Gå till innehåll

Iskallt eller genialt ?


Frida007

Recommended Posts

Följande hand utspelades under en av dagens tidigare sessioner, och min fråga är följande : Har jag stoppat fingrarna för långt in i kakburken dom gångerna jag blir ertappad eller går det att hitta ett vik ? Vad behöver jag för odds för syn ?

 

Jag spelar generellt tight utg & utg+1, och vet inte riktigt hur jag hamnar in i potten från början.

Preflopaggressatorn är solid, som drar sig från att spela stora potter när händerna inte dikterar det, och reraisaren kan ha ett väldigt brett spektrum av löv av det jag hittils har sett, vilket gör att den höjningen inte behöver betyda särskilt mycket alls. Kallsynen är i mina ögon väldigt ofta JJ-QQ här, eventuellt även 1010, och svidade AK,AQ.

Vad jag representerar är glasklart och jag själv skulle vika majestäterna med ett visst karlssons klister inför samma situation.

 

Till saken hör givetivs att jag tolkar min egen image som tight.

 

 

 

 

 

** Hand # 2740417953 starting - 2009-07-26 14:17:13

** Erlangen [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

 

Laugh371 sitting in seat 1 with $71.84[Dealer]

kizito10 sitting in seat 2 with $57.75

JUPE777 sitting in seat 3 with $50.00

Palmbo sitting in seat 4 with $120.78

p500 sitting in seat 5 with $70.49

Pokeroffer sitting in seat 6 with $50.00

kizito10 posted the small blind - $0.25

JUPE777 posted the big blind - $0.50

 

** Dealing cards to Palmbo: 3c, 4c

Palmbo called - $0.50

p500 folded

Pokeroffer raised to $2.00

Laugh371 raised to $6.50

kizito10 called - $6.50

JUPE777 folded

Palmbo raised to $23.00

Pokeroffer folded

Laugh371 folded

kizito10 folded

Palmbo mucks:

Palmbo wins $38.50 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag stoppat fingrarna för långt in i kakburken dom gångerna jag blir ertappad eller går det att hitta ett vik ? Vad behöver jag för odds för syn ?

du inte kommitad mot AA,KK,AKs men mot AA,KK,AK. så du får helt enkelt stirra honom djup i ögonen och avgöra om du tror han viker AKo eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande move. Utg limp och bluffraise. Att limpa är ju inte så bra. Att limpa utg med 34s känns ungeför lika hett som att bluffolda raketerna pre, imo. Känns som sagt inte som att folk foldar QQ+ där, och att syna 13bb med 34s oop är ju ingen megahit direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är ett dumt spel eftersom du spelar cash game och din move ( som jag faktiskt gillar by the way ) hör nog mer hemma i sena turnerings skeden.

 

Dessutom viker inte random NL50 spelare QQ+ där :roll:

 

Jag kan inte hålla med dig om att spelet är mera gynnsamt i ett turneringspel då motståndarna väldigt ofta är comittad relaterat till stacken.

 

Apropå QQ i visning efter allan pre, ser jag det väldigt sällan på NL50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well played i guess. du vann juh :P

 

Nej men allt handlar ju om vad det är för FI du spelar så mot. Mot tex standardlösfisk på SS skulle det ju aldrig gå, pga att han skulle syna med sina 77 där, men annars är det väl ett bra spel

 

 

Spelet byggde väldigt mycket på min känsla om motståndarna, då jag vet att dom vet vad limp utg och reraise betyder. Mot Random norrman så är det tuffare att representera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande move. Utg limp och bluffraise. Att limpa är ju inte så bra. Att limpa utg med 34s känns ungeför lika hett som att bluffolda raketerna pre, imo. Känns som sagt inte som att folk foldar QQ+ där, och att syna 13bb med 34s oop är ju ingen megahit direkt.

 

 

Handen är ju iskall och vet inte hur jag hamnade i den från början. Kanske spelet går att applicera med en annan typ av hand som har lite utvägar de gånger man ertappas med fingrarna i frysen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du inte kommitad mot AA,KK,AKs men mot AA,KK,AK. så du får helt enkelt stirra honom djup i ögonen och avgöra om du tror han viker AKo eller ej.

 

 

Kanske kan vara värt att ta en regelvidrig syn som kan rendera pengar i senare händer och sessioner dom gångerna spelet inte respekteras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handen är ju iskall och vet inte hur jag hamnade i den från början. Kanske spelet går att applicera med en annan typ av hand som har lite utvägar de gånger man ertappas med fingrarna i frysen?

 

Brukar du openlimpa? Det är inte så bra. Jo hela handen är kall, typ instängd i ett kylrum a la Fritzl i 30 år kall. Brrr...

Har du läst harrington on cash games? Han föreslår ju att man ska ha en limp-range och att man ska titta på sekundvisaren för att bestämma sig. Det är inga bra tips, imo.

Jag tycker inte det är bra att göra det där med någon hand alls. Fold är ju spelet men om du nu har sjuka tvångstankar att spela 34s utg är ju raise bättre eftersom att du inte hamnar äckliga situationer som den här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar mest som du vill skryta om din enligt dig genialiska bluff. Annars tycker jag det är dags att sluta försöka övertyga hela världen om att ditt spel var bra när du får höra motsatsen från erkänt duktiga spelare.

 

 

Jag håller inte alls med på din vinkling.

Följdfrågan var ju om spelet kan vara bra med någon typ av hand och någon var inne på A2s. Mitt spel byggdes på känsla, och känslobaserade spel kommer jag fortsätta att göra, men frågan var ju vad vi gör när handen fastnar i kakburken.

Sedan handlar det ju om att representera bättre händer än vad man har för att bluffa hem en pott, och maskera handens värde dom gångerna man tror sig vara bäst och få betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...