemet du nämner nedan. Jag gör så att jag tar detta vidare via PM då det är lite väl tekniktråkigt för övriga =)

 

/Betsson

 

Tja!

 

Har börjat lira microtables på betsson poker. Jag kan inte logga in med programmet betsson poker som jag har laddat ner till datorn, utan måste istället spela direkt i webbläsaren mha java, vad är fel? Använder exakt samma kontouppgifter, fungerar felfritt på sidan men inte i programmet, där det bara står att jag har fel användarnamn/lösenord.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Och det är inte så att $1 helt plötsligt blir detsamma som 1 sek i förändringen.

 

Första växlingen: 2000 sek -> $297 -> $1 = 6,73 sek

Andra växlingen: $299 -> 2002 sek -> $1 = 6,69 sek

 

Dollarn hade alltså gått ner 4 öre. Du förstår väl skillnaden mellan det här och ditt resonemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...