Gå till innehåll

Den här med den eviga tilten


SethCohen

Recommended Posts

Inte allt för längesen så befann jag mig framför datorn redo att ta an mig ännu en kvällsgrind. Bord efter bord öppnas och grinden börjar riktigt bra. Tiden går och itm placeringarna trillar in och ft närmar sig då kortsnittet var helt otroligt.

 

Sen gör man ett par misstag, en något för full sambo ringer och sen slutar det med att slänger bort marker och åker bordet innan ft på två mtts. Tilten var ett faktum. Hur hanterar ni tilten och framförallt: Hur undviker man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De här grabbarna är rutinerade:

 

http://g4tv.com/videos/39768/2M2MM-House-Tour/

 

Klockrent att ha ett eget tilt-room. Vore stört skönt att gå in dit och bara döda frukt med ett baseballträ när tilten smyger sig på...

 

edit: Om man vill se playboy-brudar slå sönder frukt i slowmotion istället kan man ju kolla denna istället:

http://g4tv.com/videos/39768/2M2MM-House-Tour/#video-40017

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackar ni om tilt? Bara för en halvtimma sen hade jag följande sex händer i ETT STRÄCK i en SnG: AKo,AA,KK,A2o,AKo,KK!!!!!! Förlorade varenda en utom den där med A2o, där jag fick delad pott. Nästa hand var 59s, jag hade nästan inga marker kvar så jag gick all in, fick ett par i femmor och vann. Nästa hand var AKo igen! Vann visserligen med den men var för shortstackad för att klara mej till pengarna. Tur att jag hade ett tetrapack hemma (inte mjölk!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök alltid se din egna poker i ett större perspektiv om du känner att tilten är nära. Försök tänk tillbaka till de dagar du vaknat upp dagen efter du tiltat och känt av ångesten hur du nästan kastade bort två veckors slit på en enda kväll.

 

Försök och ta dina vinster med ro, då kommer du också lära dig ta dina förluster med ro. Finns ingen anledning att hetsa upp sig.

 

Lycka till,

 

Carl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...