Gå till innehåll

Ska slå vad med en polare om 10 000$


Pfoskariot

Recommended Posts

Tänker inte ge mig in i en till diskussion om Dilba, men för upplysnings skull:

 

* Siffrorna är såklart risiga, men långt ifrån så dåliga som många här verkar inbilla sig. Titta en gång till... Hon har presterat ganska exakt "average" på $50 dons. Dvs hon har ganska exakt gått back raken.

 

* Motståndet i SNGs har blivit mkt mkt tuffare bara det senaste året. Jag spelar mest MTTs numera, men kör lite SNG-grind ibland pga att vi har så sinnessjukt generösa kampanjer jämnt (svårt att låta bli när man får över 100% tillbaka). Jag kör mest runt $100-nivån, men endel $50 och $200 också (startar inte högre på Ongame och Cake). Jag vinner i spelet, men det är ganska marginellt numera. Jag tror det är väldigt väldigt få som har hög ROI i de höga DONsen numera om man bortser från återbäring från siten.

 

* Såklart superpinsamt av Ola att släpa upp just Dilbas siffror. Förstår inte varför alla är så evigt avundsjuka. Hon spelar på en STEJK-deal, dvs hon tjänar inte en $ om hon inte plussar...

 

* För en sponsor är det inte hur mkt EV en spelare har online som är det viktiga. Det är marknadsföringsvärdet... Vet inte alla det vid det här laget? För övrigt vet väl alla hur Elkys statistik såg ut på Stars för bara nått år sedan? I dagsläget kan nog ingen hävda att han inte tillhör topp 10 i världen i live MTTs...

 

* Och nej, hon har aldrig varit särskilt intresserad av hur jag spelar. Vi tänker poker väldigt olika på gott och ont. Jag har alltid haft svårt att förstå HUR hon vinner då jag inte förstår teoretiskt hur många av hennes spel kan vara vinnande, men vinnande är dem! (Live pratar vi nu, återigen, hon har aldrig hävdat att hon är bra online).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 97
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sluta försvara Dilbas spel. Hon är en standard fisk, inget att diskutera.

Det är som att jag skulle ge mig in på att försvara Guy Laliberté's spel.

 

Skillnaden är att Dilba är vinnande. För mig definieras en bra spelare av en som vinner över tiden. Dilba gör inte det online, men hon gör det defintivt live. Det är inte en slump att hon haft överlägset bäst stats i Sumpans måndagsturneringar tex.

 

Men men, som sagt, lev i villfarelse du, jag skiter i vilket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade med dilba en gång på 20/20 på cosmopol, drygt ett år sen, aggro var hon men hon visste verkligen inte om hon värdebeta eller bluffa...

 

Men vann gjorde hon, eller hur?

 

Jag resonerar som dig, dvs jag har en klar bild av om jag betar för att försöka få bort motståndaren eller för att få betalt. Det är dock inte optimalt i alla lägen. Ibland checkar man river för att man tror att ens hand står, men man vill inte bygga pott, istället för att beta och få bort en marginellt bättre hand osv osv.

 

Online tror jag vårt sett att se på spelet är bättre, men om man spelar live och framförallt om man spelar med dåliga spelare så tror jag känslan kan vara betydligt viktigare. Jag tycker mig ha hyfsat bra koll på basic live tells (jag har ju trots allt spelat mkt live och i 5 år), men hon är mkt bättre än mig på den biten och hon vinner som sagt betydligt stabilare än mig i live CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur orkar ni prata så mycket om Dilba? Kan inte nån skapa en Dilbatråd där allt Dilbasnack kan ske?

 

Det är otroligt fascinerande för mig också. Jag vet ingen svensk som så många gillar att diskutera gällande pokerskills :)

 

För mig är hon som sagt en gåta. I min bok är det ofta hon gör spel som känns riktigt dåliga. Men återigen, hon tänker helt annorlunda och hennes spel är trots det vinnande! Jag förstår också att många TROR att hon är dålig, för de har sett enskilda spel och dragit samma slutsatser som mig. Men om de hade sett hur mkt deg hon dragit in på Cosmo över ett väldigt stort antal sessioner så hade de (liksom mig) förstått att de hade fel i början...

 

Jag är lite besviken på mig själv också, jag tror att om jag hade varit mer öppen så hade jag kunnat utveckla mitt eget spel genom att plocka delar av hennes. Tyvärr är det sjukt svårt när man tänker i helt olika banor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan väl ändå förstå legato. Hade ett helt forum pratat skit om min flickvän hade jag stått upp för henne också.

 

Grejen är ju att du bara håller igång diskussionerna, låt skiten dö ut istället

 

Om du hade läst övriga trådar så hade du sett att vi inte längre är tillsammans, så det är faktiskt inte skälet.

 

Skälet är att hon är den enda spelare jag träffat som jag inte kan förstå men som ändå vinner! Jag har haft lite samma känsla med Micke Norinder, men i hans fall har jag sett alldeles för lite både händer o resultat för att kunna yttra mig. I Dilbas fall har jag troligen sett mer än någon annan.

 

Men men, jag borde, vis av erfarenheten, förstå att diskussionen aldrig kommer ta de intressanta vändningar jag ofta hoppas på i detta forum. Det är det vanliga, alla söker lite jantelags-bashande för att på nått sätt må bättre själva, de vill egentligen inte diskutera saken.

 

Så du har rätt, jag lämnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det ihuvudtaget möjligt att förlora så många gånger på raken ifråga om Double or nothing? :shock: Man kan ju tro att det är fråga om en 10-åring.

 

Aj... akta glashuset.

 

För övrigt är det inte "i rad" när kurvan är hackig. Tyckte du den där kurvan (som som Legato sa backar lite drygt raken) var dålig så har du inte sett något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato, vilken nivå tror du att du är vinnande på online? Cashgame alltså.

 

Den bild jag fått av dig senaste veckan är att du inte alls är speciellt bra pokerspelare (teoretiskt), du snackar bara massa gojja. Känns som att du är en riktigt gameflow-donk som klickar på den knapp som ser roligast ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett jävla jidder om dilba. :roll:

 

Jag har setat vid hennes bord ett par gånger live och hon hör definitivt till den bättre hälften av spelarna kring bordet (på cosmpol). Inte sagt att hon är svinbra eller bäst, bara att hon har hygglig koll. Det räcker långt om man är där ofta.

 

 

 

Angående bettet:

 

Är det en kompis eller en bekant som du klarar dig utan? Pengar/lån/stora bets med polare har aldrig varit en hit om inte båda haft ett välfyllt konto från början.

 

Du kommer spela under sjukt stor press och det har sällan varit melodin för vinst. Vissa kan iof skärpa till sig till den grad att det går hem.

 

 

Om du ändå tänker köra:

Vad har du för winrate senaste tiden? Vad brukar du spela? Du ska givetvis spela det du känner dig hemma på då du säger dig vara en vinnande spelare. Då är det ju bara signa pappret och börja spela lägsta nivån. Du har ju typ 100år på dig så kör på 100inköp/nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OnT:

 

Jag har kommit fram till att jag inte längre vill spela om 10k$ då det skulle lätt ha påverkat vår vänskap oavsett vinst eller förlust. Jag var alltså så säker på att få 10k$, ingen diskussion om saken =)

 

Men nu har vi kommit fram att spela om 1k$ istället, en helt klart mildare summa och alla blir glada. Skulle en dagbok av min sida om min försök att vinna 1k$ vara intressant? Hmm..

 

Förresten, RB inkluderas inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj... akta glashuset.

 

För övrigt är det inte "i rad" när kurvan är hackig. Tyckte du den där kurvan (som som Legato sa backar lite drygt raken) var dålig så har du inte sett något.

Vadå glashus? Jag brukar komma bland pengarna i sngs. Men jag håller med om att jag formulerade mig dumt eftersom kurvan som sagt är mycket hackig, alltså inte en massa förluster på raken. Att den är mycket nedåtgående visar dock att hon var stadigt förlorande under lång tid och jag förstår inte hur det kan innebära att hålla sig "average"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå glashus? Jag brukar komma bland pengarna i sngs. Men jag håller med om att jag formulerade mig dumt eftersom kurvan som sagt är mycket hackig, alltså inte en massa förluster på raken. Att den är mycket nedåtgående visar dock att hon var stadigt förlorande under lång tid och jag förstår inte hur det kan innebära att hålla sig "average"?

 

Det beror på att du inte läser vad som står på axlarna. En Sharkscopekurva slutar _alltid_ i övre eller nedre hörnet om du ligger på bästa/sämsta rulleresultatet dittills. Vad sedan beloppet på detta resultat är kan du bara utläsa av axlarnas gradering, du kan inte se det på kurvans lutning.

 

Titta hur mkt hon har förlorat, och räkna vad det blir per SnG. Kurvans lutning ska du inte ta hänsyn till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bett mellan polare ska inte ha avsikten att dra in deg... det ska bara vara till att håna den andra.

 

10 armhävningar on command (dvs ute på krogen eller vid annat pinsamt tillfälle)

 

el

 

SLAPBET!!! (se "how i met your mother", insatsen kan vara allt från en hurring till flera vid valfritt tillfälle)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...