Gå till innehåll

FL - Vilket är det svåraste kortet att spela rätt?


toppace

Recommended Posts

Det som oftast har mest betydelse är nog turn och det är nog den som är svårast att spela rätt. Misstag här kostar oftare mer än på floppen o information du får och ger här är oftast mer betydelsefull av den anledningen. Därför säger jag turn :)

 

 

Samtidigt är det ju så att om man tagit rätt beslut på floppen har man det oftare lättare att ta bra beslut resten av brädan också, delvis för att den som leder på floppen ganska ofta leder på turn också.

 

//MJonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag får nog hålla med tidigare inlägg om att turn är svårare. Flopspelet i FL ges till viss del av preflop-spelet, och misstag är inte så kostsamma som de blir på turn. Lyckas man utnyttja motståndarnas spelstil när man har en bra hand kan man också tjäna mer pengar på turnspelet - alternativt inte förlora så mycket när man ligger efter.

 

Annars är det svåraste kortet att spela rätt nog klöver knekt. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min första ide vad att posta en tråd var man kunde finna bra artiklar om spelet på turn. Detta tycker jag är det svåraste kortet i fullring. I shorthanded så blir det ju lite lättare efter som man oftar betar tills man får motstånd om man har visat musklerna preflop.

 

Kul att höra allas ideer om detta.

 

/Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligt att det svåraste beslutet kan uppstå under turn men jag tror ni glömmer hur många gånger man på _floppen bestämmer sig för att jaga ett drag för ett sedan på turn efter en sekunds betänkande lägger handen.

Korrekt, den siffran har jag glömt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker rivern är svår att spela, har ett helvete att value beta tillräckligt.

Heads up på rivern är "enklast", sitter man först ska man beta 98% av gångerna, sitter man sist ska man beta 70%.

 

är det en oskriven regel att betta 98% av gångerna? har inte hört det faktiskt... Demsom anser river vara svårspelat så försök att smaska på vid på Turn, låt inte din motspelare köpa in sig på kanske avgörande kort. Mit tips, lite tråkigt att se som i Poker SM då Erik friberg slår ut Davidsen med att köpa in sig billigt på Rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det en oskriven regel att betta 98% av gångerna?

Nej, jag hårddrog det hela. Men har man varit aggressor hela vägen mot en motspelare så "ska" man beta rivern. Läste ett mycket bra kapitel om detta i Improve Your Poker av Bob Giaffone (en bok som jag för övrigt kan rekommendera alla seriösa pokerspelare).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...