Gå till innehåll

Avstängd för multipla konton, HJÄLP


ea_0707

Recommended Posts

Hello ,

 

This is to inform you that the following multiple accounts have been closed:

 

Letar Efter Mat

froggy8304

JJ88

 

Your primary account "rAkirE" has been left open and you may continue using it to play.

 

Our policy is that one Full Tilt Poker account is allowed per player. We cannot permit you to use any account other than your primary account. If you would like a full explanation of our site terms, please visit our website at: http://www.fulltiltpoker.com/site-terms

 

This closure applies to all versions of the Full Tilt Poker software originally downloaded from any of our .com, .net or .org websites.

 

Please contact us from the registered email address for your closed account "Letar Efter Mat" to confirm that you would like the remaining funds in this closed account transferred to your primary account.

 

------

 

Vad är detta för skit? Enda kontot jag någonsin skapat är Letar Efter Mat. Aldrig hört talas om de andra nicken.

 

-----

 

När jag skrev till supporten att det måste vara nåt sorts missförstånd fick jag detta svaret;

 

For your security, your email must be sent from the email address registered to your Full Tilt Poker account before we can release any account information. Unfortunately, the email address you're writing from is registered to Letar Efter Mat, which was closed as a multiple account of rAkirE on July 23rd, 2009.

 

Please resend your inquiry from the email address registered to your primary account, and we'll be happy to assist you.

 

-----

 

Så nu sitter jag här och kan inte göra ett skit. Vore snällt om nån sajtrepresentant kunde hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surt. Jag gjorde litet sökningar på google. Har ändå inget liv..

Här är en hand där rAkirE är observer.

Här är froggy's profil på full tilt

Hittas dock inget "när man letar efter mat".

 

Du har ingen misstanke att någon hijackat din dator/email?

 

Att skicka email från den andra emailadressen är inte omöjligt,väldigt enkelt t.om. Kolla: SMTP Använd telnet.exe.

 

Du kan ta din riktiga emailadress och skriva in den som "reply-to" så kan du läsa svaret oxå. Iofs kanske det ser lite suspekt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag fattar verkligen ingenting.

Jag läste om nåt liknande, att nån fick sitt Stars-konto stängt och beskylldes för att ha multipla konton.

 

Ah, Indiscreet.

 

Problemet var att han kört anonymiseringstjänsten Mullvad och sett ut att ha samma IP-nummer som många andra.

 

Har du kanske nätat med nåt sånt, eller via ett publikt trådlöst nät/bostadsnät där kanske alla som använder det ser ut att komma från samma nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste om nåt liknande, att nån fick sitt Stars-konto stängt och beskylldes för att ha multipla konton.

 

Ah, Indiscreet.

 

Problemet var att han kört anonymiseringstjänsten Mullvad och sett ut att ha samma IP-nummer som många andra.

 

Har du kanske nätat med nåt sånt, eller via ett publikt trådlöst nät/bostadsnät där kanske alla som använder det ser ut att komma från samma nummer?

 

Min tanke med, på nåt sätt har ju ftp lyckats koppla ihop kontona och då är ju ip adressen nära till hands...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så 2personer i samma hushåll får alltså inte spela på FTP? Inte för jag kommer spela där, men bara intressant att veta om det finns pokersiter som har den policyn....

 

Får man väl, men gissningsvis är det alltid en risk att utlösa nå autotrigger larm på sajten eller annars ställa till en röra när man delar IP med andra, men normalt ska de ju fixa sig efter eventuella inskickade dokument osv....

 

edit: Men i ts fall blir de ju lite svårt då dom utgår att det andra kontot är hans, och kräver att han ska kommunicera från den e-posten :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man väl, men gissningsvis är det alltid en risk att utlösa nå autotrigger larm på sajten eller annars ställa till en röra när man delar IP med andra, men normalt ska de ju fixa sig efter eventuella inskickade dokument osv....

 

edit: Men i ts fall blir de ju lite svårt då dom utgår att det andra kontot är hans, och kräver att han ska kommunicera från den e-posten :/

 

Detta är rätt lol. Använder själv anonymeringstjänst frekvent och skulle bli rätt sur om jag råkade ut för samma sak och inte ens fick svar på min mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tacka så mkt för all hjälp, det uppskattas enormt..

 

Har använt anonymeringstjänst tidigare, men tvivlar starkt på att jag nånsin varit uppkopplad mot den och fulltilt klienten samtidigt. Ska testa skicka in identitets bevis osv. nu, återkommer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får tacka så mkt för all hjälp, det uppskattas enormt..

 

Har använt anonymeringstjänst tidigare, men tvivlar starkt på att jag nånsin varit uppkopplad mot den och fulltilt klienten samtidigt. Ska testa skicka in identitets bevis osv. nu, återkommer senare.

 

Det knepiga i ditt fall är ju att du inte ska bevisa det senare kontot är ditt, utan att det första inte är det... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Your primary account "rAkirE" has been left open and you may continue using it to play.

 

Vem fan är det som i så fall är knutet till ditt "nick"?

 

Har du oxå blanksteg mellan orden i ditt nick när du loggar in/screen-name?

Jag bara menar så inte supporten blandar ihop nicken pga av blanksteg som de "inte" ser...

 

Ett _ ("underslash" kan göra många konfunderade)

 

Best of luck 2 U. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är superstandard när det handlar om Full Tilt. De låser alltid konton till höger och vänster.

 

Det är mååååånga som fått sina konton spärrade utan anledning, jag är en av dem. Kolla lite i forumet så finns det många trådar.

 

Full Tilt är ett av de mest oseriösa pokersiterna imo. Ett företag som vägrar gå ut med vart de har sitt huvudkontor till sina kunder säger ju allt...

 

Byt sajt och slipp problemen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en observation, men "rAkirE" baklänges blir ErikAr och OP's nick på PF är ea_0707. Nu vet jag inte om PO heter ErikA någonting men kan FT ha förväxlat er, om ni nu skulle heta ngt liknande?

 

För övrigt är Internet-forumet på 2p2 fullt av trådar om folk som blivit avstängda av FT på oklara grunder. Iaf till en början innan 2p2:orna dissekerar HH etc och sågar folk jäms fotknölarna utan bedövning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, åh du store bark, äckligt sjukt de där med rakire faktiskt :)

 

Men nu löste de sig i alla fall, skickade bara in körkort + räkning så var det upplåst. Relativt enkelt, eller gick smidigare än jag trott i varje fall.

 

--

 

We're pleased to inform you that we've verified your documents and reopened your Full Tilt Poker account. You can now log in and play as usual.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, åh du store bark, äckligt sjukt de där med rakire faktiskt :)

 

Men nu löste de sig i alla fall, skickade bara in körkort + räkning så var det upplåst. Relativt enkelt, eller gick smidigare än jag trott i varje fall.

 

--

 

We're pleased to inform you that we've verified your documents and reopened your Full Tilt Poker account. You can now log in and play as usual.

 

skönt att det löste sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, åh du store bark, äckligt sjukt de där med rakire faktiskt :)

 

Men nu löste de sig i alla fall, skickade bara in körkort + räkning så var det upplåst. Relativt enkelt, eller gick smidigare än jag trott i varje fall.

 

--

 

We're pleased to inform you that we've verified your documents and reopened your Full Tilt Poker account. You can now log in and play as usual.

 

Se där, skönt att det löste sig då, Erik A. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...