Gå till innehåll

Wireless, ett säkert sätt att förlora pengar på!


demme1

Recommended Posts

Jag hatar wireless.

 

Det går inte att spela vanliga spel med det eftersom kopplingen försvinner en gång var tredje sekund.

Poker å andra sidan fungerar bra...nästan.

 

 

Ett raise från knappen med AK i ruter. Tjoho!

En synare och jag floppar färgen.

Betar 75% av pot och får syn!

Verkar lovande.

 

 

"Signal strength is very low" och jag får inga fler pengar. Skitkul!

 

 

By the way, i skrivande stund har alla fönster frusit fast på skärmen och jag har tappat uppkopplingen igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har själv lite problem med min ena Laptop som har ett inbyggt trådlöst närverkskort. Där tappar jag connection när det spelas poker.

 

Dock fungerar det klockrent med nätverkskortet jag köpte som har samma märke som routern dom jag använder till min andra laptop.

 

Märket jag snackar om är: Netgear.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite ot: hur fungerar ett trådlöst nätverk? fungerar det att t.ex ha routern inomhus och lira poker i trädgården?

 

Jo, det fungerar om du inte har en trädgård som är hur stor som helst, eller har routern i ett rum med tjocka betongväggar som nåt skyddsrum eller nåt liknande..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har själv lite problem med min ena Laptop som har ett inbyggt trådlöst närverkskort. Där tappar jag connection när det spelas poker.

 

Märket jag snackar om är: Netgear.

 

Aha har samma problem har en netgear router. Kanske måste köpa ett nytt nätverkskort då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har själv lite problem med min ena Laptop som har ett inbyggt trådlöst närverkskort. Där tappar jag connection när det spelas poker.

 

Dock fungerar det klockrent med nätverkskortet jag köpte som har samma märke som routern dom jag använder till min andra laptop.

 

Märket jag snackar om är: Netgear.

 

Har en Netgear-router + ett sketet nätverkskort i datorn (hängde med i HP-dator). Oftast fungerar det utan problem men ibland så pajar det alldeles för ofta. Tror det beror på routern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://kbserver.netgear.com/support_details.asp?dnldID=744

 

Risken är (stor) att routern bootar i samband med Firmwareuppgraderingen. Kontakta NetGear suporten så får du en ny i kartong inom en vecka...

 

Jag rekommender inte högre version på firmwaren än denna. Såg dock att det kom en nyare beta som jag ska prova (dää ä trotts buffy) då min router crashar några gånger i månaden fortfarande.

 

PS: WGT624 testvinnare MY ASS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...