Gå till innehåll

Rounders 2


Timmi

Recommended Posts

Jag tycker att kombinationen av uttalandet "någon gång kan det här bli av" och det faktum att källan är Aftonbladet gör det här till en högoddsare.

 

Jag kan tänka mig att det går till så här: En journalist tänker ställa frågor med målet att ha ett uttalande beserat på vilket han ska kunna skriva scoopet att det kommer en Rounders 2.

 

Så han frågar Matt Damon och John Dahl: "Skulle du kunna tänka dig att göra en Rounders två?". Dom svarar nånting i stil med -"Hehe, ja, det vore roligt. Vi hade kul när vi spelade in den där filmen".

 

No further questions... Hem och skriv.

 

Fast jag hoppas att jag har fel. Jag gillar Rounders och skulle gärna se en uppföljare. Edward Norton måste vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rounders 2: Matt Damon spelar 6 bord cash game på Full Tilt 14h om dagen, eller 30-35 bord SNG på stars.

 

Jag skulle hellre se att det görs en japansk version av den första rounders, eller något liknande. En indisk version kanske. Allt som skulle kunna bidra till en asiatisk pokerboom är bra för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rounders 2: Matt Damon spelar 6 bord cash game på Full Tilt 14h om dagen, eller 30-35 bord SNG på stars.

 

Jag skulle hellre se att det görs en japansk version av den första rounders, eller något liknande. En indisk version kanske. Allt som skulle kunna bidra till en asiatisk pokerboom är bra för oss.

 

pjecis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men glöm, kommer inte hända annat än med en helt nya skådisar, regissör och manusförfattare.

 

Standard artigt Hollywoodsvar som någon sommarjobbande åsna på Aftonbladet dragit för höga växlar på. I Hollywood betyder "kanske" nej och "ja" betyder "kanske".

 

Författarna till Rounders har åkt uppåt på Hollywoodstegen och fick skriva Oceans 13 som senaste film och det finns inte någon möjlighet att de skriver ett till Roundersmanus. Tja, såvida inte...

 

Simmons: Yes ... why the hell can't we have a "Rounders 2"? Why are you depriving us?

 

Koppelman & Levien: The thing of it is, for some reason, "Rounders" really means something to people. And it certainly does to us. We would only do a sequel under one of two very specific scenarios. The first is if we come up with the absolute perfect story line, the next logical step for Mike, Worm, Knish and the rest. You can't force that kind of thing, it just sort of needs to occur to you. The second: to quote the Dean in "Back to School" ... a really big check.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rounders 2: Matt Damon spelar 6 bord cash game på Full Tilt 14h om dagen, eller 30-35 bord SNG på stars.

 

Jag skulle hellre se att det görs en japansk version av den första rounders, eller något liknande. En indisk version kanske. Allt som skulle kunna bidra till en asiatisk pokerboom är bra för oss.

 

Ja, en Bollywood-version med mycket sång och dans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Se där.

 

Kollade på trailen till Rounders (1:an) här om dagarna och där finns klipp i trailern som inte visas i filmen. Finns där någon "extended version" (som jag inte hittat) av Rounders? Sorry för OT!

Kankse det var trailern för 10th Anniversary utgåvan av ettan?

http://www.amazon.com/Rounders-10th-Anniversary-Blu-ray-Damon/dp/B001PK47HQ

A modern classic gets the royal treatment in the sensational Rounders 10th Anniversary Edition, complete with never before seen bonus material.

All new deleted scenes with commentary

Alternate ending

bla bla...

...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...